storlek, igen...

Vi har en som är till salu för övrigt ;) han är ca 164 men större över korset. han är väldigt valpig och blir nog närmre 170 cm. Han är efter Falleur.

Mvh Hann
 
Valack e. Briar, ca 172 cm :crazy:.
Sto e. QE, halvsyster till ovanstående, var ca 156 vid samma tid som 2-åring. Är nu 165 cm som 4-åring.
 
Sto e Quite Easy ca 162-163.
Sto e Highligt (inte min) ca 159-160.
 
Har oxå en liten 2-åring. Var endast 155cm när jag mätte honom senast (ca 2 veckor sedan) :crazy:.. Hoppas han blir över 160.. Han är efter Camaro M - Maraton - Robin Z - Democritos
 
Min tjej efter Landlord var 154 cm som tvååring. 156 cm som treåring och antagligen bara 158 cm nu som fyraåring. Har inte hänt mycket där inte... :crazy:
 
Vår tvååring mättes i början av maj till hela *host* 153 cm.....Han ska mätas igen när han kommer hem från betet om några veckor. Då hoppas jag att jag fär lägga till några centimetrar.
 
Upps.. inser att min häst är stor!!

Hon är nämligen bara ett och är redan 161 cm...
 
Min var 151 cm som 1-åring (juni), typ 160 i januari som tvååring och sen 166 i maj som treåring. Nu e hon 4 och jag vet inte riktigt hur stor hon är, inte mätt sen dess, men är nog inte större än 168 cm
Sto e. Rubignon-Leopard.
Men ha förströstan, det kan ju säkert komma en "spurt", ej helt ovanligt!
 
Hämtade hem min 2-års hingst från betet idag, trodde jag skulle få hem en stor "koloss" eller ngt liknande... i våras släppte jag "en ful ankunge" ojämn i kroppen, lite kort hals osv... idag upptäckte jag att jag hämtade hem en riktig SVAN!!! OJ OJ OJ så snygg han blivit under sommaren :love: :love: :love:

Han mäter 164 i mankhöjd ( född maj-01) Är efter RobinZ-Tammerfors XX-Eudamon XX

<-- det är han på bilden, 1,5 år där!!
 
Vad kul att han blivit en Svan! Då är han snart ikapp sin bror i mankhöjd då! :D

Broren på bilden! :rofl:
 
Min är 1, 63 nu och efter Weltman. Han blir nog runt 1, 67 tror jag.
 
<------------ Nu har jag mätt och hon är ca 155-156cm :) hon kommer bli perfekt :)
 
Hej

2 1/2-årig vallack e:Dardel-Brisad, 160 cm-jämn och fin :)

Mvh Pia
 

Liknande trådar

Avel Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: Sporthorse
·
Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 009
Senast: Imogen
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
895
Senast: starcraft
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 205
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp