Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
1: Det ska vara ett jippo här utanför ikväll/inatt. Jag orkar inte ... ska ha fönstret stängt och öronpropparna i.
2: Felanmälde gnisslande dörr i allmänna utrymmen för sisådär tre månader sen. Fastighetsteknikern har glömt eller struntat i det så i morse rotade jag fram låsolja och oljade gångjärnen själv. :meh:
 
Haha, sjukt kul om det är samma spindel!

”Jag känner mig jagad!” :arghh:
/spindeln
Jag tror att hen kände igen maken på stegen, för när han kom dit syntes ingen spindel till och han fick gå därifrån med oförättat ärende. Men han röjde åtminstone runt tillräckligt mycket och tittade tillräckligt noga i alla hörn för att vår kompis skulle känna sig trygg i att gå ut :p
Jag DÖR!!!!!!! 😨😨
Ja alltså jag kan faktiskt inte minnas när jag senast var såhär rädd för en spindel. Fick sitta och djupandas i flera minuter efter att den blivit utslängd igår 😰
 
Nu har kuddarna på båda lurarna på gamle Harald trillat ut. Den ena lyckades jag laga med tejp men nu har den andra trillat bort helt. RMA till Computersalg så får vi se vad som händer. Erbjöd mig att skicka bilder.

I värsta fall kommer de kräva att jag skickar tillbaka dem på min bekostnad och då vette fasiken om det ens är värt det. De kostade 150 kr inklusive frakt.
 
Glömde två bitar kaka där ingen troligtvis kan rädda bitarna innan de blir dåliga, trots kylskåp :( Frös resten på samma ställe så någon får väl glädjas men ville ha kaaaaaakaaaaa själv... :arghh:
 
Pga misstag ifrån Parkster drogs min betalning två gånger. Nu fick jag återbetalningen via Värdeavi men alltså hallå. Min faktura var på 133kr och jag måste alltså betala 69 kr för att lösa in den, alltså förlorar jag pengar på att få tillbaka mina egna pengar?
Summan är ju en struntsumma men jag förlorar alltså mer än hälften.
Att bara föra tillbaka pengarna är väl för enkelt och smidigt.....
 
Pga misstag ifrån Parkster drogs min betalning två gånger. Nu fick jag återbetalningen via Värdeavi men alltså hallå. Min faktura var på 133kr och jag måste alltså betala 69 kr för att lösa in den, alltså förlorar jag pengar på att få tillbaka mina egna pengar?
Summan är ju en struntsumma men jag förlorar alltså mer än hälften.
Att bara föra tillbaka pengarna är väl för enkelt och smidigt.....
Tycker alltid det är så surt med utbetalningskort. Kolla om din bank löser in den utan avgift?
 
Det är för varmt. 31 grader nu och jag är genomsvettig. Hade tänkt åka till gymmet men orkar nog inte fast jag egentligen borde.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230820_130500_Weather.jpg
    Screenshot_20230820_130500_Weather.jpg
    84,2 KB · Visningar: 23
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 424
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 909
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 915
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 446
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp