Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ArEayE/gav-kristersson-lagenhet-nu-styr-prasten-stiftelsen

Samma person som gav Kristersson en hyreslägenhet styr nu stiftelsen. Som har mycket nära relationer till en specifik religion. Undrar vad som hänt om en annan statsminister varit gift med en muslim som varit öppet inblandad i arbete med moskeér. Statsminister ambätet är meningen ska vara helt neutral religiöst.

Mer öppen korruption. Har vi någonsin haft en statsminister som är så öppet korrupt?

Edit: Låst artikel, men saxat citat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8r7RG/abortkritiker-leder-retreat-hos-birgitta-ed

Frikyrkopastorn Daniel Viklund har hållit andakter för en organisation som vill se ett Sverige fritt från abort.

Nu bjuds han in av statsministerns fru Birgitta Ed för att leda ett retreat på hennes herrgård.
Den kampanjen uppmanar bland annat uppmanar till att be under fasteperioden, för att planerna för att grundlagsskydda aborträtten aldrig blir verklighet och att ”Gud ska väcka samvetet hos dem som är involverade i eller förespråkar aborter”.

– Det vackraste undret är att livet finns, säger Daniel Viklund under sin predikan på organisationens sajt.

På sidan där andakten lagts ut anges att det handlar om ”pro life-organisationer”, det vill säga abortmotstånd. Bakom kampanjsidan står den kristna pro life-organisationen Livsval som inspirerats av den amerikanska rörelsen ”40 days for life”. Organisationen har kritiserats för att ha trakasserat kvinnor utanför abortkliniker.

1780847430578.webp

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ArEayE/gav-kristersson-lagenhet-nu-styr-prasten-stiftelsen

Samma person som gav Kristersson en hyreslägenhet styr nu stiftelsen. Som har mycket nära relationer till en specifik religion. Undrar vad som hänt om en annan statsminister varit gift med en muslim som varit öppet inblandad i arbete med moskeér. Statsminister ambätet är meningen ska vara helt neutral religiöst.

Mer öppen korruption. Har vi någonsin haft en statsminister som är så öppet korrupt?

Edit: Låst artikel, men saxat citat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8r7RG/abortkritiker-leder-retreat-hos-birgitta-ed

Visa bifogad fil 186323
Lägger till rätten till abort som ett av feminismens viktiga frågor. Sluta tafsa på våra rättigheter :devil: högerspöken från USA! :rage:

Lägger till rätten till abort som ett av feminismens viktiga frågor. Sluta tafsa på våra rättigheter :devil: högerspöken från USA! :rage:

Jag säger som jag brukar... RELIGION ! Det är den gemensamma nämnaren. Även om jag vet att vissa (de som känner sej träffade får väl ta åt sej här) kommer säga män...

Håller med!
Hade önskat att han pratade mer om deras politik istället för en massa skrämselpropaganda.
Det tråkiga i detta är att regeringssidan pratar om NÄR de bli återvalda ska si eller så ske.
Realiteten är att på valdagen existerar oimnte tidö längre. Ny regering ska bildas och hur mycket de än låtsas så finns inte tidö Den konstellatioen skapades vid förra valet.

M viftar med vänsterspöket. Jag är tveksam till att V för första gången ska bli regeringsfäiga. De har aldrig varit aktuella förr. Så varför nu.

Kristerssons prat om den farliga vänstern är bara löjligt.

Detta betyder ju att stora delar av dagens höger, hela Sd inkluderad, inte skulle kunna ingå i riksdagen. Det tycker jag verkar odemokratiskt, när nu folk röstar på dessa partier.
HELA SD ? Ja vi får väl se vad debatten kommer fram till... OM de kommer fram till nåt.

Men om du säger hela SD säger jag att även V stryker med (hela) ...

Det tråkiga i detta är att regeringssidan pratar om NÄR de bli återvalda ska si eller så ske.
Realiteten är att på valdagen existerar oimnte tidö längre. Ny regering ska bildas och hur mycket de än låtsas så finns inte tidö Den konstellatioen skapades vid förra valet.

M viftar med vänsterspöket. Jag är tveksam till att V för första gången ska bli regeringsfäiga. De har aldrig varit aktuella förr. Så varför nu.

Kristerssons prat om den farliga vänstern är bara löjligt.
Jag tycker att tiden är mogen för att åtminstone s, mp och helst även c skakar av sig den där gamla kommunistskräcken. Jag tror inte att dagens v kan antas rapportera till Kreml, oavsett hur det var med gårdagens.

I övrigt instämmer jag i allt du skriver. Att skryta över det stabila Tidö när man ligger tio procent, eller vad det är, under i mätningarna och L är på väg ur riksdagen. Det framstår ju som ett slags förnekelse.

Jag tycker att tiden är mogen för att åtminstone s, mp och helst även c skakar av sig den där gamla kommunistskräcken. Jag tror inte att dagens v kan antas rapportera till Kreml, oavsett hur det var med gårdagens.

I övrigt instämmer jag i allt du skriver. Att skryta över det stabila Tidö när man ligger tio procent, eller vad det är, under i mätningarna och L är på väg ur riksdagen. Det framstår ju som ett slags förnekelse.
Stabilt underkända av folket är väl det som är glädjande just nu. Även om jag inte förstår hur någon utanför SD kan stödja den räcka av skit som pågått under mandatperioden.

Kommunistskräcken finns mindre i ledningen än i medlemskären.
Centerpartister är trogna sitt parti. De hänger kvar.
Men jag känner flera kloka personer som skulle skrika rätt ut om vi flörtade med V.
De vänsterpartiter jag känner privar är både kloka och sympatiska. Men avskrädessvansen är inte rolig. Precis som SDs :mad:

Centerpartister är trogna sitt parti.
Njae.
Jag vet många som flyttat sina sympatier till SD och M.
Det handlar om ägande av mark över många generationer.
De känner att dessa partier skyddar dem bäst mot att behöva släppa sådant som deras släkt har byggt upp.
Inklusive landet som de bor i.

De vill verkligen inte dela med sig på något sätt.

Njae.
Jag vet många som flyttat sina sympatier till SD och M.
Det handlar om ägande av mark över många generationer.
De känner att dessa partier skyddar dem bäst mot att behöva släppa sådant som deras släkt har byggt upp.
Inklusive landet som de bor i.

De vill verkligen inte dela med sig på något sätt.
Du ser det utifrån. Jag ser det inifrån. De som bytt hade redan tidigare värderingar som inte riktigt var majoritetens.

Om man vill skydda äganderätten är nog SD ocb M helt fel väg att vandra. Det handlar om grundideologi.

Om man är rädd för kommunismen borde man vara rädd för att V ska sammarbeta med Kina. De är världens enda kommunistiska stormakt. Ryssland är så långt från kommunism man kan komma. Hyperkapitalistiska och med en ledare som drömmer om ett tsaristiskt storyryssland. Inte sovjetunionen.

Jag är så fascinerad av liberalerna. Jag har aldrig röstat på dem bör tilläggas, men det gamla nykterhetspartiet som gör utspel om att dricka alkohol hos frisören? När problemet snarare är den majoritet av befolkningen som inte har råd att ens besöka frisören? Dom framstår ju som helt knasiga. Jag förstår nog inte vad de vill förutom att de vill krama SD? Kan n0n klok bukefalist förklara vad de sysslar med?

Jag är så fascinerad av liberalerna. Jag har aldrig röstat på dem bör tilläggas, men det gamla nykterhetspartiet som gör utspel om att dricka alkohol hos frisören? När problemet snarare är den majoritet av befolkningen som inte har råd att ens besöka frisören? Dom framstår ju som helt knasiga. Jag förstår nog inte vad de vill förutom att de vill krama SD? Kan n0n klok bukefalist förklara vad de sysslar med?
Jag tror det stora problemet är Mohamsson, hon har ingen erfaren kring sig som kan säga nej till henne och själv är hon för oerfaren.
Och nu är hon och dom hon har kring sig så desperata att de gör vad som helst för att komma över spärren.

Ja absolut. Det var Johan Pehrsson som tog död på liberalerna genom Tidö givetvis, och nu får en ung invandrarkvinna sopa upp resterna. Men jag förstår faktiskt ändå inte. Alla kan väl inte vara idioter i liberalernas ledning?

Jag tycker Liberalerna saknar identitet och är för otydliga. En gång I tiden var det skolfrågor som var deras grej nu tror jag folk inte vet vad man ska ha Liberalerna till.
Jag tycker nog de varit tydliga med att inget som har med liberalism är viktigt längre. Det är som att SD plötsligt skulle tycka att det är rätt okej med fri invandring, kämpa hårt för allas rätt till sin egen sexualitet och höja biståndet till länder utanför Europa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund