Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ibland verkar flugorna ha svårt att sikta så äggen hamnar lite överalltMin häst har fått flugägg på kroppen?!?!?
Jag fick bort dem med ryktstenen.
Inte ett enda på benen, han har svarta ben, så där skulle de synas ännu tydligare.
Har inte haft styngflugeägg på hästen på flera år och då var de ett fåtal och då i förra stallet vi stod i, ett par km bort.
Kan hästens färg påverka hur mycket ägg den får på sig? Har flera hagar med hästar med olika färg och överlag har de svarta/mörkbruna hästarna mer ägg än de bruna och fuxarna. Tex en hage med två bruna som har haft några ägg men inga mängder och den lilla svarta åringen har benen full!
På de vita hästarna har inte hittat ett enda ägg. Någon fler som reflekterat över samma?
Jo det är klart att de syns bättre på svarta hästar men hos mina är det en uppenbar skillnad. Men det kanske är en tillfällighet eller något annat som påverkar.Man ser dem sämre? Min är ju gul och syns olika tydligt beroende på mängd. Enstaka blir jag nästan vinögd av att glo efter.
Ja sant! Mina svarta/mörka är nog mer utsatta överlag men även min skimmel har haft jobbigt med insekter, tycker däremot att det blivit bättre sista åren (hon är nu flugskimmel så det kanske påverkar). Är nog helt enkelt så!De mörka hästarna blir varmare i solen och iaf jag tycker de drar till sig fler flygfän av alla sorter än de ljusa.
För första gången på så länge jag kan minnas tillbaka, så har jag inte sett ett enda flugägg på hästarna i år ! Känns nästan konstigt, men väldigt skönt såklart.
Samma här. Typ 2 ägg på en av hästarna bara. Brukar inte ha mycket, men brukar absolut behöva pilla bort lite varje år på dem.Har också haft extremt lite. Skrapat några få ägg vid två tillfällen bara den här sommaren.
Har också haft extremt lite. Skrapat några få ägg vid två tillfällen bara den här sommaren.