Stulet ip-nummer???

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare lonelylover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 885

Bukefalos 30 år!

L

lonelylover

Ja jag satte igång datorn idag och skulle ansluta till internet.... Men det kom bara upp en sida som det stog "du har ingen nätanslutning" el nåt liknande... Körde felsöket och det kom upp nåt med att ip-nummret inte var rätt....
Konstigt tyckte jag och ringde supporten... Svaret jga fick var att "någon" annan stulit min ip-adress! Jag blev som ett kryss kan jag lova.... Frågade då hur det kunde komma sig... Ja han hade nån förklaring om att det kanske kunde va nån som skrivit fel siffra nånstans och då "lyckats" knycka min ip-adress.....
Jag bara undrar, hur sjutton går det till? Jag menar om den redan är registrerad på någon så borde det ju inte funka.... :confused:

Jag fick iafl en ny ip-adress så jag fick igång nätet igen....

Har funderat nu en stund, alltså, skulle den personen som nu "stal" min ip-adress kunna gå in i min dator och sabotera eller bara jävlas? Hur vanligt är detta? Hur i sjutton kan man sitta och skriva fel bara sådär? Det är ju fasiken läskigt!

Detta blev lite svammligt och ingen kanske har nåt svar men jag ville väl mest bara höra om det var nån annan som varit med om nåt liknande....

En fråga till oxå.... Kanske fel ställe att fråga men om jag glömt mitt lösenord till hotmail och vill ha det återställt.... Skickar dom ju återställningen till min mail.... Men hur sjutton kommer jag åt det om jag inte kan gå in på mailen?

Sv: Stulet ip-nummer???

En fråga till oxå.... Kanske fel ställe att fråga men om jag glömt mitt lösenord till hotmail och vill ha det återställt.... Skickar dom ju återställningen till min mail.... Men hur sjutton kommer jag åt det om jag inte kan gå in på mailen?

Du missade visst den delen som talade om att man inte bör använda sin hotmailadress som mailadress när man anger mailadress för återställningen. :angel:

Ta kontakt med Hotmail, de är de enda som kan hjälpa dig. De har en ypperlig svensk support :idea:

Har funderat nu en stund, alltså, skulle den personen som nu "stal" min ip-adress kunna gå in i min dator och sabotera eller bara jävlas? Hur vanligt är detta? Hur i sjutton kan man sitta och skriva fel bara sådär? Det är ju fasiken läskigt!
Nej, personen kan inte komma åt din dator och sabotera pga att denne har använt samma IP-adress som du.
Detta är inte helt ovanligt hos internetleverantörer som inte använder en server som delar ut IP-adresser, utan att man själv som kund skriver in en IP-adress. Människor gör fel och de kan skriva in fel siffra så att två datorer får samma IP-adress och internet funkar inte. Det är inte läskigt, det är helt mänskligt :)
Man kan använda "stulna" IP-adresser för att kapa någons trafik, men det är rätt avancerat och nog inget du utsatts för :)

ang hotmail...man brukar väl få svara på frågor man bestämde vid registeringen för att byta lösen...

annars kan du ju gå in på flashback o söka på att knäcka hotmail lösen...det finns där...hur man gör

annars kan du ju gå in på flashback o söka på att knäcka hotmail lösen...det finns där...hur man gör
Ungefär lika smart idé som att använda hemsidor för att se om någon blockerat en på MSNM...

Liknande trådar

• Stulet paket
  • Mobilproblem
  • Pranks på skärmen.
  • Är det otrevligt att använda punkt i sms?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka