Ah som stadsminister, inte partiledare, nej någon måste ju styra tills det blir en ny regering och ingenting är ju klart.M gick väl framåt?
Tycker han kan avgå för sina affärer, men ur ren valvinkel finns nog ingen orsak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah som stadsminister, inte partiledare, nej någon måste ju styra tills det blir en ny regering och ingenting är ju klart.M gick väl framåt?
Tycker han kan avgå för sina affärer, men ur ren valvinkel finns nog ingen orsak.
En ekonomisk politik i mitten-svagt-vänster utan rasism. Det där sista är extremt mycket värt för C-väljare. Och V-väljare.
Men då tycker du ju att M bara ska göra så som gynnar M (s partiledares möjligheter att bo i centrala staden och utnyttja folkhälsomyndigheten för egen inkomst) utan att tänka på Sverige? Samtidigt som du tycker att väljare som röstar för ett bra Sverige snarare än egen vinning gör rätt?Det var om man såg det ut C's och L's synvinkel.
Om de ville hålla M utanför SD så hade de behövet agera annorlunda.
M gjorde sedan som de ville efter sina egna prioriteringar.
L följde sedan med.
Medan C inte vill vara där.
Det är C's eget val och prioritering.
M är inte missnöjda utan det är C som är det.
Jag fattar inte, Kristerssons fru sparkade alltså chefen för folkhälsoinstitutet och tvingade nästa chef att utreda existensiell hälsa, en utredning de nu inte ens vill publicera.Kristerssons fru är under utredning både högt och lågt.
Men det är ju just hans fru.
Tycker du att man alltid skall skuldbelägga människor för vad deras partner gör?
Men då gör du ju skillnad på olika människor när det gäller deras ansvar för vad partnern gör.Nej, det handlar om roll i det här fallet. Statsminister-rollen. De är inte "Ulf och Birgitta" här - poängen är att de tveksamheter som finns är sammanvävda med Ulf Kristerssons position som statsminister.
Samma sak skulle gälla andra högt uppsatta personer. Du behöver inte antyda att det är nån sorts diskriminering eller politisk förföljelse eller nåt, det handlar om vad som är lämpligt i kretsen kring den som har landets högsta ämbete.
Den regeringen skall avgå först när det finns ett alternativ.Det har inte alls med det att göra. Tro mig. En övergångsregering har samma konstitutionella handlingskapacitet som en ordinarie regering. Skulle en statsminister vägra avgå av det skälet som du anger så skulle jag bli mycket oroad.
Ja jag vet att de gör det, men tidö partierna är förvånade över att det inte är fler tydligen.En massa invandrare röstar på både M, L, KD och faktiskt även på SD.
Så resonemanget håller inte ens rent matematiskt.
Kenth Ekeroth är en av orsakerna till att SD inte går att ha i en regering i dagsläget.
Jättekonstigt sagt från en person i parti som definitivt vill ha Kenth Ekeroth i en regering och även i går natt satt och försökte få ihop en med honom i, oaktat att de då i alla fall såg ut att ha lite få röster för det.Kenth Ekeroth är en av orsakerna till att SD inte går att ha i en regering i dagsläget.
Jag fattar inte, Kristerssons fru sparkade alltså chefen för folkhälsoinstitutet och tvingade nästa chef att utreda existensiell hälsa, en utredning de nu inte ens vill publicera.
Det är ju ännu mer oroande, hon är väl inte ens minister.
Men nej! Förstår du inte? Det är inte Ulf Kristerssons ansvar vad hans partner gör. Men det kan bli konsekvenser för Ulf Kristersson ändå, för att han är statsminister. Det är inte jag som gör skillnad här, jag förstår inte varför du ska ha det till att jag gör skillnad på människor?Men då gör du ju skillnad på olika människor när det gäller deras ansvar för vad partnern gör.
Det är faktiskt en intressant sak att tänka på.
Den regeringen skall avgå först när det finns ett alternativ.
Man kan inte styra en skuta utan vare sig kapten eller styrman bara för att kaptenen är uppsagd och skall bytas ut om två veckor.
Då går skutan på grund under tiden.
Ja Aftonbladet kanske inte är en bra källa till det. Men det är udda.Alltså, oavsett vad man tycker om en regering så är det inte okej att sprida påståenden som faktiskt inte är belagda. Satsandet på existentiell hälsa är långt från något som i sig är kopplat till Birgitta Ed. Det är förvisso inte omöjligt att Karin Tegmark Wisell fick lämna generaldirektörsposten på grund av hennes skepsis mot regeringsuppdraget, men att Birgitta Ed själv skulle ha haft ett finger med i spelet är inte belagt - och också långsökt. Tvärtom finns det många exempel på att generaldirektörer som inte gillar de regeringsuppdrag som deras myndigheter tilldelas plockas bort (givet att detta var anledningen i detta fall, men det vet vi faktiskt inte).
Jag gissar nog att Kristersson även avgår som partiledare om han inte kan bli statsminister igen, men det har jag inga synpunkter på.Ah som stadsminister, inte partiledare, nej någon måste ju styra tills det blir en ny regering och ingenting är ju klart.
Du hittar ju bara på.Den regeringen skall avgå först när det finns ett alternativ.
Man kan inte styra en skuta utan vare sig kapten eller styrman bara för att kaptenen är uppsagd och skall bytas ut om två veckor.
Då går skutan på grund under tiden.
Nej M skall göra vad som gynnar möjligheten att få igenom sin politik.Men då tycker du ju att M bara ska göra så som gynnar M (s partiledares möjligheter att bo i centrala staden och utnyttja folkhälsomyndigheten för egen inkomst) utan att tänka på Sverige? Samtidigt som du tycker att väljare som röstar för ett bra Sverige snarare än egen vinning gör rätt?
Det är inte logiskt?
Med ett blockfritt styre hade ju M ändå haft en hel del makt.
Nej jag skulle ju tycka det var bra, tror jag, om än inte helt sannolikt, haken är, vad finns som kan ta över? Ingen uppenbar jag sett. Men å andra sidan har jag inte tittat så noga (inte finansministern, utrikesministern, civilförsvarsministern, justitieministern, i alla fall så långt?) Dock kan man notera att man vet ungefär vilka de är. De som säger att S behöver lite mer synliga personer än Magdalena Andersson har nog rätt? Å andra sidan så har man väl bättre koll på regeringen.)Jag gissar nog att Kristersson även avgår som partiledare om han inte kan bli statsminister igen, men det har jag inga synpunkter på.
Ja M tycker just så.Du kan ju tycka så, men det är inte så det funkar.
Det blir väl konsekvenser för alla när deras partner gör saker.Men nej! Förstår du inte? Det är inte Ulf Kristerssons ansvar vad hans partner gör. Men det kan bli konsekvenser för Ulf Kristersson ändå,
Jag tänker att det inte riktigt är min fråga vem som leder det partiet. Men, å andra sidan, eftersom m-ledaren är att betrakta som en av få statsministerkandidater, så ser jag hellre en som är mer rakryggad och mindre lättkorrumperad. Jag ser väl också hellre en som inte kan tänka sig samarbete med Sd.Nej jag skulle ju tycka det var bra, tror jag, om än inte helt sannolikt, haken är, vad finns som kan ta över? Ingen uppenbar jag sett. Men å andra sidan har jag inte tittat så noga (inte finansministern, utrikesministern, civilförsvarsministern, justitieministern, i alla fall så långt?) Dock kan man notera att man vet ungefär vilka de är. De som säger att S behöver lite mer synliga personer än Magdalena Andersson har nog rätt? Å andra sidan så har man väl bättre koll på regeringen.)
Jag håller inte med. Nu var ju Tidö överens så det fungerade ju. Till skillnad från december och januariöverenskommelser. Det kommer bli likadant nu om ett borgerligt parti blandar sig in i en rödgrön regering. Det har inte fungerat och kommer inte fungera när den ekonomiska politiken står så väldigt långt bort ifrån varandra.
Regeringen kan givetvis bestå av tex S och MP med stöd från tex V om dom hade varit i majoritet men nu var det ju väääldigt längesedan den sidan hade egen majoritet.
Jag har sagt att det fungerar med överenskommelse ur samma block när de är i majoritet, men det har ju inte fungerat med blandade block bevisligen!!!
Vad har inte fungerat menar du under de 4 åren? Har det varit partier som hoppat av och upplöst Tidö? Nej. Givetvis kan inte alla partier alltid vara överens om allt men dom måste kunna ge och ta för att hålla ihop.
Ja M tycker just så.
Det är orsaken.
Tack för förtydligandet.
Det innebär att i praktiken blir det ingen skillnad.