Störiga saker vi stör oss på - del 9

Command+delete :)
Fast i alla fall min Macbook (Air) har ingen knapp som heter delete överhuvudtaget. Det är standby-knappen som sitter där delete brukar finnas (gissa hur många gånger jag råkade släcka ner skärmen istället för att radera text/filer i början innan jag vant mig?!).

Jag störde mig för övrigt också på det i början @LionQueen men såhär 2,5 år senare har jag börjat vänja mig så smått :D
 
Fast i alla fall min Macbook (Air) har ingen knapp som heter delete överhuvudtaget. Det är standby-knappen som sitter där delete brukar finnas (gissa hur många gånger jag råkade släcka ner skärmen istället för att radera text/filer i början innan jag vant mig?!).

Jag störde mig för övrigt också på det i början @LionQueen men såhär 2,5 år senare har jag börjat vänja mig så smått :D
Backspace dvs textdelete.
 
Min huvudvärk å illamående igår berodde nog på att jag lyckats göra något med nacken igår. Sjukt ont i nacken å strålar ut i armen beroende på vilken rörelse jag gör idag.
 
Jag stör mig på att min stackars karl hostar och snarkar och att min stackars dotter hostar och pratar i sömnen, å här ligger jag och kan bara inte somna. :arghh:
 
Jag stör mig på att min stackars karl hostar och snarkar och att min stackars dotter hostar och pratar i sömnen, å här ligger jag och kan bara inte somna. :arghh:

Åh, det är så mysigt att ha familj!
Då kan du räkna med hosta nästa vecka, :meh:

Mvh
Teilani som ligger och hostar lungorna ur sig pga förskolebaciller
 
Att det sen jag bytte dator är engelsk stavningskontroll som körs på det jag skriver i svarsrutorna på Buke. :mad:
Misstänker det är något ofiffigt med windows 10?
 
Köpte lunch på subway, kommer hem och upptäcker att de inte la i min kaka :( men betala för den fick jag göra. Var ju pga kakan jag ens köpt subway.. diiiisapointed.
 
det är inte nyttigt! :cautious:

200g smör (smält)
3dl socker
1,5 matsked kardemumma
4 ägg
3 dl vetemjöl

"Fyllning"
25-50g smör (smält)
2 matskedar socker
2 matskedar kanel

Strö pärlsocker över hela kakan sen!

sätt ugnen på 180-200grader
smält smöret och låt det svalna något, så inte äggen koagulerar.

Tillsätt resten och rör om till en smet. Häl smeten i formen.

Jag använde 28 cm form, klädd med bakplåtspapper, om formen är mindre än så kan det behövas lite längre tid i ugnen.

Smält smöret till fyllningen, blanda fyllningen, häll fyllningen i en "tornadoform" över smeten, så det liknar en jättekanelbulle. Strö över pärlsocker och in i ugnen. Grädda mitt i ugnen på 15-20 min ca (beror på hur kladdig man vill ha den).

:d:d:d
:eek::eek::eek:

Låter fullkomligt livsfarligt!

:d
Hur menar du med tornadoform?
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 031
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 332
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 371
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp