Han var också mycket hatad. Inte minst av M.Olof Palme var karismatisk.
Det var en del av framgången för S på den tiden.
Mona Sahlin har sagt att hon inte gick med i Socialdemokraterna utan i Olof Palme.
Efter Palme har det bara gått utför för S.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han var också mycket hatad. Inte minst av M.Olof Palme var karismatisk.
Det var en del av framgången för S på den tiden.
Mona Sahlin har sagt att hon inte gick med i Socialdemokraterna utan i Olof Palme.
Efter Palme har det bara gått utför för S.
Deras barn.Om vi nu måste ta in invandrare för att ta hand om oss själva vem ska då ta hand om invandrarna som tar hand om oss?
Anna Lind var inte charmig.Meningen var ju att Anna Lind som var charmig skulle bli statsminister med Göran 'Buffeln' Person som finansministern.
Jag håller med, och jag tycker ofta att charmiga personer är sådana som andra inte alls uppfattar som charmiga. Personer som är lite kantiga och kanske stundtals lite svåra upplever jag ofta som charmiga. Jag tycker nog att det finns en charm med Magdalena Andersson medan jag upplever Kristersson som mer hal och ocharmig.Jag håller nog med, men det beror också på att "charm" brukar innehålla lättretlighet, ljugande, manipulerande och självförhärligande.
För mig är det inte "charmigt" med den typen av "charm". Jag tycker det är mer charmigt med människor som gör sitt arbete och klarar av att prata om det utan att ägna massor av tid åt att framhäva sin egen roll. Dvs drivkrafterna ligger grundade någon annanstans än i den egna personens intressen.
Jonas Sjöstedt var genuin och på riktigt vad han utgav sig för att vara.Ja, jag blev också väldigt förvånad över C! Såg inte det komma alls? Jag saknar också Jonas Sjöstedt, tyckte han var otroligt bra!
Ja, och mannen som vi för tillfället har som statsminister är känd för att han väldigt snabbt kan bli väldigt arg om man på något sätt går emot honom. Vilket ju ofta är baksidan av den sortens charm du beskriver i första stycket.Jag håller nog med, men det beror också på att "charm" brukar innehålla lättretlighet, ljugande, manipulerande och självförhärligande.
För mig är det inte "charmigt" med den typen av "charm". Jag tycker det är mer charmigt med människor som gör sitt arbete och klarar av att prata om det utan att ägna massor av tid åt att framhäva sin egen roll. Dvs drivkrafterna ligger grundade någon annanstans än i den egna personens intressen.
Precis.Nä, jag vet inte. Att vara partiledare är ett jobb. Ett jobb där de ansvariga ställer höga krav på att vederbörande beter sig professionellt. Och att kunna samarbeta även med människor som man inte gillar måste ses som ett absolut grundläggande krav på varenda arbetsplats. Det är ett jobb! Inte ett barnkalas.
Jag får lite ont i magen av det här. Du har skrivit hårda saker tidigare om personer som du själv sagt att du tagit från medier och internet, och uttalat dig väldigt tvärsäkert om personer som du inte känner. Om du nu med "mobbande översittare" menar att hon försökte övertyga er politiskt, tycker jag inte att det är sjyst överhuvudtaget. Om du pratar om privatpersonen Anna Lind tycker jag kanske att du ska tänka ett varv till.Anna Lind var inte charmig.
Hon var en mobbande översittare.
Åtminstone i skolan.
Hennes framfart som ung Socialdemokrat var det som för evigt placerade mig bland de borgerliga.
Jag minns när hon jagade runt elever på vårt gymnasium och skulle frälsa oss med Palme och Socialdemokratin.
Vi försökte att hålla oss undan, men hon dök upp och anföll oss ändå.
Typ väntade utanför dörren till klassrummet när lektionen tog slut och så.
Då kan jag informera dig om att du trodde fel.Jag tror att du missade vissa delar i den där artikeln, och läste resten med SD-glasögonen på (eller det kanske är permanent inopererade linser).
Mhm. Om det är en man inger det respekt. Om det är en kvinna är det en arg, mobbande översittare.Jonas Sjöstedt var genuin och på riktigt vad han utgav sig för att vara.
Det inger respekt även hos motståndarlaget.
En sådan människa lyssnar man på även när man tycker annorlunda.
Ja Olof Palme hade inte kunnat ingå i någon koalition.Han var också mycket hatad. Inte minst av M.
Såg också det, synd bara att deras väljare är immuna mot SD:s och Åkessons bristande vandel. Att sko sig på skattebetalarnas bekostnad är helt i sin ordning enligt SD tydligen.Så. Mina och era och allas skattepengar har alltså gått till att köpa Jimmie Åkessons bok.
https://www.tv4.se/artikel/1w81Fgoo...all-oegonen-pa-bollen-det-haer-aer-korruption
Länken leder till en text om Kalla Faktas avslöjanden, bland annat om att Åkesson erkänner detta men naturligtvis inte tar något ansvar.
Tycker du på riktigt att kritiken från M-håll mot Palme kretsade kring hans koalitionsbyggande förmågor?Ja Olof Palme hade inte kunnat ingå i någon koalition.
Men med egen majoritet så behövde han ju inte det.
Och det är där som förutsättningarna skiljer för Magdalena Andersson och Olof Palme.
Magdalena Andersson måste kunna få ihop en koalition för att få makten som statsminister.
Det kräver andra egenskaper än vad Palme behövde ha.
Men det är ett otroligt vinnande koncept.Jag håller nog med, men det beror också på att "charm" brukar innehålla lättretlighet, ljugande, manipulerande och självförhärligande.
Japp, och blir man påkommen så vevar man och hojtar om oseriösa medier, eller så säger man att man inget vet eller inget minns.Såg också det, synd bara att deras väljare är immuna mot SD:s och Åkessons bristande vandel. Att sko sig på skattebetalarnas bekostnad är helt i sin ordning enligt SD tydligen.
Svenska värderingar: korruption.
Nu så missade du poängen.Tycker du på riktigt att kritiken från M-håll mot Palme kretsade kring hans koalitionsbyggande förmågor?
Du missar också poängen. Du skrev att S bara har gått utför efter Palme. Du skriver det som moderat. Jag tycker att det är en intressant historieskrivning.Nu så missade du poängen.
Jag menade att Palme inte behövde bry sig om att bara populär för att han inte behövde samarbeta med M eller något annat borgerligt parti.
Så han kunde koncentrera sig på att agitera och locka egna väljare.
Ja Anna Lind var omtyckt bland sina egna led.Jag får lite ont i magen av det här. Du har skrivit hårda saker tidigare om personer som du själv sagt att du tagit från medier och internet, och uttalat dig väldigt tvärsäkert om personer som du inte känner. Om du nu med "mobbande översittare" menar att hon försökte övertyga er politiskt, tycker jag inte att det är sjyst överhuvudtaget. Om du pratar om privatpersonen Anna Lind tycker jag kanske att du ska tänka ett varv till.
Som politiker hade hon definitivt karisma och utstrålning, och många har vittnat om att hon var omtyckt.
Som Nooshi gör nu då ang Expressens avslöjandeJapp, och blir man påkommen så vevar man och hojtar om oseriösa medier, eller så säger man att man inget vet eller inget minns.