Svensk politik 8

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är lite om en avhandling över infiltration av islamiseringen i Sverige som finns att söka på om man vill läsa. Finns också en film där Epytson säger att den islamiska infiltrationen började redan under 80-talet med Centern, sen gått över genom Sossarna under 90-talet och att det nu sprids allt fortare i Sverige då vår demokrati nu är i fara.....Så det är naivt att tro att detta INTE stämmer så jag inte blir anklagad för något jag "tagit ur luften".
Det där är tyvärr en väldigt bekymmersam avhandling som kritiserats och granskats och debatterats mycket. Man kan inte använda den som stöd för sina åsikter på det sätt som du vill göra.

Det är konstigt att avhandlingen godkändes. Betygsnämnden var oenig, vilket är ovanligt.

Visst sörru.

Men mitt parti blir inte SD för det
Medan V innehåller en massa tveksamma företrädare alldeles själva

"Kandidaterna har bland annat uteslutits från partiet efter att ha hyllat terrororganisationer som Hamas och Hizbollah."
https://omni.se/dadgostar-om-v-politikerna-som-hyllade-hamas-djupt-olampliga/a/16jQbB
Haken är ju att rösta på M i detta valet var samma sak som att rösta på sd, iom att M förde sds politik förra mandatperioden. Det är ett sd blockeliblock. Att rösta på S var inte samma sak som att rösta på V. Eftersom de är en -vad var det du sa -en rest, inte ett tjockblock.

Och V har uteslutit sina skumma personer. De kunde tagit det på ännu större allvar och börjat leta själva, men de kanske gör det lite diskret. Sedan är ju rasism en del av sd ideologi medan islamism inte ligger nära v ideologi, så v har förhoppningsvis ett större intresse av att lösa problemet hoppas verkligen de gör det. Om de här typerna vill ha ett rasismparti kan de väl starta ett eget, inget säger att det skulle vara ett vänsterparti ens antar jag.

Senast ändrad:
Bränslepriserna kommer drastiskt öka nu efter valet. Dels för att bränsleskatten kommer höjas igen, sänkningen var bara tillfällig under 2026 fram till efter valet. Intressant beslut. Men ffa skenar oljepriserna i världen och då kan Sverige ha noll bränsleskatter och det kommer ändå bli fruktansvärt dyrt vid pumpen.

Ja, väldigt tråkigt att media lät partiledarna hävda att mp var de enda som kunde höja bensinpriserna. När de redan var satta att bli högre av nuvarande regering.

Redan nu skyller högertrollen på v och mp att bensinpriserna går upp. De tänker att bensinpriserna gick upp av sig själva när rösträkningen kom in i söndags, trots att den inte ens var färdigräknad.

Som om Trump var helt oskyldig till det här.

De är helt filifjonkade. Det är som att skylla på mp för kärnkraftsomröstningen, när de inte fanns.

*Host, host* Nu ska vi nog inte kasta sten i glashus här.

Margot Wallströms lägenhet hon fick av LO utan att stå i kö, vilket även ledde till avslöjandet att flera toppar inom LO och andra fackföreningar fått förtur till attraktiva lägenheter, dessutom hade Wallström gjort exakt likadant en gång tidigare och fått gräddfil till en lägenhet. Hon lärde sig inte av sitt första misstaga mao.

Juholt kan ingen ha glömt. Inte heller Laila Freivalds som iof mest var hyckleri.

Sen här ett gäng Sossar till så nä det är inte bara högerpartierna som får förtur.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statsrad-i-blasvader-for-bostader-och-mutbrott
Ja korruption måste verkligen hittas och vi behöver grävande fria media så vi kan få veta vad som händer i alla partier.

Ibland är det ju drev, men ibland är det faktiskt bara en diskussion om vad som är ok och inte av många engagerade journalister. Och det kan vara en bra diskussion.

Ja där och då.
Isabella Lövin var språkrör för partiet som ville införa miljözoner och jiddrade om stora stenar på en pickup som drivs av diesel i stället för att ta debatten.
Var hon inte överens med sitt parti?

Men detta var ju en lokal Stockholmsfråga. Det var Miljöpartiet i Stockholm med dåvarande trafikborgarrådet Daniel Helldén i spetsen som drev frågan som en del av den styrande majoriteten. HÄR var debatten livlig. Att påstå att Miljöpartiet inte tog den debatten, oavsett vad man tyckte om sakfrågan, är ett väldigt märkligt påstående.

Vad Isabella Lövin gjorde och inte gjorde i debatten generellt minns jag faktiskt inte. Men detta var ju inte en riksfråga. Kräver du av samtliga partiledare att de ska "ta debatten" i varje lokal kommunpolitisk fråga?

Men detta var ju en lokal Stockholmsfråga. Det var Miljöpartiet i Stockholm med dåvarande trafikborgarrådet Daniel Helldén i spetsen som drev frågan som en del av den styrande majoriteten. HÄR var debatten livlig. Att påstå att Miljöpartiet inte tog den debatten, oavsett vad man tyckte om sakfrågan, är ett väldigt märkligt påstående.

Vad Isabella Lövin gjorde och inte gjorde i debatten generellt minns jag faktiskt inte. Men detta var ju inte en riksfråga. Kräver du av samtliga partiledare att de ska "ta debatten" i varje lokal kommunpolitisk fråga?
och sedan @Inte_Ung måste man även tänka på EU.

I vår stad har i alla fall motsvarande zoner införts mindre för att vissa partier velat det och mycket mer för att EU noterat extrema partikelmängder och hotar med böter pga hot mot liv och hälsa.

*Host, host* Nu ska vi nog inte kasta sten i glashus här.

Margot Wallströms lägenhet hon fick av LO utan att stå i kö, vilket även ledde till avslöjandet att flera toppar inom LO och andra fackföreningar fått förtur till attraktiva lägenheter, dessutom hade Wallström gjort exakt likadant en gång tidigare och fått gräddfil till en lägenhet. Hon lärde sig inte av sitt första misstaga mao.

Juholt kan ingen ha glömt. Inte heller Laila Freivalds som iof mest var hyckleri.

Sen här ett gäng Sossar till så nä det är inte bara högerpartierna som får förtur.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statsrad-i-blasvader-for-bostader-och-mutbrott
Men det finns en avgörande skillnad. Om vi tar exemplet Kristersson så var han socialborgarråd och fick en lägenhet som var vikt för utsatta kvinnor. Lägenheten ägdes av Ersta diakoni. Wallström, som ledare i arbetarrörelsen, fick en lägenhet som ägdes av arbetarrörelsen.

Jag menar inte att det är självklart att Wallström skulle tilldelas en lägenhet men hon är en del av den rörelse som faktiskt äger fastigheten.

Det där är tyvärr en väldigt bekymmersam avhandling som kritiserats och granskats och debatterats mycket. Man kan inte använda den som stöd för sina åsikter på det sätt som du vill göra.

Det är konstigt att avhandlingen godkändes. Betygsnämnden var oenig, vilket är ovanligt.
Tack, intressant. Ska jag göra, men inte nu. Spyless på politik. Så tar paus känner jag.

Tack, intressant. Ska jag göra, men inte nu. Spyless på politik. Så tar paus känner jag.
Det här med paus har du skrivit upprepade gånger nu, och att det är från skärm över huvud taget, inte bara politiktrådar på Buke. Det låter klokt tycker jag, alla mår nog bra av mindre skärm, men särskilt den som själv uttrycker behov av paus.

Vad kan du göra konkret för att lyckas med din paus?
Har du stängt av alla notifieringar?
Kan du avinstallera appar? Eller om det känns svårt, ändå ta bort dem från hemskärmen?
Räcker det att lägga telefonen på ett specifikt och avskilt ställe, kan du lämna telefonen i ett annat rum eller behöver du stänga av den för att kunna motstå impulsen att plocka upp den? (Haha, påminner lite om ensamhetsträning med valp 😄)

Det här med paus har du skrivit upprepade gånger nu, och att det är från skärm över huvud taget, inte bara politiktrådar på Buke. Det låter klokt tycker jag, alla mår nog bra av mindre skärm, men särskilt den som själv uttrycker behov av paus.

Vad kan du göra konkret för att lyckas med din paus?
Har du stängt av alla notifieringar?
Kan du avinstallera appar? Eller om det känns svårt, ändå ta bort dem från hemskärmen?
Räcker det att lägga telefonen på ett specifikt och avskilt ställe, kan du lämna telefonen i ett annat rum eller behöver du stänga av den för att kunna motstå impulsen att plocka upp den? (Haha, påminner lite om ensamhetsträning med valp 😄)
Ja nummer två på en vecka tror jag va?

Ja men verkligen, det har blitt ett beroende och det är faktiskt inte bra. Är ju som Johanna Lassnack skriver i sin mentala träning bok att vi lever i två världar parallelt numera; den vanliga fysiska världen och genm skärmen och jag tror fasen det var bättre innan det (även om detta med har sina fördelar) men tror du fattar min poäng.

Tex känns det så störigt att konstant plocka upp mobilen och på kvällen när vi ska se något program jag och sambon, vart blir fokus? jo på mobilen, är jag social med honom? inte jätte även om vi sitter i samma soffa, och gärna att den följer med till sängen och jag ligger och löser o så blir sömnen skev, nej det har verkligen gått för långt.

Notifieringar har jag inte så på det viset är det bra, brukar inte vilja ta bort apparna men ibland mnär jag är riktigt less brukar jag logga ut, då blir dte ju inte lika kul att logga in med lösenord konstant.

Ja nummer två på en vecka tror jag va?

Ja men verkligen, det har blitt ett beroende och det är faktiskt inte bra. Är ju som Johanna Lassnack skriver i sin mentala träning bok att vi lever i två världar parallelt numera; den vanliga fysiska världen och genm skärmen och jag tror fasen det var bättre innan det (även om detta med har sina fördelar) men tror du fattar min poäng.

Tex känns det så störigt att konstant plocka upp mobilen och på kvällen när vi ska se något program jag och sambon, vart blir fokus? jo på mobilen, är jag social med honom? inte jätte även om vi sitter i samma soffa, och gärna att den följer med till sängen och jag ligger och löser o så blir sömnen skev, nej det har verkligen gått för långt.

Notifieringar har jag inte så på det viset är det bra, brukar inte vilja ta bort apparna men ibland mnär jag är riktigt less brukar jag logga ut, då blir dte ju inte lika kul att logga in med lösenord konstant.
Definitivt mer än två gånger, men jag kommer inte lägga tid på att spara dina inlägg i multi-citat 😄

Ja, det är ju både för den egna kognitiva hälsan som faktiskt påverkas negativt och för sina relationer och andra aktiviteter som prioriteras ner som en minskning/paus är bra. Heja dig, du kan bestämma över telefonen, det behöver inte vara tvärtom.

(Själv pausar jag från tungt inläsningsarbete med bukepaus... borde ta en promenad i stället!)

Definitivt mer än två gånger, men jag kommer inte lägga tid på att spara dina inlägg i multi-citat 😄

Ja, det är ju både för den egna kognitiva hälsan som faktiskt påverkas negativt och för sina relationer och andra aktiviteter som prioriteras ner som en minskning/paus är bra. Heja dig, du kan bestämma över telefonen, det behöver inte vara tvärtom.

(Själv pausar jag från tungt inläsningsarbete med bukepaus... borde ta en promenad i stället!)
Jag minns två tydligt men kanske är så pass ändå ja. Hahahahaha ne det kan du bespara dig haha.

Tack för din push! Jo men sett att andra som varit här mer på forumet har dragit ner på det och det skulle jag också behöva, verkligen.

Ta dig en promenad du :)

Här är lite om en avhandling över infiltration av islamiseringen i Sverige som finns att söka på om man vill läsa. Finns också en film där Epytson säger att den islamiska infiltrationen började redan under 80-talet med Centern, sen gått över genom Sossarna under 90-talet och att det nu sprids allt fortare i Sverige då vår demokrati nu är i fara.....Så det är naivt att tro att detta INTE stämmer så jag inte blir anklagad för något jag "tagit ur luften".

Men alltså, Sameh Egyptsson. Jag antar att du har missat kontroverserna kring godkännandet av hans avhandling?

Men det finns en avgörande skillnad. Om vi tar exemplet Kristersson så var han socialborgarråd och fick en lägenhet som var vikt för utsatta kvinnor. Lägenheten ägdes av Ersta diakoni. Wallström, som ledare i arbetarrörelsen, fick en lägenhet som ägdes av arbetarrörelsen.

Jag menar inte att det är självklart att Wallström skulle tilldelas en lägenhet men hon är en del av den rörelse som faktiskt äger fastigheten.
Vilket gör det ännu mer problematiskt. Wallström var utrikesminister och varken jobbade för eller var medlem i kommunal. Allt snack om jämlikhet och solidaritet när de egna topparna använde medlemmarnas pengar för att ge varandra exklusiva förmåner. Hade allt varit i sin ordning så hade det ju inte blivit en skandal och hon hade ju inte behövt säga upp sitt kontrakt.

Men det var ju faktiskt att kommunal drev en lyxkrog och gick med 300 miljoner i förlust och alla sprit och nakenshower som topparna i kommunal ägnade sig åt för medlemmarnas pengar som avslöjade Wallströms lägenhetsaffär.

Att rösta på S var inte samma sak som att rösta på V. Eftersom de är en -vad var det du sa -en rest, inte ett tjockblock.
Så det är bara Magdalena Andersson som ser det så då?
Hon larmar och går på om att hennes sida minsann har vunnit.
Samtidigt som att hennes parti har gått tillbaka med 8 mandat.
Vilken sorts vinst är egentligen det?

Men detta var ju en lokal Stockholmsfråga. Det var Miljöpartiet i Stockholm med dåvarande trafikborgarrådet Daniel Helldén i spetsen som drev frågan som en del av den styrande majoriteten.
Att inte kunna åka med sin bil i centrala Stockholm påverkar alla i hela landet.
Man behöver åka dit ibland av olika orsaker och emellanåt med väldigt tunga saker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Israels och USAs krig mot Iran

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund