Stübbensadlar...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elemmírë
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 6 742
E

Elemmírë

Är det NÅGON som gillar dem:confused: :crazy:

Tycker det verkar vara väldigt många på annonsmarknaden...
Vad tycker ni??

Personligen är jag inte överförtjust...

Sv: Stübbensadlar...

jag gillar min Siegfried mf spezial (hoppsadel) :banana:
den ger underbart stöd, spec bra i terrängen :bump:
stenhård att sitta i iofs, men så mkt sitter man ju inte i en hoppesadel....

men jag skulle inte skaffa en stübben allround- eller dressyrsadel :crazy: det fick jag nog av på ridskolan :p

Har en, som jag försöker avyttra, men intresset är svalt.... Undrade lite vad det kunde bero på??

Jag hade en tillverkad -02 och den gillade jag! :smirk:
Inte alls så hård i sitsen som de gamla..
Sadeln sålde jag pga. hästen växte ur den.

PrinceFair skrev:
stenhård att sitta i

Min gamla medryttarhäst hade en stübben dressyr, stenhård var verkligen ordet! Jag red med rumpvärmare på sommarn!:crazy:

Jag hade en Stübben Siegfrid allround mot hopp för ett par år sedan, vidrig sadel som var näst intill omöjlig att sälja! Fick dumpa bort den..

Har suttit i en Stübben-flatback som var helt okej, inte artusen.

haha, det förstår jag. jag gjorde själv misstaget att rida "långritt" (drygt 1,5 h i mestadels skritt) i min hoppsadel, och det gör jag inte om :crazy:

Tja, jag äger min tredje begagnade Stübben-sadel nu och jag gillar dem. De är slitstarka och prisvärda, i synnerhet om man köper begagnat. De passar min häst under förutsättning att det är rätt bomvidd och jag tycker att de är helt OK att rida i.

Jag har haft en MF Special, kanonbra hoppsadel om man gillar sadlar som inte är flatback, har haft en hoppvariant av den "vanliga" Siegfrieden och har nu en Siegfried allround mot dressyr.

Att det finns ett stort utbud på marknaden tror jag mest beror på att det är ett märke som har varit en bästsäljare i många år.

Jag tycker mycket om min stübben hoppsadel och även en kompis dressyr sadeln som jag brukar rida i ibland. visst de r lite hård, men och andra sidan så är det en vane sak. Tycker de ger mkt bra stöd och det är lätt att sitta rätt i dom :)

ajajaj..det låter inte som nån höjdare! Ägaren däremot älskar sin sadel,så det finns allt dom som gillar dom med.

"det finns ryttare som sitter som gjutna i sadeln,sen finns jag som sitter i en gjuten sadel!"

:angel: :D

hade en stübben hoppsadel när jag ridtränade travarna i 5 veckors tid på praktik, jag tyckte den gav jättebra stöd och att den var hård upplevde jag faktiskt inte

Jag gillar dom... Stubben ahr fått ett dåligt rykte, men deras nya sadlar är toppen. Betydliugt bredare kanal än vad de hade för några år sen, nya modeller med mjukare säten, har lagt till XW i standardsortimentet.
Det enda som jag saknr från Stubben är möjligheten till måttbeställning. De vägrar tillverka efter mått, och hade de gjort det hade nog många fler valt dom, just pga att vissa har riktigt breda hästar.

Jag hade också en stübben siegfried mf spezial..:love:
Underbar sadel! Stora knästöd och mjuk sits. Tog ett tag att ställa om sig till Prestige efter den sadeln ;)

visserligen är dom ofta ganska hårda i sätet men annars gillar jag dom och tycker inte det är några problem att rida i dom.

Hallå det är Stübben vi pratar om ;)

Jag hade en sigfried som var säkert 8-10 år, den såldes inom två veckor när jag annonserade den här... för 3000. Det var ganska många intresserade med!

Nu har jag en Artus som är superbra! Innan har jag ridit i Juventus, dem är mjukare men verkar inte vara så vanliga på andrahands marknaden än...

Stübben har varkligen superkvalitet på sina grejer. Har haft både hopp (Siegfied II) och dressyr (Tristan Lyx) som jag älskade. De lite nyare sadlarna är inte alls hårda, men folk verkar fortfarande envisas med att tycka det. Mitt personliga intryck är dock att de flesta inte ens verkar ha suttit i en nyare Stübben, utan rapar bara upp andras åsikter.

Det är dom visst det. Jag provred en ny Siegfried för lite över ett år sen och fy ******** hur ont det var. Det kändes som mina sittben skulle göra hål i sadeln. Inte en sadel man ska ha om man inte har så mkt fett på rumpan. :crazy:

Jag gillar min Siegfried CS :) Jätteskön med jättebra stöd, sitter som fastklistrad :p Inget negativt alls vad jag kan komma på! Inte ett dugg hårt för stjärten att sitta o skumpa på. :D

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
10
· Visningar
261
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
605
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka