Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig som fan på att det återigen snurrar galna råd om hur man på egen hand tar sig ur en hjärtinfakt genom att HOSTA. :meh:

Då kan du tänka dig hur mycket det stör mig när jag kollade "den här dagen" och det visar sig att jag har varit en av dessa dumskallar som trott på och delat detta :banghead::o

Det var iofs många år sedan, så jag var ung, dum och naiv, nu för tiden är jag mest bara dum *försöker febrilt hitta på ursäkt* :p
 
Drömmar... är ju inte alltid logiska och realistiska ;)
Så då kan det vara logiskt och realistiskt av boken att ha ologiska och orealistiska inslag i drömmen. :D

Det är förvisso sant. Men det förstörde hela bilden för mig. Dröm eller inte, det blir inte trovärdigt. Man sitter liksom inte i en eka och bara ”drar upp en gädda”! Punkt. :D

:o
Hur definirar du metspö?
I min totalt okunniga värld är ett metspö alla typer av spön som används för att fiska........
:o:o:o

Metspö är för mig en pinne med lina och ett flöte med krok, som ligger och guppar i vattnet. Det typiska för ”tålamod är ens fiskares bästa vän”. :D
 
Stör mig på att inte få besked. Inget besked om nytt jobb, inget om ny lägenhet..
Nåja, nu vet jag i varje fall att jag är uppsagd.
 
Först störde jag mig på att jag stämt träff med veterinären kl 9 på min lediga dag. Tar en timme till stallet, fick asa mig upp halv sju. Kl 8, när jag nästan var framme vid stallet, ringde vet och sa att hen inte kan komma förrän sen eftermiddag/kväll då de fått in ett akutfall. :arghh: (Såklart är det jättesynd om den akutopererade hästen och jag hoppas att den klarar sig!)

Vet vaccinerade häst på egen hand så jag slapp åka ut en gång till! :love:
 
Jovisst, så långt kan jag väl vara med! Men en GÄDDA? På ett metspö (ja ja, nu framgår det då inte att det verkligen ÄR metspö de fiskar med, men det är så jag ser hela situationen framför mig samt att författaren dessutom refererat till just det tidigare)?

Då är man en riktig storfiskare, skulle jag vilja påstå. :D Eller så har jag bara alltid varit riktigt kass ... Mvh, Mörtfiskaren.
Jag har lyckats få upp en gädda på metspö :D När jag var i tonåren så var jag fullständigt uttråkad över att sitta o meta, så jag fick för mig att meta med en liten siklöja jag precis fått upp istället för att slänga i el döda den(inte så snällt mot fisken men tänkte inte på det då). Några minuter senare drog jag upp en gädda :D
Men såvida man inte har levande fisk att erbjuda så är det knappast troligt att meta gädda, aldrig vart med om att de tar på mask. Författaren slarvade nog lite med research :)
 
Jag har lyckats få upp en gädda på metspö :D När jag var i tonåren så var jag fullständigt uttråkad över att sitta o meta, så jag fick för mig att meta med en liten siklöja jag precis fått upp istället för att slänga i el döda den(inte så snällt mot fisken men tänkte inte på det då). Några minuter senare drog jag upp en gädda :D
Men såvida man inte har levande fisk att erbjuda så är det knappast troligt att meta gädda, aldrig vart med om att de tar på mask. Författaren slarvade nog lite med research :)
Jag har fått gädda på metspö med mask! 😁 Visserligen ingen stor en, men en gädda likväl!
 
På att affären gav mig jordnötssmör med socker i, trots att jag var väldigt noga med att beställa det som innehöll 100% nötter (som dessutom var dyrare!). Jag insåg det inte förrän i morse, och är nu grinig för att jag lurats att äta onödigt socker (absolut inget som dödar mig, men ändå störigt) i flera dagar och dessutom betalat extra för en vara jag inte fick. Men det känns som en väldigt liten grej att kontakta dem om och klaga över - 5 kr och några gram socker liksom..
 
Folk som ställer sig i stall där man hjälps åt och sen passar det inte att hjälpa till för det är jobbigt :banghead:Vanliga normala självklara saker. Nä då är det bättre att sköta sig själv så man slipper hjälpa till att köra ut vatten och skölja ur hinkar och ev blötlägga lite av krubbmaten :banghead:
 
Att jag inte täckte över salladen i går. Jag tyckte att det kändes som om det skulle bli frost men yr sa 4 grader som kallast.
Nu är min fina pallkrage rågad med sallad frusen. Jag som hade tänkt förlänga grönsalladssäsongen i det längsta.

Småplantorna i växthuset är på g åtminstone.
 
En bekant på fb som måste tagga sin pojkvän i alla möjliga löjliga/romantiska/komiska inlägg som florerar. Naturligtvis med mass hjärtan och puss-smileys. Det som är roande i det hela är att hon gjorde likadant med sin förra pojkvän (som såklart också var hennes själsfrände) och ibland har inläggen nu snurrat ett varv så att hon har taggat båda pojkvännerna i samma kommentarsfält, med något års mellanrum. Tack fb för att du gör mig uppmärksam på det i mitt flöde :banghead:
 
En bekant på fb som måste tagga sin pojkvän i alla möjliga löjliga/romantiska/komiska inlägg som florerar. Naturligtvis med mass hjärtan och puss-smileys. Det som är roande i det hela är att hon gjorde likadant med sin förra pojkvän (som såklart också var hennes själsfrände) och ibland har inläggen nu snurrat ett varv så att hon har taggat båda pojkvännerna i samma kommentarsfält, med något års mellanrum. Tack fb för att du gör mig uppmärksam på det i mitt flöde :banghead:

Åh en sån bekant har jag med! Ibland har jag lite lust att påtala att för ett år sen var det en annan som var Den Enda Rätta :angel:
 
Stör mig på att jag sov skit i natt, drömmer en massa otrevliga drömmar varenda natt och har noll ork idag. Blä. :wtf:
 
Jag stör mig på att mitt wifi fick slut på surf idag :mad: trodde jag skulle kunna klara det tills lönen kommer så jag o min nya inneboende kunde välja ett större då... Men nä, fredag kväll när jag planerat spel o film hela kvällen tog det slut innan jag ens startat spelet och ingen av oss har råd fylla på... :mad: tur jag har massa böcker att läsa men jag ger mig den på det inte hade tagit slut om jag planerat nåt annat...:cautious:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 891
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 029
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 365
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 100
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp