H
humlanotrocadero
Sv: Svärmorsprobelm, eller är det vi?
Precis som många säger, jag skulle inte åka dit min hund inte var välkommen. ....
Precis som många säger, jag skulle inte åka dit min hund inte var välkommen. ....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag tycker inte att ni överreagerar. Vill ni inte ha dit hunden och de inte kan acceptera det så får de väl inse att de väljer mellan hunden och barnbarnet.
Jag förmin del förstår inte att man hellre väljer att låta hunden åka en såpass lång resa än att lämna bort den några dagar. Speciellt inte eftersom du nämner att den varit bortlämnad förut.
Jag har själv mina svärföräldrar 50 mil bort och de åker hit och hälsar på ibland. De har oftast med sig hunden, som då får tillbringa dagarna i deras bil och nätterna i gästrummet tillsammans med dem. Och observera att detta är DERAS val, för jag föreslår varje gång att han ska få komma in och vara i hallen här (stor hall, typ 12 kvm eller nåt) men de påstår att han inte trivs där utan hellre sitter i bilen. Det går tyvärr inte att ha honom lös bland barnen, han är alldeles för stor och o-hänsynsfull för det, skulle bara springa omkull allt som fanns här.
Med detta + resan på 50 mil enkel väg i bakhuvudet så tycker jag att de borde lämna hunden hemma hos makens syster (bor granne med dem) i stället för att släpa den med sig hit...
Sen förstår jag faktiskt inte dem som måste leva i symbios med sina husdjur så mycket att de stannar hemma från diverse allt möjligt för att hunden inte kan följa med. Det ÄR skillnad på husdjur och barn....
När jag skaffade hund så gjorde jag ett val att ta på mig ett ansvar för hunden.
Mvh
Tora
Jag skulle respektera ett barn lika mkt som en hund, sån är jag ingen ska få "gå före" den andra för i mina ögon är båda lika viktiga.
Om du känner att ni tappar kontakten helt bara för att inte hunden är välkommen hos er har det ju gått för långt.. skulle väl vara ganska tragiskt om ni båda kämpar o slåss för er "rätt" att ni tränger in varandra i varsitt hörn.
låt hunden följa med men ha den i ett separat rum? låt den komma ut o nosa o se om den kan uppföra sig eller börja med att gå en 2h prommis med han så sover han säkert sennär ni väl kommer in o vill ha lugn o ro.
Sen kan jag själv tycka det är fräckt att ifrågasätta en värd, är det inte dennes önskemål man ska gå efter? Eller är det gästen som ska diktera villkoren?
Som jag skrev, börja med att ta en jätteprommis med hundarna så fort ni kommer fram, då sover de kanske gott ett par timmar sen ? Försök hitta på uteaktivitet?
Ser inte riktigt problemet?
Det är dock konstigt (!) på det viset att det går bra för vissa och inte för andra, jag har aldrig hund med mig om det inte är okej. Min pappa lämnar sin hund hemma innan han hälsar på hos oss för hon tycker katter är roliga att jaga.
Men nämnda släkting kan absolut inte hälsa på om inte hunden får följa med, men det är hennes förlust.
Då ville hon nog inte hälsa på så värst mycket egentligen heller känns det som så varför ska man anstränga sig.