Är det någon som lyssnat på alla partiledares tal i Almedalen och har någon reflektion? Jag har inte haft tid att lyssna.
Sett M, L, SD, S och C...
Tyckte M var riktigt fyndiga och hade ett bra tal. Speciellt det där med att kapa och Skapa, det skiljer bara ett ynka S... Roligt på riktigt ! Och hans kommentar om att "man vill ha kvar i plånboken för att kunna unna sej" är ju det jag menar på när jag är emot höjda skatter. Även vanliga "svenssons" vill kunna spara i ladorna och kunna göra nåt extra ibland.
SD kan hålla med Isabella Löwengrip (hon blev intervjuad om vad hon tyckte om SDs tal i 100% "tält") att Jimmie kunde berättat om vad SD kan göra mer än bara migrationsfrågor. Den biten kan alla. Här hade han ju chansen att berätta om mer - tex vart SD står i vård och omsorg mm. När han pratar om migrationspolitiken pratar han ju med redan frälsta, ska man få fler att se vad SD står för behöver han berätta om det med. Störst publik enligt Aftonbladet vid Jimmies tal TROTS några artisters försök att "stjäla" publik. Men som Jimmie sa, de som lyssnar på de artisterna är nog inte min publik oavsett...
L var tamt. Inte lätt att prata inför en pytteliten skara av sympatisörer. Knappa sporadiska applåder från mindre än 1/3 av de som var där. Tycker inte hon fick fram speciellt mycket.
S, började med 10 min tal om landslaget i Fotbolls VM, sen 15 min som lika gärna kunde kommit från ett SD tal. SEN kom nån snyfthistoria om att hon för FLERA ÅR SEN träffat en man i hennes ålder som gnällde om pensionen, och hur de nu FLERA ÅR senare kommer med valfläsket att det ska bli ändring, anledningen till min "wtf" är för att S alltså redan var i majoritet NÄR hon träffade denna man. Så varför gjordes inget då ?
Sen jidder om att ingen har fått mer pengar i plånboken, vilket är konstigt med tanke på "allt valfläsk" som Tidö (enligt rödgröna) har bedrivit. Men S ska minsann se till att det blir massor med pengar till allas plånböcker, med höjda skatter.
Och så var det nåt om att "med tidö så får man betala extra för läxläsning på fritids" ... Nu är det 40 år sen jag gick på fritids men visste inte att läxläsning var något fritidspersonal hinner med när de jobbar, jag trodde fritids var mer "skolan är slut, jag väntar på mina föräldrar".
C... Inte min kopp te. Frihet, frihet och frihet (sa hon frihet ? ja det gjorde hon) ... Rutig skjorta, men inte ett ENDA ORD om jordbruk eller skogsbruk. Hon nämnde landsbygd men tog det mer som småstäder ala Landsbygdsstäder: mindre tätorter som fungerar som centralorter för omgivande landsbygd, vanligen med mellan 1 000 och 15 000 invånare. Och även där inget som hjälper oss som bor i dessa landsbygdsstäder...
Och allt hon sa gick mer eller mindre emot de rödgröna, förutom att karensdagarna ska bort, men självklart ska företagen ha råd ändå med tillväxt och anställa fler med Cs medborgarlön. Så jo ok lite V:änsterflirtande... Men de ditforslade C partister som kom med Birka Princess (?) gjorde såklart allt för att lyfta sin partiledare. Så A for effort där, men så är det ju världens rikaste parti. Men som en kompis sa. Det visar ju att det inte går att köpa röster. För i såna fall hade ju C haft fler C partister...
---------------------------------------------
Såg just Tv4 prata om Almedalen och håller med om att "tonläget" mellan partierna varit mycket BRA, även de som var i Visby (var där 3 dagar) var väldigt glada och inga okvädesord hördes runt olika partiers personer som gick omkring i stan.
De som gillade sina partier pratade med de som "uttryckte" den partitillhörigheten, inga som sa "jävla X" om någon. Sen kan ju vädret ha hjälpt till... Vädret var HELT UNDERBART !!!! Visby i övrigt var... DYRT

Men kanske inte så förvånande.