Sen har vi en annan aspekt. Att leva i Norden kräver mer resurser i form av kläder, uppvärmning osv. Landets jordbruk kan idag endast försörja ca 5 miljoner människor. När vi var 7 miljoner så var vi självförsörjande på mat. Vilken halva ska svälta vid kris och krig??? Nu har stora städer tillåtits bre ut sig på Sveriges bästa jordbruksmark, Skåneslätte, där Malmö, Lund, Helsingborg, Landskrona och Kristianstad växer och den näst bästa jorbruksmarken på Uppsalaslätten där Stockholm, Uppsala m.fl växer. Dessutom förstör vi natur och jodbruksmark med vindkaftverk som sprider mikroplaster, PFAS, oljespil, 300000 ton insekter, främst svärmande och migrerande, dör varje år på svensk vindraftsverk vingar som måste spolas med rengöringmedel av helikopter p.g.a effektförlusten, största enskilda hotet mot våra fladdermössarter, rovfåglar och migrerande fåglar. Vintertid så måste nedisade vingar spolas med avfrostningsmedel m.h.a helikopter. Solpaneler kan endast omvandla ljus med våglängd över 1100 nm, dvs långt in i det infraröda värmestrålningsområdet. Det synliga ljus som växterna använder, allt från jordbrukets växter, gräsbeten till träd, omvandlas till värmestrålning som värmer upp luften ovanför så mikroklimat med torka och mindre nederbörd uppstår på de stora fälten Istället för naturlig växtlighet som skuggar och ger lägre temperatur och bevarar fuktigheten i marken så blir det varmt som på en asfaltväg och man får en värmebubbla som i städer där asfalt och betong dominerar. Nu är jag liksom Elsa Widding ordentligt påläst inom naturvetenskap och har t.o. påbyggnadsutbildning i s.k "hållbara" energisystem som vindkraftteknik och solenergi samt ekologi och miljövård. Mp, mitt tidigare parti, står för mig inte för miljöpolitik. De är snarare miljöparasiter som förstör miljön! Skyddad skog har huggits ner för att bygga vindkraft, vägar och nya elledningar och transformatorstationer.
När befolkningen är okunnig i naturvetenskap, kemi, fysik, ekologi, biologi och miljövård då blir den lättlurad och lättmanipulerad. Ni ser inte hur korrupt allting är. Styrt av Wallenberg och Investor, krigsindustrin där samtliga riksdagspartier krigshetsar så miljardärerna tjänar ännu mer, likadant inom EU och de stora företagskooperativen Blackrock och Vanguard som äger 97% av Jordens resurser inkl centralbankerna, livsmedelsindustrin, kemiindustrin och läkemedelsindustrin, allt styrt av miljardärer som Rothshild och Rockefeller där vi andra bara är bönder att offras i deras schackspel. Invandringen av radikala muslimer till väst som som hotar vår kultur ingår i den agendan. Vi ska slåss med varandra istället för rikta blicken på maktgamarna. Divide, concur and rule. Inse att S, Mp, V och C men tyvärr även M och L är kapade av globalister och inte går folkets ärende. Inte helt nöjd med Kd och SD heller. Ambition Sverige har som sagt den bästa politiken med kunskap bakom, men tyvärr tror jag inte längre de kommer in. Så då får det bli SD eller möjligen Kd.
Nu har jag inte läst så många inlägg i tråden men för många år sedan insett att de flesta kvinnor är naiva och följer flocken. Vilka blir hysteriska på rockkonserter t.ex. Själv är jag för kloka och kunniga människor oavsett kön, som styr och leder med visdom och inte med okunskap och känslor. Kompetens är det som ska styra och tyvärr satsar kvinnor överlag mer på sitt utseende, shopping av kläder, smycken och smink och att använda sin kropp för att manipulera än vad män gör. Är man inte kompetent och styrs mer av känslor än kunskap, då är man ingen ledare och ska inte vara med att styra heller! De få kvinnor som varit ledare i historien har varit mycket pålästa, kloka, kunniga och kompetenta, Men som Cyndi Lauper sjunger så är det tyvärr ofta så att "Girls just want to have fun" och sen klagar de på lönen för de valt yrke och levnadsstil därefter. Säkert blev många provocerade av det här inlägget men varsågod! Här är en kvinna som uppskattar kunskap och kompetens och har svårt för manipulerande beteende och lögner. tyvärr något som kvinnor är mästare och följer man inte flocken som kvinna så blir man många ggr utstött. Men hellre 10 äkta och nära vänner än 100 icke pålitliga som manipulerar, sladdra och snackar skit. Jaja, det finns sådana kärringar till män också men de är just kärringar. Det är väl dagens låga testosteronhalt som ställer till det antar jag. Dagens 20-åringar har lika lågt testosteron som 70-åringarna för 50 år sedan... För den delen har kvinnor normalt mer testosteron är östrogen men med p-piller och annat skit som finns i maten vi äter och all gift i naturen, så har kvinnor också drabbats av lågt testosteron.
Nu har jag skrivit av mig och kanske är det någon som vaknar. Ge inte vänstern era röster. De fundamentala islamisterna vill det. De säger vänster är utan moral och ideal och lättmanipulerad så de är lätta att lura men glöm att ni har någon frihet när islam tar över. Det blir som Iran och alla övriga länder i Mellanöstern som var kristna innan muslimer listigt tog sin och tog över och gjorde dem muslimska. Vill ni ha islam, flytta till ett muslimskt land och bär er hijab och acceptera att en kvinnas värde endast är hälften av en mans. Det står i el Quran. Inse sedan att Mp har ljugit och att det är just de som har den värsta energipolotiken för miljön. Hela ledningen är utbytt från vetenskapligt pålästa som startade partiet till något flummigt och okunnigt. Tyvärr!!! En organisation, ett parti, ett företag osv är de människor som är där. Byt ut dem och det blir något helt annat. Mp är inte ett miljöparti längre. De är bara röstfiskare.
Ha en bra lördagkväll och om ni svarar kan jag inte garantera jag svarar tillbaka men läs, ta reda på saker, fundera och sov på saken. Hispiga fruntimmer som går i taket p.g.a mina åsikter och kunskaper orkar jag inte med! Vet ni förresten hur manipulativa och otrogna kvinnor varit i generationer? Jodå, man har tagit DNA-prover i flera gamla gravar och funnit att över 1/3 hade inte den far det stod i kyrkoböckerna. Man fann att vi har dubbelt så många kvinnliga förfäder som manliga, dvs ett antal män har förökat sig och andra inte fast de trott det för kvinnan varit otrogen. Så kom inte och påstå kvnnor är bättre än män... En sak till, jag vet flera tjejer/kvinnor som ångrat de haft sex med någon så fast de sagt ja eller tydligt visat de vill och tillåter så har de sedan anklagat killen/mannen för våldtäkt! Det är inte våldtäkt för att tjejer/kvinnor ångrar sig och det är förbannat fegt och fult att inte stå för det man gör!
God kväll!