Störiga saker vi stör oss på del 46

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 88 256

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kreatörer på Instagram som lagar mat till småbarn på temat ”lätt att laga” och skriver captions om hur stressig vardagen är, att laga mat inte behöver vara komplicerat och ”I got you girl!” och sen börjar de ändå hacka ingredienser från grunden. ”Girl”, jag micrar köttbullar när det krisar. Att tärna rotsaker är en bra dag och bör inte klassificeras som simpelt i någon småbarnsfamilj.
Jag har samma fast mer vuxen versionen. Enkel måltid som går snabbt. Ställer sig och hackar flera saker... Enkelt är vingar in i air fryern.

Jag har samma fast mer vuxen versionen. Enkel måltid som går snabbt. Ställer sig och hackar flera saker... Enkelt är vingar in i air fryern.

Det absolut lättaste är micrad varmkorv med bröd. Man behöver inte ens diska någonting eftersom man mikrar korven på en tallrik och sedan äter på samma tallrik. På med ketchup och senap och lite rostad lök. Klart.

Eh, möjligen kvalificerar det inte som matlagning? :D

Det blir rätt onödigt att försöka försvara en sunkig kommentar på det viset du gör. Bra att du kunde minska din matbudget. Många gånger för en person med redan liten matbudget och fel mat så blir sprutorna en hjälp att med samma budget för maten att anvädna pengarna till rätt mat så att säga. Inte alltid att sänka sin kostnad.
Instämmer.
Jag är ju rätt pank själv och gjorde som folk vet en gastric bypass för sju år sen. Det minskade absolut inte min matbudget ens när jag åt som minst, utan gjorde snarare att jag trots fattigdom hade möjlighet att äta bra mat som jag inte hade råd att äta innan.
Och som vi vet är fetma överrepresenterat bland just fattiga. Det här är hundra procent en klassfråga på alla plan.

Det absolut lättaste är micrad varmkorv med bröd. Man behöver inte ens diska någonting eftersom man mikrar korven på en tallrik och sedan äter på samma tallrik. På med ketchup och senap och lite rostad lök. Klart.

Eh, möjligen kvalificerar det inte som matlagning? :D
Micra korv?? Då spricker den ju innan den hunnit bli varm? Jag värmer alltid mina korvar i vatten på spisen. Jag tänker att det kan inte bli mycket enklare än så... :)

Jag skickade ett mail för att boka in en grej, fick rätt snabbt ett svar tillbaka som tydde på att de inte riktigt läst vad jag skrivit alls men jag svarade på det mailet och förtydligade lite och kompletterade med de uppgifter som de verkade vilja ha som jag inte skickat. Sen blev det tyst. Störigt och tråkigt. Det är helt ok om det inte går att boka in detta men jag skulle gärna vilja veta.

Jag ger det någon dag till innan jag mailar igen och frågar men...

Instämmer.
Jag är ju rätt pank själv och gjorde som folk vet en gastric bypass för sju år sen. Det minskade absolut inte min matbudget ens när jag åt som minst, utan gjorde snarare att jag trots fattigdom hade möjlighet att äta bra mat som jag inte hade råd att äta innan.
Och som vi vet är fetma överrepresenterat bland just fattiga. Det här är hundra procent en klassfråga på alla plan.
Precis! Jag gjorde en gastric sleeve för fem år sedan och visst har jag förändrat hur jag äter men min matbudget har inte minskat. Bra mat är dyr mat i jämförelse, speciellt med tanke på antalet gånger man ska äta som viktopererad. Det går liksom inte att ta pengarna därifrån, då blir det ju ingen riktig mat att leva på.
Det är inget annat än en klassfråga.

Tog fästing nr 6 och 7 igår kväll :yuck: Jag har haft ca 4 stycken under hela mitt liv fram tills i sommar. Nu har jag haft 7st under hela sommaren. Helt sjukt. Gissar att det är lille Leffe som har släpat med dom för fästingarna älskar honom. Han får massor och Siv får bara nån enstaka. Funderar allvarligt på att ge hunden utegångsförbud. Han får fästingar så fort han sticker nosen utanför dörren

Lastbilar. Just nu är motorvägen från Norrtälje in mot Stockholm avstängd p g a lastbilsolycka, och det är verkligen inte första gången. Har haft häst längst den vägen i 20 år och lastbilarna som kör till och från färjan i Kapellskär kör många gånger så illa att jag egentligen är förvånad över att det inte händer oftare.
Vid den aktuella vägsträckan är det 2-1-väg.

Använde ett kontaktformulär för bokning av en tjänst på en hemsida. Beskrev utförligt vad vi önskade och undrade om det var möjligt ett önskat datum
Fick svar efter datumet hade varit och att bokningar enbart görs på telefon.

Ja men skriv det på hemsidan då så hade jag ringt.

Använde ett kontaktformulär för bokning av en tjänst på en hemsida. Beskrev utförligt vad vi önskade och undrade om det var möjligt ett önskat datum
Fick svar efter datumet hade varit och att bokningar enbart görs på telefon.

Ja men skriv det på hemsidan då så hade jag ringt.
Skickade en förfrågan till en av de större renhållningsbolagen för ett par veckor sen, Noll (O) respons än så länge. Bra sätt få kunder på :meh:

Stör mig på en stallkompis...

Vi är några stycken som använder samma hovslagare. Målet är att vi hjälper varandra osv. Jag jobbar skift och har 'random' lediga dagar och tar därför hovslagaren nästan alltid och hjälper till med de andra hästarna. Inga problem för mig.

Nu har den nya i stallet börjat kräva att hovslagaren skall komma på dagar hon kan. Visst. Fine. Men hon vägrar också hjälpa till med de andra hästarna. Jag försökte förklara att det hade med mina lediga dagar att göra, men hon verkade inte förstå det och fortsatte tjata lm vilka dagar som passade henne.

Nästa gång tänker jag föreslå att hon beställer en egen tid till sin häst.

Ja, jag hade nog struntat i henne och fortsatt som tidigare med de andra, alternativ skrivit "jag tar ut hovslagare tisdagen 15.9, någon annan som behöver då?" Så skulle hon fått take it or leave it.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka