Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på ett ex. Vi dejtade en reltivt lång tid för många år sedan, men han blev allt konstigare, (hade kunnat skriva en bok om alla hans märkliga idéer) så det tog slut. Och han flyttade genast in hos en annan kvinna han tydligen dejtat samtidigt.

I natt fick jag ett snyftigt meddelande från honom där han meddelar att han nu blivit singel, kan vi träffas?
:wtf:O_o:down::stop:
 
Alla som säger att de byter däck när de i verkligheten byter hjul.
Att byta däck innebär att man kränger av befintligt däck från fälgen och kränger på ett annat. De flesta gör bara det när de köper nytt däck.

Och jag stör mig på alla som två gånger om året måste informera om vilket språkbruk de föredrar. Och dessutom antar att andra människor inte vet vad ett däck är, så de känner sig nödgade att utbilda dessa människor. Jag förstår inte vad det spelar dig för roll vilket ord jag föredrar att använda?

Jag byter, som de flesta andra, både däck och hjul. Så det mest korrekta vore att säga "i helgen har jag bokat hjul- och däckbyte", men det är ganska omständligt så jag förkortar det till däckbyte eftersom det är däckets egenskaper som är av betydelse. Att säga "jag har bokat ett hjulbyte" är lika fel eftersom det inte säger något om vilket däck som kommer att sitta på det nya hjulet. Om det är samma som på det gamla hjulet så uppfyller jag inte lagen.
 
Och jag stör mig på alla som två gånger om året måste informera om vilket språkbruk de föredrar. Och dessutom antar att andra människor inte vet vad ett däck är, så de känner sig nödgade att utbilda dessa människor. Jag förstår inte vad det spelar dig för roll vilket ord jag föredrar att använda?

Jag byter, som de flesta andra, både däck och hjul. Så det mest korrekta vore att säga "i helgen har jag bokat hjul- och däckbyte", men det är ganska omständligt så jag förkortar det till däckbyte eftersom det är däckets egenskaper som är av betydelse. Att säga "jag har bokat ett hjulbyte" är lika fel eftersom det inte säger något om vilket däck som kommer att sitta på det nya hjulet. Om det är samma som på det gamla hjulet så uppfyller jag inte lagen.
🙏
 
Och jag stör mig på alla som två gånger om året måste informera om vilket språkbruk de föredrar. Och dessutom antar att andra människor inte vet vad ett däck är, så de känner sig nödgade att utbilda dessa människor. Jag förstår inte vad det spelar dig för roll vilket ord jag föredrar att använda?

Jag byter, som de flesta andra, både däck och hjul. Så det mest korrekta vore att säga "i helgen har jag bokat hjul- och däckbyte", men det är ganska omständligt så jag förkortar det till däckbyte eftersom det är däckets egenskaper som är av betydelse. Att säga "jag har bokat ett hjulbyte" är lika fel eftersom det inte säger något om vilket däck som kommer att sitta på det nya hjulet. Om det är samma som på det gamla hjulet så uppfyller jag inte lagen.
Jag har inget behov av att utbilda andra. Jag stör mig bara på deras språkbruk :D
 
Bolaget som har elnätet och fjärrvärmen här ska göra nåt underhåll på fjärrvärmenätet. Vilket innebär att värmen och varmvattnet stängs av kl 8-20 på tisdag. Shit happens, jag fattar självklart att de inte gör det för att jävlas. Men tajmingen är helt värdelös för mig den här gången. Jag ska få stötvågsbehandling för att (förhoppningsvis) ha sönder en njursten på tisdag eftermiddag. Enligt infon från sjukhuset bör jag räkna med att ha ont efteråt. Jag spänner mig en hel del när jag fryser, vilket inte direkt underlättar när en har ont. Jag vill ha värme och varmvatten!! :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 425
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 912
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 915
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 448
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp