Svensk politik 8

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är mer en anekdot men apropå statsministrar och livvakter; för länge sen när Reinfeldt var det och han var på besök på stans komvux sprang jag snabbt uppför ena trappan och höll på att rusa in med huvudet i hans mage :rofl:, tur jag hann bromsa i tid för han hade ju två livvakter med sig :p

Med tanke på att Magdalena har upplevt två ministermord i sitt eget parti är hon säkert fullt medveten om vilken säkerhet som krävs.
Menar det. Jag är inte S för fem röda ören men människoliv är värt mer. Nä fy skulle inte vilja vara utsatt sådär som de ändå ofta blir, JÅ har ju varit hotad. Mest otäckt vad människan kan göra.

Det är klart att det finns ett hot mot alla ledare. Men eftersom det finns ett större och tydligare våldskapital bland högerextrema kan man nog tänka sig att vänsterledare faktiskt har en större hotbild.
Ja, och i valrörelsen har det ju varit två incidenter kring socialdemokratiska valarbetare där en dörrknackare blev grovt misshandlad och ett kommunalråd (heter det så?) blev hotad att han skulle slängas i älven.

Ja, och i valrörelsen har det ju varit två incidenter kring socialdemokratiska valarbetare där en dörrknackare blev grovt misshandlad och ett kommunalråd (heter det så?) blev hotad att han skulle slängas i älven.

Det är fruktansvärt illa oavsett från vilket håll det sker, det hotar demokratin. Även det enkla att riva ner valplakat. Nä nu får jag smyga mig ut igen och fortsätta kurera förkylningen istället...och hålla mig härifrån, basta!! .:)

Ja och en SD valarbetare som är 16 år blir mordhotad av fd vänsterpartist som sitter som ersättare i Utbildningsnämnden...
Dock försvinner fd V nu när hon inte kunde bli omvald.

Som tur är så ska inte två partier förenas, däremot måste de enas om stödet för en ny regering, en regering som de båda partierna gick till val på att stödja.
Centern har enligt Thand Ringqvist gått till val på att skapa en mittenregering.
Och detta oavsett vem som leder den.
Det var mycket tydligt i hennes pressträff i dag efter samtal med talmannen.

Känns som att du är väldigt engagerad. Är du arg för att de är fel och dåliga människor eller glad för att du tänker att Kristersson ska få bilda regering igen istället?
Jag hoppas på att få slippa Morgan Johansson och Anders Ygeman i Sveriges Regering.
Jag vill ha Pål Jonson och Gunnar Strömmer i "min" regering.
Jag gillar Romina Pourmokhtari och Elisabeth Svantesson också.
Och ja, jag vet att Romina är L.

Kristersson klarar jag mig utan.

Grejen är väl privilegiet 🤷‍♀️ En vanlig förklaring till röster på rasistiska partier är missnöje med den egna socioekonomiska situationen. Här är det barn på en av Sveriges finaste skolor som lolz-röstat. Det betyder nog inget i det stora hela, men jag tycker det är anmärkningsvärt.
Jag tror inte det. Eleverna på min skola som jag tog upp i tidigare inlägg som gjorde liknande val och kom fram till ungefär samma resultat kom från blandade bakgrunder då det var en statlig dövskola som innebar att eleverna kom från hela Stockholms län (och Gotland) oavsett föräldrarnas ekonomi.
Jag tror att det är bara tonåringar, spela roll vilken bakgrund de kommer från.

Att det blir uppmärksammat i detta fall är bara pga vilken skola de går på (kronprinsessans barn går väl där?). Skulle vara mera intressant om de jämförde med andra skolor!

Centern har enligt Thand Ringqvist gått till val på att skapa en mittenregering.
Och detta oavsett vem som leder den.
Det var mycket tydligt i hennes pressträff i dag efter samtal med talmannen.
Ja, så tycker jag också att det lät men jag hoppas att allt detta bara är förhandlingsstrategier för uppenbarligen finns det ingen majoritet i mitten så då får hon ju tänka om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Israels och USAs krig mot Iran

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund