Bukefalos 28 år!

Svårighets skillnader vid tävling

Vitpeppar

Trådstartare
Hej, jag har en grej jag undrar över. Hur mycket svårare är det att hoppa regionalt LB för ponny än Lokalt LB? Och vad är skillnaden?
Jättetack för svar!:)
 
Sv: Svårighets skillnader vid tävling

Om du tittar i TR så är det egentligen ingen skillnad mellan en lokal och en regional LB. Dock är det generellt sett så att de regionala LB:erna är snäppet svårare både vad gäller höjd och banans tekniska svårighet. Anledningen till det tror jag är att den lokala LB:n alltid är den tävlingsdagens högsta klass och därför ska passa de ryttare som först ridit LC, och den regionala LB:n alltid är tävlingsdagens lägsta klass och istället även ska passa de som senare ska rida LA.
 
Sv: Svårighets skillnader vid tävling

Jag vet just inte hur det är för ponny men för ridhästar tycker jag mig ha märkt att det sällan är raka relaterade avstånd mellan hindren utan ofta böjt spår vilket är svårare att få hästen rakriktad mot hindren.
Mycket ytterskänkel med andra ord. :)
 
Sv: Svårighets skillnader vid tävling

det är det tekniska som är skillnaden!
oftast så är hindrena tittigare på regionala. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 313
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 114
Senast: hamilton1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 401
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp