Sur Turridningstur

Jag håller med dig helt och hållet Tim.
Handlar det om turryttare som inte sköter sig på hästryggen, så får de helt enkelt hoppa av. Det är inte mer med det, dock har jag ännu inte haft någon sådan grupp där turryttarna insett att det är bäst att följa de regler som finns och vara snäll med hästarna. Är man bara det, så ger jag mitt bästa för att ge dem en härlig tur.

Men den otrevlighet jag har både sett själv och hört många turryttare prata om och den nonchalanta attityden hos många turledare, är mycket tråkig. Det går ju dessutom ut över hästyarna om inte turledaren hjälper ryttarna att störa så lite som möjligt där uppe på ryggen.
Nej, fram för ett mer proffsigt skötande av turridandet överhuvudtaget.

Ella
 
hejsan....bor åckså på öland och håller på med isisar...undara vilcket tur företag ´det var??? så jag slipper åka ditt och rida....var på öland bor du då??kramar ;)
 
Det känns lite taskigt att lämna ut dem så här,men det var inte på Öland,det var faktiskt på fastlandet och lite söderut så har jag väl inte sagt förmycket.
Jag vill bara klargöra att "surheten "inte handlade om vårt sätt att hantera hästarna!!!Alla hade flerårig ridvana och slet inte hästarna i munnen,vi var alla seriösa och balanserade till kropp och själ.Jag skulle aldrig,aldrig själv låta någon rida mina hästar,på ett felaktigt sätt-det är ju självklart-det var inte det det handlade om!!!
Det var petitesser bara,som att en del av oss hade fel kläder(enligt turledaren)inte hade tid att stanna och fika efteråt,hängde våra regnkläder på fel sätt eller fel plats...dessutom behandlade hon sin lilla elev som följde med på turen illa och gav hela tiden ironiska kommentarer.Det uppstod en väldigt otrevlig stämmning. Detta drabbade inte mej personligen men jag tycker inte om när folk spelar översittare.Det kändes som vi bara var ytterligare ett störande moment i verksamheten.
På mitt jobb,jag jobbar på Arla står det något klokt:
"Tyck inte att kunden är ett störande inslag i arbetet ,de är orsaken till att du har ett"
 
Jag kan bara hålla med alla som påpekar att turledare är ett serviceyrke och då måste man vara trevlig hur man än mår. samt inse att en mycket stor del av kunderna är rena nybörjare och inte kan sita rätt om det så gällde livet. Andra är griniga, besserwissrar eller allmänt otrevliga men man måste vara trevlig mot dem också, även om man helst skulle vilja dumpa dem på gödselstacken. Därmed inte sagt att man skall vara mesig och låta folk härja som de vill! Låter det svårt? Serviceyrken ÄR svåra! :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 967
Senast: nullo-modo
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 400
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 776
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp