Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 872

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste byta batteri i mobilen :arghh:
Den laddar ur på några få timmar, måste ladda minst två gånger om dagen trots att jag knappt använt den. Lite surf borde den ju palla.

Så nu måste jag hitta nån som byter batteri till en rimlig peng. Googlade och själva batteriet är ju inte så dyrt. Men bytet i sig.. och vem ska jag vända mig till egentligen?
Finns ett ställe där du jobbar. Eller fanns iaf, de tar inte hutlöst betalt. Gjorde iaf inte när jag bytge skärm på en mobil, få fick de specialbeställa skärmen däremot för de hade den inte i lager. Ligger typ mittemot trafikskolan

Finns ett ställe där du jobbar. Eller fanns iaf, de tar inte hutlöst betalt. Gjorde iaf inte när jag bytge skärm på en mobil, få fick de specialbeställa skärmen däremot för de hade den inte i lager. Ligger typ mittemot trafikskolan
Aha, trodde de hade slagit igen. Värt att kolla upp. Tack!

Drömde helt sjukt obehagliga drömmar inatt så nu kommer jag gå och fundera på det hela dagen. Sååå himla kul att det blir såhär om jag är ens pyttelite stressad. :meh:
Jag drömde också världens stressdröm i natt! Om jobbet… Jag förstod varför men i drömmen blev det lixom till en annan typ av problem med andra personer så när jag väl vaknade var jag tvungen att fundera lite på om det också var ett verkligt problem eller inte 😅

Stör mig på den soppa som är mitt jobb och den totala bristen på både information och respekt. Känner mig enormt nedvärderad och dåligt behandlad.

Nu har jag ju ändå bestämt mig för att inte förlänga anställningen utan ska ju flytta. Men principen gör mig ändå ledsen.

För ca en månad sedan droppade min chef lite casually över lunchen i matsalen, att ”Ja just det, vi har annonserat ut din tjänst. Och fått en behörig sökande. Och vi är ju riktiga puckon om vi inte anställer henne.”
”Okej, så jag har inget jobb till hösten?”
”Troligen inte, sorry.”

Bara den grejen, att man:
1. Annonserat ut mitt jobb utan att berätta det för mig innan.
2. Man har sökande och fortfarande inte säger något.
3. Droppar infon i MATSALEN som om det vore ingenting. Rimligt vore väl att kalla mig till ett möte, och då helst INNAN man annonserar ut tjänsten?!

Nu har det alltså gått drygt en månad och jag har inte hört någonting. Ingenting alls. Jag vet inte om de tillsatt tjänsten, om de håller intervjuer eller om de räknar med mig till hösten.
Och jag tänker inte fråga. Så barnslig är jag. Jag tänker jobba terminen ut och sedan lämna in dator och nycklar och tacka för mig. Mitt anställningsavtal löper till 1/8 och är tidsbegränsat, jag har alltså ingen uppsägningstid att ta hänsyn till. Säger de något så kommer jag hänvisa till chefens lilla lunchkonversation och förklara att jag agerat utefter det och ska flytta.

Men det faktum att jag, efter fyra år och av att halvt ha jobbat ihjäl mig, inte ens anses värd respekten att INFORMERAS gör mig otroligt ledsen. Och arg. Och barnslig.

Dessutom, som lök på laxen, frågade en elev idag om jag ska sluta. För ”X har sagt att det ska komma en ny slöjdlärare. Eller en till kanske?” Oklart.
Men att någon annan i kollegiet informerats om saken (och dessutom sprider det till eleverna) men inte jag - gör liksom grejen ännu värre. Som att jag är värd absolut noll. (Det har de iofs visat på andra sätt också, men ja..) 😔
Uppdatering:
Igår kom chefen och bara ”Nu har vi anställt den här läraren men hen vill inte jobba heltid, så du får de här procenten till hösten.”

Ska inte påstå att det inte var skönt att bara ”Nej jag tog dig på orden och har agerat efter det. Köpt hus och flyttar till Hälsingland i sommar.” 😏😎

Uppdatering::love:
Igår kom chefen och bara ”Nu har vi anställt den här läraren men hen vill inte jobba heltid, så du får de här procenten till hösten.”

Ska inte påstå att det inte var skönt att bara ”Nej jag tog dig på orden och har agerat efter det. Köpt hus och flyttar till Hälsingland i sommar.” 😏😎

Fantastiskt så gött svar på. tal :love: Är också nyfiken på chefens reaktion precis som @cambodia

Uppdatering:

Det hela låter märkligt skött, men jag antar att det var en tidsbegränsad tjänst du hade om du inte är behörig lärare? Är det inte enligt lag sedan rätt länge tillbaka att man som obehörig bara kan få vikariat, och att tjänsten måste annonseras ut när vikariatet är slut?

Jag stör mig på att jag inte kan hitta någon BRA produkt för återfuktning av mitt ansikte. De flesta ger helt enkel ingen mjukhet eller fukt alls, som att man inte smort in sig, eller så kan de kännas lovande men något i dem gör mig lite rödfrasig. Jag känner mig torr och stram konstant, jäkla ålder som ska stöka :(Jag skojar inte när jag säger att jag prövat 100 krämer plus olika serum senaste året. Hittade en kräm som fungerade super. Ett tag. Den var såklart snordyr, (Dermalogica som jag gillade förr, 1800 kr). Men så efter kanske en månad fick jag röda fläckar så där står min dyra kräm pensionerad på badrumshyllan...

Att ljudböckerna jag vill lyssna på enbart existerar som 'dramatiserade'.

Jag vill inte ha musik/åskmuller/ljudet av hästskor/vapen/whatever! Jag vill ha en uppläsare som läser text. Gärna så tråkigt och oengagerat som möjligt. Texten skall göra jobbet, inte nån wannabe radioteater.

4! Bokserier jag vill lyssna på existerar bara i dramatsierad version (olyssningsbart) och det har tagit timmar att ens hitta de 4. Bookbeats sök och filterfunktion lämnar mycket att önska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka