Störiga saker vi stör oss på del 46

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 88 256

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kändisar som gör reklam för spelbolag :wtf:
Om det finns grader i helvetet gällande den biten så bör mångmiljonärer som till exempel Foppa hamna på den varmare sidan.

Riktigt oskönt att vara stenrik och ändå sälja ut sig för något som drar ner så oerhört många människor i skiten.

Min mobil! :rage:
Plötsligt ändrar den en massa saker vid en uppdatering.

Mitt alarm försvinner. Den appen finns inte längre. Har haft den inställd för mina läkemedel eftersom de ska tas på exakt vissa tider.
Hittar en annan app som funkar men det är inte min gamla vanliga. Plus att appen är ful.
Mina spel hade jag lagt i en grupp. Den är borta. Hittar inte mina favoritspel.
VARFÖR :arghh:

/förändringsobenägen tant

Om det finns grader i helvetet gällande den biten så bör mångmiljonärer som till exempel Foppa hamna på den varmare sidan.

Riktigt oskönt att vara stenrik och ändå sälja ut sig för något som drar ner så oerhört många människor i skiten.
Verkligen. Asså jag fattar att B-kändisar har räkningar att betala och så men sånna som Foppa borde klara sig ändå.

Det finns skådespelare jag inte längre tål att se i filmer efter att de sålt sig till djävulen. Är de med i pjäser köper jag inte biljetter. Tragiskt att fronta en verksamhet som skor sig på utsatta människor och göra detsamma.

Att reklam som kommer från ett parti inte räknas som reklam, utan som "samhällsviktig information"...
Fast det ingår i en demokrati, att de partier som finns, ska kunna berätta om vad de tycker.

Eller tycker du att folk enbart ska nås av politiska idéer och valmanifest/budskap via sociala medier, där algoritmerna styr vad man exponeras för?
Ju mer man råkar ha satt sig i en specifik "bubbla" i sociala medier, desto mer ensidigt blir det.

För annars riskerar man ju att det blir lite som att kasta pil med ögonbindel när man ska rösta...

Fast det ingår i en demokrati, att de partier som finns, ska kunna berätta om vad de tycker.

Eller tycker du att folk enbart ska nås av politiska idéer och valmanifest/budskap via sociala medier, där algoritmerna styr vad man exponeras för?
Ju mer man råkar ha satt sig i en specifik "bubbla" i sociala medier, desto mer ensidigt blir det.

För annars riskerar man ju att det blir lite som att kasta pil med ögonbindel när man ska rösta...
Det enda skillnaden mellan sociala medier och det jag får hem i brevlådan, är att det kräver mer ansträngning från min sida att bli av med skräpet.

Blomflugor :rage: :o
Plötsligt är huset invaderat. De är i badrummet, på kontoret och framförallt i köket.

komposthinken står ute. Likaså skräphinken under diskbänken. Häller kokande vatten i avloppet varje morgon. Ingen frukt inne. Allt står på altanen.
Har sirap-vinägerfat i köket. Tömmer svart flugsoppa i avloppet.

Ändå är det hundatals, tusentals överallt.

Stör mig på en kollega som sitter i matsalen och pratar om att hon ska köpa hamster eller fiskar för att underhålla sina katter så dom har nått att se på/leka med under dagarna. Hon har inget intresse själv av varken hamster eller fiskar så dom ska skaffas enbart för underhållning för katterna.

Stör mig på en kollega som sitter i matsalen och pratar om att hon ska köpa hamster eller fiskar för att underhålla sina katter så dom har nått att se på/leka med under dagarna. Hon har inget intresse själv av varken hamster eller fiskar så dom ska skaffas enbart för underhållning för katterna.
En hamster sover dessutom helst under dagarna och vaknar oftast när det är mörkt.

Blomflugor :rage: :o
Plötsligt är huset invaderat. De är i badrummet, på kontoret och framförallt i köket.

komposthinken står ute. Likaså skräphinken under diskbänken. Häller kokande vatten i avloppet varje morgon. Ingen frukt inne. Allt står på altanen.
Har sirap-vinägerfat i köket. Tömmer svart flugsoppa i avloppet.

Ändå är det hundatals, tusentals överallt.
Hittat källan!!
Plyttade lite på en pelargon och det BOLMADE flugor.
Fick panik och sprejade jorden med Radar.
Sen fick jag ägna tid åt att torka bänken och fönstrtet. Radar är inget vidare på ytor där man hanterar livsmedel.

Jag är irrirerad, ja nästintill förbannad.
E#n person som jag betraktat som god granne och vän har bytt parti till M. Må så vara. Partibyte är ine ovanligt. Mäniskor ändrar sig.

MEN! Enligt M själva är det hon som sköter deras lokala facebook. Deras inlägg innehåller grova lögner om att S och C gillar pedofiler och andra brottlingar. Det är så
LÅGT på en liten ort där alla känner alla.
Om det hon skriver är hennes verkliga åsikter är jag verkligt glad att hon inte står på vår lista längre.

Tipsa om katt-teve? Eller en slags lekplaskdamm med djur som rör sig? Inga verkliga djur som stressas eller måste hanteras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka