Storleksbegrepp hos hästar

Sv: Storleksbegrepp hos hästar

Jag måste bara visa ett par bilder på radarparet här hemma i hagen - Storbumlingen TomTom 165cm och Lillbusen Frost - 95cm.

Koooooooompisaaaaaar.jpg


Idag_hittade_jag_TomToms_blivande_agare_en_perfect_match_sa_som_det_verkar_Han_flyttar_i_borjan_pa.jpg


:love:
 
Sv: Storleksbegrepp hos hästar

De ser ju ut som tvillingar, fast den ena har krympt i tvätten :D

:love:
 
Sv: Storleksbegrepp hos hästar

Mitt curlysto såg ut som hon sett ett monster för några månader sedan då hon för första gången träffade en shettis. Hon stod längst bort i hagen och frustade av skräck. Idag står dom och hänger med varandra titt som tätt :)
 
Sv: Storleksbegrepp hos hästar

Haha jaa! Frost har inte fattat att han är betydligt mindre än alla de andra - så han kör på ändå och lurar de andra att tro att han är samma storlek som dom! :love:
 
Sv: Storleksbegrepp hos hästar

knapp.

Hemma i stallet är bossen min grabb på 93 stolta centimeter medan stora grabben (150 cm) byte mathög för att lille grabben måste smaka på alla. Annars hotar han med en spark, ser rätt komiskt ut :)
 
Sv: Storleksbegrepp hos hästar

Släppte ihop en energisk prehingst tillsammans m en shettis och gissa vem som genast tog kommandot?! Lillen såklart! De blev riktigt bra polare :)
 
Sv: Storleksbegrepp hos hästar

*Kl*

Även om tråden inte är helt ny så kan jag ju lägga in ett par bilder på hästar i olika storlekar.

På bilden är det Rambo, valack på drygt 175 cm hög och dessutom rätt tung, Keso, tio månader gammal connemarahingst, och Mulle, två år gammal shettishingst.
207168_10150223950967349_682202348_8985958_6767777_n.jpg


Bitas i knäna är en riktig höjdare :D
215362_10150223947432349_682202348_8985916_6280060_n.jpg
 
Sv: Storleksbegrepp hos hästar

*KL*

"Problemet" med shettisar är att de mer än gärna är stor i orden men liten på jorden :D
 
Sv: Storleksbegrepp hos hästar

En bildserie från mig..

Ska vi leka? :)
IMG_3956.jpg


Ok,jag kommer..
IMG_3955.jpg


Men hörrö,nu blev det väl ändå fel,hur ska vi nu kunna leka?!
IMG_3948.jpg


Äntligen,grabblekar..:banana:
IMG_3967.jpg


IMG_3960.jpg


IMG_3966.jpg


Det här var ett par år sen, dvs när den store drulen fortfarande var omogen, numera går dessa herrar inte ihop eftersom shettisen är som en målsökande kryssningsmissil och ger sig inte och den store han är stor och visserligen tålmodig, men även tålamodet tryter emellanåt och då har inte knappa 100 kg minihingst nått att sätta emot 750 kg's koloss.
 

Liknande trådar

Hästhantering En sak jag funderat mycket på är att hästar ofta sparkar mot människan vid lek. Titta på 3:e (tror jag det är, den som hoppar i...
2
Svar
33
· Visningar
6 291
Senast: dreampower
·
Trav Hittade denna film på youtube. Det är inget farligt, så ni vågar kolla :) https://www.youtube.com/watch?v=ZBTufmI0EKQ Hur kommer det...
Svar
6
· Visningar
2 037
Senast: ghost
·
Ridning Hej! Jag har den senaste tiden läst på otroligt mycket om bettets inverkan på hästen och det har slagit mig hur lite ryttare egentligen...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 586
Senast: nullo-modo
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 441
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp