Störiga saker vi stör oss på Del 47

Bukefalos 30 år!

Jag har lite ont i halsen, rätt irriterande. Har tagit två halstabletter i dag medan jag jobbade och det har inte blivit bättre. Störigt.

Har åkt på nån förkylning :meh: förklarar ju varför jag har haft sån skum huvudvärk sen förra veckan som aldrig ville bryta ut ordentligt. Har även haft ovanligt ont i fötterna när jag har promenerat. Igår var jag snorig och på kvällen värkte hela kroppen. Yeay, precis vad jag har önskat mig. Har massor som jag behöver göra som jag får skjuta på ytterligare :mad:

Skickade in två kvitton på vaccin till löne. Fick ersättning för det ena. Skickat ett passivt aggressivt meddelande i etjänsten och vill ha en förklaring.
Fick svar nu. De har inte fått in/tappat bort kvittot :banghead: jag vet att jag har skickat in det, jag såg själv när chefen skrev under och skannade in det. Men nej, det är borta. Hur sjutton ska jag kunna skicka kvitto i orginal när de tappar bort dem?
Tur att jag har det på mail. Men om det hade varit ett fysiskt kvitto hade jag varit utan ersättning nu ju..

Att jag under snart fem veckor gått och kännt mig liiiite sjuklig. Inte förkyld och inte sjuk men lite frossa, lite trötthet, lite huvudvärk, lite febrig, lite ont i halsen osv osv.
Bryt ut eller lägg av! :arghh:
Är så trött på det här mellanläget nu.

Plus att blåmärket efter ett rejält hästbett kliar som bara den nu. Antar att det läker...

Att jag under snart fem veckor gått och kännt mig liiiite sjuklig. Inte förkyld och inte sjuk men lite frossa, lite trötthet, lite huvudvärk, lite febrig, lite ont i halsen osv osv.
Bryt ut eller lägg av! :arghh:
Är så trött på det här mellanläget nu.

Plus att blåmärket efter ett rejält hästbett kliar som bara den nu. Antar att det läker...
Det där förkylningslimbot suger!

Lokaltidning på minde ort. Som så tydligt tystar det ena partiet i den koalition som hittills styrt kommunen.
Inför valet presenterades samtliga partier i fullmäktige i rejäla artiklar. ALla utom det mindre partiet av de två som styr kommunen
.idag presenteras en nyhet om en investering i en av skolorna. Yvå personer från ena partiet på bild och citeras.
Blir så trött.

Något som stör mig (eller gör mig heligt förbannad snarare) är på mammas jobb där hon får skit om hon måste gå ifrån för att ta astmamedicin eller annan medicin vid behov på arbetstid men att en muslim får rulla ut sin bönematta och börja be går utmärkt på arbetstid.
Det är väldigt märkligt, religionsutövande får man väl hålla sig till på fritiden. Kan tyckas kontroversiellt men något som inte har med arbetet att göra får ju skötas på fritiden, så även religion enligt mig. Att ta sin medicin är ju dock en nödvändighet för personens hälsa och något som även kan påverka arbetet om man inte får ta. Det är svårt att sköta sitt arbete om man hamnar på sjukhus. Bedrövligt att din mamma ska behöva få skit för det

Det är väldigt märkligt, religionsutövande får man väl hålla sig till på fritiden. Kan tyckas kontroversiellt men något som inte har med arbetet att göra får ju skötas på fritiden, så även religion enligt mig. Att ta sin medicin är ju dock en nödvändighet för personens hälsa och något som även kan påverka arbetet om man inte får ta. Det är svårt att sköta sitt arbete om man hamnar på sjukhus. Bedrövligt att din mamma ska behöva få skit för det
Tycker det. En muslim på mitt gamla jobb gjorde sina böner på rasten, givetvis stör inte det ett dugg! Ja det är för jävligt på ren svenska.

Förra året öppnades en ny stor Ica Maxi vid vägen till stallet. Handlar ofta i butikerna i området. Tyckte att det var intressant eftersom Ica brukar ha mycket bra färdigmat som salladsbar och mackor.
När jag var där första gången för drygt ett år sen hade de ingen vegetarisk färdigmat och ingen salladsbar. Tänkte att allt inte kommit igång ännu men besökte inte butiken på över ett år eftersom de inte hade det jag ville köpa. Var där i förra veckan och fick besviket konstatera att det vegetariska utbudet ökat exakt noll sen mitt förra besök. Märkligt att man inte vill ha kunder som köper vegetarisk.

Där jag jobbade för ett par år sen var det likadant. Kontoret låg vid ett köpcentrum med både Willys och Ica. Ingen av dem hade någon vegetarisk färdigmat. Strax innan jag slutade skaffade Willys salladsbar vilket blev min räddning flera gånger.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka