Fy fan. Jag såg att mp lade ner sina röster, vilket jag tycker var illa nog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy fan. Jag såg att mp lade ner sina röster, vilket jag tycker var illa nog.
Precis.Nä inte det heller. För det visar att, som debatten utformades, så gillade MP förslaget i sig men hade invändningar på vissa punker som man ville ha med men inte fick. Därmed lade man ner sina röster istället för att rösta NEJ
Då räknas MP som ryggradslösa?Fy fan. Jag såg att mp lade ner sina röster, vilket jag tycker var illa nog.
Visst är detaljer viktiga, även för digPrecis.
Alltså var dom emot förslaget som helhet. Annars hade de ju röstat JA.
Jag har inte använt ordet ryggradslös om någon.Då räknas MP som ryggradslösa?
Ja egentligen varenda beslut som SD tagit. Migrationen ökar generellt sett inte brottsligheten. Invandare är inte mer brottsbenägna.Ett långtgående påstående! Kan du peka på beslut där Sverigedemokraterna vill “eliminera statistik” i syfte att dölja rasism eller ojämställdhet?
Problemet är att högutbildade varnas att söka sig till Sverige pga invandringspolitiken. Vem vill flytta till ett land där ens barn utvisas när de fyller 18?Regeringen vill ha "fin" arbetskraftsinvandring. Högutbildade. Och omöjliggöra att folk flyr till Sverige och löser livet med ett mindre "fint" jobb, tex i äldreomsorgen.
Jag förstår dem. Även personer som går forskarutbildning i Sverige och som kommer från "utanför EU" har problem med att få stanna utbildningstiden ut.Problemet är att högutbildade varnas att söka sig till Sverige pga invandringspolitiken. Vem vill flytta till ett land där ens barn utvisas när de fyller 18?
Men vad tycker då Nooshi om att Birgitta Ohlsson kommer och är auktoritär och säger att Vänsterpartiet ska hålla så långt borta från makten som möjligt, när Nooshi för länge sedan kräver att få sitta i den röd/gröna sörjans regering?Visa bifogad fil 182729
Inte ryggradslösa enligt "rödgröna" väljare, men de har ju ingen röd tråd. Så hur de ska få ihop en vettig konstellation är ju fortfarande frågan inför hösten.
Å fy fan, det hade jag inte förväntat mig att en sosse skulle säga så om en riksdagsledamotOch appropå att kalla rasister för rasister, så finns de även hos högt uppsatta Socialdemokrater
https://www.expressen.se/nyheter/politik/kritiken-mot-strandhall-tvattakta-rasism-/
Nu svarar jag utan att ha läst resten av tråden. Priset på ett personligt plan är otroligt högt när man är så synlig som Jan är. Är det någon han INTE är så är det ryggradslös. Tvärtom. Finns få personer jag tänker har så mycket ryggrad som Jan. Fler borde vara som honom.Ja det är fegt o ryggradslöst. Sitt kvar och smit inte undan. Problem är till för att lösas. Hjälp dina partikamrater istället. Det är långt kvar till söndag
Nu höjs lönegolvet för arbetskraftsinvandring till 33 390 kr. Tankar?
Strandhäll har väl aldrig räknats som den skarpaste kniven i lådanÅ fy fan, det hade jag inte förväntat mig att en sosse skulle säga så om en riksdagsledamot. Men å andra sidan så har ju topplocket gått på Strandhäll förr.
Jag har läst länken och så här står det:Ja egentligen varenda beslut som SD tagit. Migrationen ökar generellt sett inte brottsligheten. Invandare är inte mer brottsbenägna.
"Att utifrån den befintliga forskningen dra någon slutsats om migrationens nettoeffekt på brottsligheten i Sverige under modern tid låter sig dessvärre inte göras."
https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-05-16-migration-och-brott
Vi har arbetslösa svenskar som flytt hit och mycket väl kan jobba inom äldreomsorgen eller förövrigt inom alla de enkla jobb inom restaurang, städ, taxi, flytt osv. Det behöver vi inte ta in nya människor för att fylla upp. Inte i nuläget i alla fallRegeringen vill ha "fin" arbetskraftsinvandring. Högutbildade. Och omöjliggöra att folk flyr till Sverige och löser livet med ett mindre "fint" jobb, tex i äldreomsorgen.