Störiga saker vi stör oss på del 46

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 88 257

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag tänkte inte på att det finns folk som jobbar med det, eller ska jag vara ärlig så trodde jag att folk kunde läsa mina tankar och att jag var tydligare än jag var :D

Tänkte enbart på dessa på facebook som ändrat sin profil till "digital kreatör".
Det är fb som ändrar det åt en när man har 500+ vänner. 😅 Jag står som det med och verkar inte kunna bli av med det..

Det är fb som ändrar det åt en när man har 500+ vänner. 😅 Jag står som det med och verkar inte kunna bli av med det..
Ojdå, störande 😅
Undrar om det finns fler sätt att bli det, för jag är inte säker på att alla jag sett vara det ha haft 500+ vänner. Kan det kanske även komma om man lägger upp tillräckligt mycket under viss tid? (Sitter jag här och gissar istället för att googla mig fram till svaret :rofl:)

Stör mig på en stallkompis...

Vi är några stycken som använder samma hovslagare. Målet är att vi hjälper varandra osv. Jag jobbar skift och har 'random' lediga dagar och tar därför hovslagaren nästan alltid och hjälper till med de andra hästarna. Inga problem för mig.

Nu har den nya i stallet börjat kräva att hovslagaren skall komma på dagar hon kan. Visst. Fine. Men hon vägrar också hjälpa till med de andra hästarna. Jag försökte förklara att det hade med mina lediga dagar att göra, men hon verkade inte förstå det och fortsatte tjata lm vilka dagar som passade henne.

Nästa gång tänker jag föreslå att hon beställer en egen tid till sin häst.

Ojdå, störande 😅
Undrar om det finns fler sätt att bli det, för jag är inte säker på att alla jag sett vara det ha haft 500+ vänner. Kan det kanske även komma om man lägger upp tillräckligt mycket under viss tid? (Sitter jag här och gissar istället för att googla mig fram till svaret :rofl:)
Det är superstörande! Särskilt med tanke på hur lite jag lägger upp. Mitt antal vänner är ju pga nätverkande i rasklubb/rasen utomlands - inte för att jag är superaktiv just på fb 😅 😅

• Gilla
Reactions: MCP
Störigt med en positiv släng: Jag avskyr verkligen telefonförsäljarna som förpestar mina dagar oavbrutet, hur jag än blockar. Nu får jag, när det ringer, -Telenor informerar: nummer som ofta ringer till många.

Dvs telefonförsäljare!

YESSS! Nu kan jag bara blocka på en gång, behöver inte kolla numret först (jag svarar aldrig okända nummer!).

Bra jobbat, Telenor!

Störigt med en positiv släng: Jag avskyr verkligen telefonförsäljarna som förpestar mina dagar oavbrutet, hur jag än blockar. Nu får jag, när det ringer, -Telenor informerar: nummer som ofta ringer till många.

Dvs telefonförsäljare!

YESSS! Nu kan jag bara blocka på en gång, behöver inte kolla numret först (jag svarar aldrig okända nummer!).

Bra jobbat, Telenor!
Jag har Telia och det brukar stå "misstänkt skräpsamtal" och "misstänkt bedrägerisamtal"... :)

Så du menar att man inte behöver äta när man går på sprutor? Bara smala personer behöver mat?

Jag tänker att äter man betydlig mindre och kanske andra saker är det inte orimligt att minska sin matbudget rejält. Men såklart måste man äta.
Jag äter helt annorlunda nu jämfört med innan och basen är ägg, kål, ris, grönsaker, fisk/skaldjur (ex blåmusslor) och bönor. Det är generellt billig mat om man inte ska ha pinfärsk marulk osv. Jag köper inte hämtmat, fika är mest kaffe och frukt. Mitt matkonto har minskat men jag lägger mycket pengar på mat ändå.

Jag tänker att äter man betydlig mindre och kanske andra saker är det inte orimligt att minska sin matbudget rejält. Men såklart måste man äta.
Jag äter helt annorlunda nu jämfört med innan och basen är ägg, kål, ris, grönsaker, fisk/skaldjur (ex blåmusslor) och bönor. Det är generellt billig mat om man inte ska ha pinfärsk marulk osv. Jag köper inte hämtmat, fika är mest kaffe och frukt. Mitt matkonto har minskat men jag lägger mycket pengar på mat ändå.
Som andra skulle det inte vara mycket pengar kvar att betala resten av hushållets kostnader, tex schampo och toapapper, och jag tror inte du äter och har hushållsprylar för 500 kr i månaden för att du tar viktsprutor? Kål, blåmusslor och bönor skulle jag inte ens börja äta....

Rätt trist kommentar oavsett. Alla som tar viktsprutor överäter inte tokigt mycket att 1500 kr kan dras från matbudgeten, tror man det tänker man rejält tokigt.

Som andra skulle det inte vara mycket pengar kvar att betala resten av hushållets kostnader, tex schampo och toapapper, och jag tror inte du äter och har hushållsprylar för 500 kr i månaden för att du tar viktsprutor? Kål, blåmusslor och bönor skulle jag inte ens börja äta....

Rätt trist kommentar oavsett. Alla som tar viktsprutor överäter inte tokigt mycket att 1500 kr kan dras från matbudgeten, tror man det tänker man rejält tokigt.

Jag tar inga viktsprutor men jag har absolut minskat min matkostnad rejält.
Jag gillar ju det jag äter, annars hade det inte gått. Men alla måste ju äta på något vis, men har man liten budget från början finns ju inget att minska. Mitt matkonto var tilltaget gissar jag, då jag älskar mat och har utrymme i min budget för det.

Jag tar inga viktsprutor men jag har absolut minskat min matkostnad rejält.
Jag gillar ju det jag äter, annars hade det inte gått. Men alla måste ju äta på något vis, men har man liten budget från början finns ju inget att minska. Mitt matkonto var tilltaget gissar jag, då jag älskar mat och har utrymme i min budget för det.
Det blir rätt onödigt att försöka försvara en sunkig kommentar på det viset du gör. Bra att du kunde minska din matbudget. Många gånger för en person med redan liten matbudget och fel mat så blir sprutorna en hjälp att med samma budget för maten att anvädna pengarna till rätt mat så att säga. Inte alltid att sänka sin kostnad.

Kreatörer på Instagram som lagar mat till småbarn på temat ”lätt att laga” och skriver captions om hur stressig vardagen är, att laga mat inte behöver vara komplicerat och ”I got you girl!” och sen börjar de ändå hacka ingredienser från grunden. ”Girl”, jag micrar köttbullar när det krisar. Att tärna rotsaker är en bra dag och bör inte klassificeras som simpelt i någon småbarnsfamilj.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Lämplig kattras?

Hästrelaterat