Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig som fan på att det återigen snurrar galna råd om hur man på egen hand tar sig ur en hjärtinfakt genom att HOSTA. :meh:
Jag vet att jag sett det många gånger genom åren, det är alltså bara påhitt? :laugh: jag trodde faktiskt det stämde iom att jag sett det så många gånger :rofl:
 
Först störde jag mig på att jag stämt träff med veterinären kl 9 på min lediga dag. Tar en timme till stallet, fick asa mig upp halv sju. Kl 8, när jag nästan var framme vid stallet, ringde vet och sa att hen inte kan komma förrän sen eftermiddag/kväll då de fått in ett akutfall. :arghh: (Såklart är det jättesynd om den akutopererade hästen och jag hoppas att den klarar sig!)
 
Jag stööör mig på boken jag läser. Inte för att jag kan sluta läsa nu när jag väl har kommit in i den, men liksom:

”... i drömmen hade jag varit ute och fiskat med pappa på landet. Vi hade suttit i ekan och jag hade just dragit upp en gädda”.

Nog för att det handlar om en dröm, men ”dra upp en gädda”? Det gör man väl inte? Eka och fiske - i en nostalgisk dröm - det tolkar i alla fall jag som ett stilla lugn med ett metspö i handen och ett flöte som guppar stilla på vattenytan. Men det kanske bara är jag.

Störigt, hur som. :meh:
 
Stör mig på att det blev 'fel färg' på håret när jag färgade det. På förpackningen är det en väldigt intesiv lila. Mitt hår är nu mörkt-mörkt rött.:mad:
 
Jag stööör mig på boken jag läser. Inte för att jag kan sluta läsa nu när jag väl har kommit in i den, men liksom:

”... i drömmen hade jag varit ute och fiskat med pappa på landet. Vi hade suttit i ekan och jag hade just dragit upp en gädda”.

Nog för att det handlar om en dröm, men ”dra upp en gädda”? Det gör man väl inte? Eka och fiske - i en nostalgisk dröm - det tolkar i alla fall jag som ett stilla lugn med ett metspö i handen och ett flöte som guppar stilla på vattenytan. Men det kanske bara är jag.

Störigt, hur som. :meh:
Det är bara du. :D

Klart man fiskar för att få fisk!
 
Det är bara du. :D

Klart man fiskar för att få fisk!

Jovisst, så långt kan jag väl vara med! Men en GÄDDA? På ett metspö (ja ja, nu framgår det då inte att det verkligen ÄR metspö de fiskar med, men det är så jag ser hela situationen framför mig samt att författaren dessutom refererat till just det tidigare)?

Då är man en riktig storfiskare, skulle jag vilja påstå. :D Eller så har jag bara alltid varit riktigt kass ... Mvh, Mörtfiskaren.
 
Jovisst, så långt kan jag väl vara med! Men en GÄDDA? På ett metspö (ja ja, nu framgår det då inte att det verkligen ÄR metspö de fiskar med, men det är så jag ser hela situationen framför mig samt att författaren dessutom refererat till just det tidigare)?

Då är man en riktig storfiskare, skulle jag vilja påstå. :D Eller så har jag bara alltid varit riktigt kass ... Mvh, Mörtfiskaren.
Drömmar... är ju inte alltid logiska och realistiska ;)
Så då kan det vara logiskt och realistiskt av boken att ha ologiska och orealistiska inslag i drömmen. :D
 
Jovisst, så långt kan jag väl vara med! Men en GÄDDA? På ett metspö (ja ja, nu framgår det då inte att det verkligen ÄR metspö de fiskar med, men det är så jag ser hela situationen framför mig samt att författaren dessutom refererat till just det tidigare)?

Då är man en riktig storfiskare, skulle jag vilja påstå. :D Eller så har jag bara alltid varit riktigt kass ... Mvh, Mörtfiskaren.
:o
Hur definirar du metspö?
I min totalt okunniga värld är ett metspö alla typer av spön som används för att fiska........
:o:o:o
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 878
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 008
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 363
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 100
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp