Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 869

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer klagosång. Jag fick kläda på bröstbenet och ut mot vänster där bröstet suttit, Dw kliar längs ärret men syns inget i huden. Möjligen lite knottrigt där det kliar mest.
Det klliar så illa att det gör ont! Jag smörjer med kortisonkräm. Det brukar hjälpa om det är insektsbett men inte mot detta.

Det som stör mig är att det kliar vid operationsärret. Bara orkar inte gå till vårdcentralen igen. För klåda?
Canoderm? Funkar bättre än kortison för mig.

Köpte på Vinted vad jag trodde var jeansmodellen som jag hade förut tills paret gick sönder och i en större storlek än tidigare men de gick inte upp över benen så gissar på en annan eller uppdaterad modell... Jag ORKAR inte springa runt och prova jeans :arghh:
Nu ska jag förbi affären som har modellen som jag haft så tänkte prova och råkade kolla upp vilka storlekar de hade inne av bara farten. Givetvis kan saldot vara fel men verkar som att storleken jag behöver prova vilket är en helt vanlig storlek i en av deras standardmodeller inte finns inne. Grattis Elly, du måste nu försöka prova andra modeller vilket alltid brukar vara väldigt nedslående och inte optimalt när kroppen ändrats på ett sätt som är lite jobbigt :o:arghh:

Stör mig på ett det nu är fler sorts läsk som är sockfria än sockervarianter här i Finland.
Detta efter en skatteändring som gjort sockerläsk dyrare.
Jag skulle inte störa mig på saken i sig, om båda varianterna skulle finnas kvar, men i vissa fall har de slutat tillverka sockervarianten, och den sockerfria smakar r*v.
Som t.ex. grapeläsk, den med socker smakade uppfriskande, den sockerfria är allt för söt i smaken och lämnar en konstig eftersmak :wtf:
Alla spännande nyheter släpps oftast som sockerfritt här i Sverige också och tyvärr så smakar alla dessa zero-produkter bara beskt enligt mina smaklökar och ger en konstig känsla i halsen.

Trodde att Ramlösas nyheter med ”mer smak” skulle smaka som Loka Crush men de har tydligen lagt sötningsmedel i den och den smakar vidrigt beskt :wtf:

Fast... Det är väl mot torr hud? Min hud är inte torr.

Om huden inte är torr men jag har klåda på ett specifikt område - vad hjälper Canoderm med då.
Huden skulle bli fetare och fortsätta klia infernaliskt tror jag?
Så har jag inte använt den. Jag har smort mitt operationsärr och andra ställen på kroppen när det kliat och det har gått över.

Alla spännande nyheter släpps oftast som sockerfritt här i Sverige också och tyvärr så smakar alla dessa zero-produkter bara beskt enligt mina smaklökar och ger en konstig känsla i halsen.

Trodde att Ramlösas nyheter med ”mer smak” skulle smaka som Loka Crush men de har tydligen lagt sötningsmedel i den och den smakar vidrigt beskt :wtf:
Ja, jag vill INTE dricka drycker med sötningsmedel och ser det också som ett problem att allt fler drycker innehåller sötningsmedel och därav får en väldigt konstig bismak.... :(

Fanta har ju sötningsmedel i sin vanliga fanta också :wtf:

Jag köpte jordgubbar igår som inte var svenska. Jag VET att utländska oftast smakar sämre än svenska men chansade.
De var de värsta jordgubbar jag någonsin smakat, den kemiska smaken är kvar i munnen trots att det var timmar sen jag smakade dem :(

Jag köpte jordgubbar igår som inte var svenska. Jag VET att utländska oftast smakar sämre än svenska men chansade.
De var de värsta jordgubbar jag någonsin smakat, den kemiska smaken är kvar i munnen trots att det var timmar sen jag smakade dem :(
Vilket land kom de från?

Jag köpte spanska gubbar i veckan. De var helt ok, lite surare än svenska men helt ok annars. Tycker fö också att de små belgiska är goda och ofta lite sötare.

Väntar ett samtal. Personen skulle ringa "på eftermiddagen". Jag vill ta en dusch för sen ska vi fira en födelsedag. Sjukt irriterande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka