Summera tävlingssäsongen 2026 (utbruten ur Dressyrsnackis)

Bukefalos 30 år!

JohannaB

Trådstartare
Jag börjar summera ”tävlingssäsongen 2026” (som alltid är extremt kort för mig :D Jag tävlar otroligt lite men gillar ju mest att träna, men behöver tävlingar som mål och avstämning) och ser fram emot den härliga höst perioden då det fortfarande är bra underlag och väder och lääääänge till nästa tävling så man kan grotta ned sig i de grejer man har lust med 😎

Vi har haft en kanonsäsong, nog vår bästa någonsin ❤️
Tre tävlingar, hästen har varit modig, gillat att vara på tävling och gjort flera riktigt bra rundor. Kanske ingen fullträff, men det är ridbart och vi kan beta av programmen och känslan är att domaren vill sätta betyg 7 på grejerna men sen blir det nån miss och så såklart.
Sen har transporteringen med funkat riktigt bra! Det kommer resor som inte är bra med, men för det mesta åker han avspänt nu vilket är underbart!

Kval till MsvB är avklarat med marginal, två fina MsvB:1 (66% och 67%) och vi hann debutera FEI Lag också och kände att det är en klass vi hör hemma i nu (och fick ett kval för framtiden där med, 64%).

Lärde mig också matcha honom bättre, kort tid på tävlingsplatsen och rida en klass per dag var mycket bättre än tidigare försök med att ha uppstallning och låta honom se banan innan osv. Man måste prova för att lära sig!

Så nu ska vi träna på ett tag 💪
Jag skulle vilja få en början på serierna, förbättra galoppslutorna som var rätt dåliga på tävling ;) och komma lite längre med piruetterna innan vintern är här. Traven känns riktigt bra så den njuter jag av just nu, både travskolor och travökningar har känts lätt på tävling i år ❤️

Hur har ni andra?
Tävlingar kvar eller är ni ”klara”? Och hur mycket tävlar ni per år?

IMG_3416.webp

Jag börjar summera ”tävlingssäsongen 2026” (som alltid är extremt kort för mig :D Jag tävlar otroligt lite men gillar ju mest att träna, men behöver tävlingar som mål och avstämning) och ser fram emot den härliga höst perioden då det fortfarande är bra underlag och väder och lääääänge till nästa tävling så man kan grotta ned sig i de grejer man har lust med 😎

Vi har haft en kanonsäsong, nog vår bästa någonsin ❤️
Tre tävlingar, hästen har varit modig, gillat att vara på tävling och gjort flera riktigt bra rundor. Kanske ingen fullträff, men det är ridbart och vi kan beta av programmen och känslan är att domaren vill sätta betyg 7 på grejerna men sen blir det nån miss och så såklart.
Sen har transporteringen med funkat riktigt bra! Det kommer resor som inte är bra med, men för det mesta åker han avspänt nu vilket är underbart!

Kval till MsvB är avklarat med marginal, två fina MsvB:1 (66% och 67%) och vi hann debutera FEI Lag också och kände att det är en klass vi hör hemma i nu (och fick ett kval för framtiden där med, 64%).

Lärde mig också matcha honom bättre, kort tid på tävlingsplatsen och rida en klass per dag var mycket bättre än tidigare försök med att ha uppstallning och låta honom se banan innan osv. Man måste prova för att lära sig!

Så nu ska vi träna på ett tag 💪
Jag skulle vilja få en början på serierna, förbättra galoppslutorna som var rätt dåliga på tävling ;) och komma lite längre med piruetterna innan vintern är här. Traven känns riktigt bra så den njuter jag av just nu, både travskolor och travökningar har känts lätt på tävling i år ❤️

Hur har ni andra?
Tävlingar kvar eller är ni ”klara”? Och hur mycket tävlar ni per år?

Visa bifogad fil 191108
Så himla stiligt ekipage!

Jaha… som vanligt blir jag utbruten. Sista gången jag skriver i någon snacktråd för inget får ändå vara kvar där.
Rapporterat detta inlägg och hoppas det tas bort. Kan tyvärr inte ändra i utsprungsinlägget men jag skulle ALDRIG starta en sån här tråd med ett långt dravel om mig själv, så egocentrerad är jag inte.

Jag fattar att allt jag skriver här ägs av forumet och inte av mig men kommer hädanefter hålla mig till mina SoMe istället.

Jaha… som vanligt blir jag utbruten. Sista gången jag skriver i någon snacktråd för inget får ändå vara kvar där.
Rapporterat detta inlägg och hoppas det tas bort. Kan tyvärr inte ändra i utsprungsinlägget men jag skulle ALDRIG starta en sån här tråd med ett långt dravel om mig själv, så egocentrerad är jag inte.

Jag fattar att allt jag skriver här ägs av forumet och inte av mig men kommer hädanefter hålla mig till mina SoMe istället.
Tycker inte det är ett egoinlägg! Klart det kan ligga kvar som start för årets summering. Jag har lite tävlingar kvar innan jag kan summera året.

Jag har gjort 5 starter i år. Kan ev bli någon mer men inte säkert. Är ingen stortävlare direkt utan har väl legat runt 7 starter/år de senaste åren.
Är hittills väldigt nöjd med att vid de tre senaste starterna har jag haft en mycket bättre bjudning, han har kommit ut ur bubblan och blivit mer lik så som han är hemma så har haft en helt annan känsla att rida på.
Sen för att få bättre resultat behöver jag bli vassare i precisionen och inte vara så ”låt gå”-ig😅🤷🏼‍♀️ och GE bort poäng (…) men jobbar på det 🤪

Du ställer ju för intressanta frågor, så sluta inte skriva!

Jag har tävlat åtta tävlingar i år, vilket är lite för att vara jag. Jag är inte nöjd med säsongen och hade velat tävla mer (fälttävlan), vilket gör att det känns jättelänge tills nästa år! :(

Mvh,
Lady_S

Neeej! Du skriver fantastiskt fina och inspirerande inlägg!! 😍 Precis sådana trådstarter man saknar på buke numera ju! Tyvärr har jag noll att tillföra I just denna tråden men uppskattar verkligen dina inlägg :bow:

Tycker inte alls inlägget är egocentriskt! Håller med de andra, även om jag också förstår din poäng. Särskilt eftersom det inte hunnit bli någon diskussion av det hela än.

@JohannaB
Fortsätt med dina intressanta och analyserande inlägg! Buke skulle bli tomt utan. Dessutom är ju detta ett bra ämne för en egen tråd.

Min tävlingssäsong var jättekort. En dressyrtävling med ponnyn och så fick jag hoppa in i klubbens div 3 hopplag med storhästen. (40 cm :bump:)

Sedan har hästarna knappt gjort något alls under hela sommaren och håller nu på att sättas igång igen. Det blir ingen mer tävling, men kanske någon träningshelg framöver. 😊

Tråkigt att du upplever det så. Från moderatorhåll upplever vi det väldigt tråkigt när intressanta ämnen försvinner i snacktrådar och därför försöker vi bryta ut sånt.

Generellt kan man tänka att frågeställningar eller uppmuntran till fortsatt diskussion bör vara i en egen tråd, så är det sånt man skriver kan det vara vettigare att göra en ny tråd direkt istället för att ta det i en snacktråd. :)

I just det här exemplet är det ju ett typiskt ämne som lätt snabbt hade dött ut i en snacktråd, eftersom de som har tävlingar kvar på säsongen kanske inte skriver något sen om ett sånt här inlägg försvunnit 10 sidor bak, medan det blir lätt att hitta och delta om det är en egen tråd även om det gått några veckor.

Jag hoppas att det är förståeligt varför vi väljer att bryta ut och hoppas du vill fortsätta skriva på forumet ändå. Jag tror ingen uppfattar dig som egocentrisk för att du summerar din tävlingssäsong i en trådstart om hur tävlingssäsongerna varit. :)

/Mod

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar