Jag håller helt med
@Mia_R angående att vi borde kunna kräva att de som sitter i riksdagen är ostraffade, drogfria och hederliga politiker.
Sen är det förvisso så att vissa brott är mindre "skadliga" än andra i utpressningssynpunkt tex.
Fortkörning är ju lätt hänt. Men med tanke på att det finns olika strafflagor i allt borde de gå att lösa.
Men bedrägliga, ekonomiska brottsligheter är ju inte riktigt vad som ses som "bra".
Att hamna hos kronofogden, ja vem som helst kan missa en räkning, men åter och åter ? Alltså en gång - ingen gång, två gånger en vana. Se till att ha dina räkningar på autogiro eller nåt om du inte kommer ihåg att betala räkningar. Skaffa en personlig assistent som påminner om dem... De tjänar 81 400 kr i MÅNADEN ... De kan lätt ha en anställd (om de inte får det via partiet de representerar) ... Att låta räkningar gå till KFM med den månadslönen är ett slag i ansiktet på "vanliga svenssons"...
Att som nu tex Katja Nyberg åka dit för droger i blodet. Oavsett det beror på medicin (som dessutom inte är utskriven i Sverige) eller andra olagliga medel är INTE förenligt med att vara en folkvald hederlig riksdagsman.
Nu är jag "partisk" då jag är emot alla former av droger/rattfylla mm.
Är en dömd våldsman rätt person att ha i riksdagen ? Kvinnomisshandlare ? NOPE ... OBS det finns våldskvinnor / kvinnor som misshandlar män med. Så ingen könsskillnad mer än att det är mer vedertaget att man säger våldsmän osv...