Varför? Trodde att alla utlänningar skulle ut från Europa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför? Trodde att alla utlänningar skulle ut från Europa?
Frågorna kommer av vad man har röstat för i riksdagen. Dvs så har man lagt fram ett förslag att rösta på där du tycker olika på frågorna i frågan.Värdelösa frågor.
De blandar ju med upp till 3 viktiga frågor i samma fråga. Jag kan tycka ja på 2 men nej på den 3e. och tvärtom.
Den kommer ju inte ge det minsta rätt iom detta.
Men har gjort den och fick ...
mellan 34 % till 55 % på alla partier = totalt värdelöst svar med...
Och som sagt inte så konstigt när du liksom inte kan svara JA eller NEJ på samma fråga.
Sa jag värdelöst ? Den valkompassen var VÄRDELÖS...
Och norrmännen!Ut med britterna och amerikanarna!
... för de räknas väl va?![]()
Alla som inte är svenskar är per automatik utlänningar.![]()
Tänkte på att der gällde Europa, för det är väl inte alla nationaliteter utom svenskar som inte "hör hemma" i Europa?
Vad än man kan tycka om [valfri nationalitet i europa] så är de ju hemmavarande i Europa![]()
Gammeln sa att alla utlänningar ska slängas ut från Europa, så med tanke på att alla som inte är svenska medborgare är utlänningar från vårt sätt att se det blir det väldigt många. EU är som sagt fullt av utlänningar = alla som inte är svenskar.Hur definierar man en svensk, är en stilla undran
Otroligt beklämmande syn. Vuxna människor...Det måste ju ha varit ett av eu-parlamentets absoluta lågvattenmärken. Hela blåbruna högern stod upp och skanderade "send them back". Blir det ens vidrigare?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...parlamentet-mot-migranter-skicka-tillbaka-dem
Kul att du länkar.I en annan tråd tipsade @Badger om en annan valkompass som grundar sig i vad partierna faktiskt röstat efter i riksdagen och inte vad man säger.
https://mindemokrati.se/valkompass
Tyckte att det var mycket intressant!
Efter ca 100 frågor (man kan välja själv hur många frågor man vill svara på) så fick jag nedan resultat.
Visa bifogad fil 186783
Känns rimligt faktiskt! Och jag känner mig styrkt i mitt troliga val inför valet![]()
Det första visste jag men missade visst helt länken! Mycket intressantKul att du länkar.
Man kan vända på "kortet" för att få en sammanfattning av vad förslaget var och det finns också där en länk till själva motionen som partierna röstade om![]()
Den bygger på verkliga förslag som presenterats inför rikstagen och som rikstagen röstat på och partifördelningen bygger på hur partierna verkligen röstat på dessa motionerVärdelösa frågor.
De blandar ju med upp till 3 viktiga frågor i samma fråga. Jag kan tycka ja på 2 men nej på den 3e. och tvärtom.
Den kommer ju inte ge det minsta rätt iom detta.
Men har gjort den och fick ...
mellan 34 % till 55 % på alla partier = totalt värdelöst svar med...
Och som sagt inte så konstigt när du liksom inte kan svara JA eller NEJ på samma fråga.
Sa jag värdelöst ? Den valkompassen var VÄRDELÖS...
Det ger helt klart förståelse till varför det ibland är svårt att förstå varför de har röstat som de har gjort. Vissa var ju varken solklara ja eller nej utan just avstå.Den bygger på verkliga förslag som presenterats inför rikstagen och som rikstagen röstat på och partifördelningen bygger på hur partierna verkligen röstat på dessa motioner
Så de var tvugna att rösta på precis de premisserna.
Ja och vissa hade helt rimliga motargument som -vi håller ju på att utreda detta, kan vi inte vänta på utredningen osv.Det ger helt klart förståelse till varför det ibland är svårt att förstå varför de har röstat som de har gjort. Vissa var ju varken solklara ja eller nej utan just avstå.
Jag jobbade som folkhälsostrateg ca 2016-2022. Skulle säga att begreppet började användas så smått i slutet av den perioden, inte innan 2019. Då var det ju ett nytt begrepp, men ju uppfattade det aldrig som att man tog avstånd eller att det ansågs för alternativt. Utan som sagt mer ett sökande efter begrepp att komplettera fysisk och psykisk hälsa med.Ah, jag hittade märkligt lite vid en snabbgoogling av begreppet. Mest en snubbe som skrev en bok 2025, men som har skrivit böcker om det mesta som bubblat som populärt, så tänkte att den snodde han nog ihop efter 2023.
Var dina, några år sedan, långt före 2023? För annars kan ju begrepp bubbla ganska snabbt om de marknadsförs av rätt personer.
Känns nytt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Existentiell_hälsa
Nu när jag har kollat lite till, uppfattar jag nästan att samma term har kommit lite från så att säga två olika håll.Jag jobbade som folkhälsostrateg ca 2016-2022. Skulle säga att begreppet började användas så smått i slutet av den perioden, inte innan 2019. Då var det ju ett nytt begrepp, men ju uppfattade det aldrig som att man tog avstånd eller att det ansågs för alternativt. Utan som sagt mer ett sökande efter begrepp att komplettera fysisk och psykisk hälsa med.
Ah, hittade en uppsats från 2023 sedan som hade i sin tur hittat uttrycket från just runt 2016 också, men att det inte var vanligt och inte hade en rak definition.Jag jobbade som folkhälsostrateg ca 2016-2022. Skulle säga att begreppet började användas så smått i slutet av den perioden, inte innan 2019. Då var det ju ett nytt begrepp, men ju uppfattade det aldrig som att man tog avstånd eller att det ansågs för alternativt. Utan som sagt mer ett sökande efter begrepp att komplettera fysisk och psykisk hälsa med.
Ja utan allting geggigt runtomkring så hade det kanske varit helt rimligt att lyfta, se över och avfärda och sedan inte sparka den som avfärdade bara.Nu när jag har kollat lite till, uppfattar jag nästan att samma term har kommit lite från så att säga två olika håll.
Jag hörde det första gångerna ungefär samtidigt som du. Då uppfattade jag det som ett begrepp som man lite testade vissa tankar med hjälp av.
Medan den här Fållöknavarianten verkar koppla begreppet mer till religiös tro.
Oavsett om själva begreppet är bra eller bristfälligt, så är hanteringen både hemma hos Kristersson-Ed och mellan regeringen - myndigheten, verkligen inte bra, och stinker av korruption. Men det handlar inte om begreppet egentligen, tror jag.
Jag fattade liksom inte att man kunde kika på resultat när man fått nog, utan väntade tills det skulle ta slut någon gång... tills jag märke att jag började svara nej för att jag var less och testade att se om det gick att se resultat ändå - efter 249 kort, haha.I en annan tråd tipsade @Badger om en annan valkompass som grundar sig i vad partierna faktiskt röstat efter i riksdagen och inte vad man säger.
https://mindemokrati.se/valkompass
Tyckte att det var mycket intressant!
Efter ca 100 frågor (man kan välja själv hur många frågor man vill svara på) så fick jag nedan resultat.
Visa bifogad fil 186783
Känns rimligt faktiskt! Och jag känner mig styrkt i mitt troliga val inför valet![]()
Ja det kunde ha varit lite tydligareJag fattade liksom inte att man kunde kika på resultat när man fått nog, utan väntade tills det skulle ta slut någon gång... tills jag märke att jag började svara nej för att jag var less och testade att se om det gick att se resultat ändå - efter 249 kort, haha.