Det är det här som ter sig så märkligt för mig...
Du har ingen koll på LA eller vad han nyligen sagt, men du protesterar vilt när någon annan skriver om det...?
Du känner bara till 3 SD;are i riksdagen och inte ens toppskiktet förutom partiledaren, men du känner dig trygg i att hårdfört argumentera för att SD minsann inte innehåller någon rasism.
Om du nu har så dålig koll på partiets företrädare och vilken politik de driver, hur kan du samtidigt känna dig trygg i att det faktiskt inte finns någon rasism där? Om det nu är viktigt för dig att inte företräda ett parti som har en rasistisk grundsyn, vilket det verkar i vissa inlägg, borde det inte då vara viktigt att kolla upp hur det ligger till med den saken?
Vid vilken tidpunkt i historien menar du att vi borde låsa oss, och inte längre förändra oss? Det är ju av viss betydelse tänker jag om du vill ha Sverige som det var 1900, 1950, 2000....
Jag tycker inte att SD "jobbar" så värst mycket med det. Steg nummer ett borde väl vara att öka stödet till undervisning i svenska t ex, och inte tvärtom. Och om man säger sig värna om kvinnors rätt, så borde de väl snarare få stanna i Sverige istället för att skickas till länder som har sämre rättigheter för kvinnor?
Jag vill inte se tvång kring kvinnors kläder, oavsett om det är att tvinga på sjal eller tvinga av sjal. Det är så tråkigt att kvinnor återigen används som slagträn i den politiska debatten.
Har du koll på ditt partis alla riksdagsmän ?
Om någon är rasist i SD ? Säkerligen ... Jag skulle vilja påstå att alla partier har rasister. Är SD ett rasistiskt parti ? NOPE !
Tex många vänster som reagerat på en SD politiker i Göteborg med utländskt påbrå. Bara för att han inte är etnisk svensk.
Det är ju skumt att andra partier har åsikter om SD politikers påbrå, när de själva ska stå för tolerans och inkluderande. Men när SD politiker kommer ut som HBTQ eller visar sej vara av utländskt påbrå så är det genast konstiga kommentarer på personens inlägg.
Varför ska vi låsa oss vid en viss "epok" ? Hur tänker du då ? Men självklart finns det bra och dåliga saker från varje olika årgångar. Är det då negativt att tycka att "vissa saker var bättre förr" ? Vi säger inte att ALLT var bättre, jag lever gärna med internet och flyg, istället för brevduva och roddbåt. Vad är det för halmgubbe och säga att jag inte tycker vi kan förändra Sverige ? Jag röstar ju på SD för att just kunna förändra Sverige till ett bättre land ! Våra nuvarande snart 4år har ju visat på STORA skillnader i hur våldet gått ner. Mindre skjutningar, färre rån. Men vi ser också fortsatta ökningar av våld och dålig omsorg av våra äldre, där de som jobbar där inte kan språket. Vilket bidrar till att äldre inte gör sej förstådda och faktiskt dör i vanvård.