Störiga saker vi stör oss på del 46

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 88 256

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns färdighackade grönsaker i frysen, oftast blir det billigare och näringsvärdet är det samma. Ska det koka sönder i en gryta tex spelar det ju ingen roll hur formen på grönsakerna var från början 🤷‍♀️
Hur länge kokar du grönsakerna? Brukar lägga till dom senare personligen. Känner mest till wook avdelningen i frysgrönsaksdisken å alla intressanta envisas med att innehålla broccoli.

Det absolut lättaste är micrad varmkorv med bröd. Man behöver inte ens diska någonting eftersom man mikrar korven på en tallrik och sedan äter på samma tallrik. På med ketchup och senap och lite rostad lök. Klart.

Eh, möjligen kvalificerar det inte som matlagning? :D
Korv var för i tiden. Tycker tyvärr inte om korv längre om det inte är dom tjockare nån gång ibland med potatismos. Var bekvämt förut. Korv med bröd var standard mat om jag var sjuk.

Stör mig på att med denna utvecklingen är det inte långt kvar innan AI tar över världen helt. Vad ska vi människor passa in?
Tur man inte är barn idag 👌
Jag blir tokig på allt med AI. Speciellt när min kära syster som älskar AI och tycker det är det bästa som uppfunnits typ, förespråkar det till allt. För det är så pålitligt och bra. Hon försöker alltid framstå som duktig,smart och har alltid rätt (även när hon har fel). Hon är ju lärare. Det är något hon alltid spelar på. Och det här med AI trycker hon verkligen upp i ansiktet på en och talar om hur bra det är.

Jag blir tokig på allt med AI. Speciellt när min kära syster som älskar AI och tycker det är det bästa som uppfunnits typ, förespråkar det till allt. För det är så pålitligt och bra. Hon försöker alltid framstå som duktig,smart och har alltid rätt (även när hon har fel). Hon är ju lärare. Det är något hon alltid spelar på. Och det här med AI trycker hon verkligen upp i ansiktet på en och talar om hur bra det är.
Ingen som har berättat för henne att AI är en bekräftelsemaskin och ja-sägare av rang?

Dottern har pendlat med tåg i tre veckor. Hon har 3 år kvar på gymnasiet... hon har redan ledsnat på tåg och folk.
Folk är så fruktansvärt egoistiska. Hur kan det vara värt att springa över spåren för att DU ska hinna fram, för att alla andra tåg ska behöva tvärnita och stanna av?!
Nu vet jag att det är det som hänt då tåg får rulla sakta förbi för att avsöka området för att inte råka köra på någon... Gah!!

Folk är så fruktansvärt egoistiska. Hur kan det vara värt att springa över spåren för att DU ska hinna fram, för att alla andra tåg ska behöva tvärnita och stanna av?!
Nu vet jag att det är det som hänt då tåg får rulla sakta förbi för att avsöka området för att inte råka köra på någon... Gah!!
Älskar dock att jag fick NIO notiser från bolaget tre minuter efter att vi börjat rulla igen som meddelade om förseningarna :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka