Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Story of my life..
Du sa såhär, men du menade faktiskt det här :banghead::banghead::banghead:
Ja men eller hur! Jag sa hej till en kollega och frågade hen hur hen hade det och hen tyckte att jag bestämde att hen har det eländigt. I min värld hälsar jag och kollar läget för att jag tycker att det är det man gör. Vi sliter hårt och jag tycker att det är viktigt att bry sig om varandra. Hen tyckte att det var ett konstigt sätt att utrycka sig och jag förklarade vad jag menade.
Nu flera veckor kan vi nästan inte gå förbi varandra utan att hen säger ”Hur har du det?”
Jag orkar inte. Hur kan man få skit för att man undrar hur någon har det. Jag får i övrigt beröm av kollegor och chefer för att jag är omtänksam så jag borde släppa det men ändå känner jag mig ledsen och irriterad.
 
Stör mig på mitt uppsagda kreditkort. Hux flux kom det ju ett brev att man inte kan använda kortet efter den 31/10 för de har beslutet att upphöra med tjänsten. Så jag började använda ett annat kort, och har inte använt det gamla efter september. Fick fakturan för september och betalade den igår. Trodde att det skulle stå "0 kr skuld" nu. Nix det står 0,47 kr... :meh: Jag har ingen ränta eller något, utan betalar av hela fakturan varje månad. Förhoppningsvis rundar de av neråt, i annat fall kommer jag att ha en faktura nästa månad också. För 0,47 kr.... O_o
 
Alla som säger att de byter däck när de i verkligheten byter hjul.
Att byta däck innebär att man kränger av befintligt däck från fälgen och kränger på ett annat. De flesta gör bara det när de köper nytt däck.
Jag har aldrig gjort det trots bilägande i 30 år. Krävs lite för mycket specialverktyg och är så enormt viktigt att det blir rätt för trafiksäkerheten. Men det brukar ingå/kosta bara lite när man köper nya däck.

Hjul byter jag var sjätte månad, men rent principiellt byter jag också vilka däck som har kontakt med vägbanan på bilen. Så när jag byter hjul, byter jag också däck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 425
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 912
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 915
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 448
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp