Bukefalos 28 år!

Sverige idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi skjuter vidare 2018 :crazy:
Två personer skadades i en skottlossning på Närlundaområdet i Helsingborg sent på fredagskvällen.
Polisen sätter in stora resurser på ärendet. Det ska vara mycket blod på platsen.


Föregående skottlossning var i Uppsala. .. Två män har skottskadats på en pizzeria i Flogsta i Uppsala.
 
Jag vet att jag skrivit det på buke förut, men när jag kom till ett nyöppnat Clas Ohlson och det i ena kassan satt en tjej i hijab och i den andra en kille med septumpiercing så jublade jag inombords över att de som skött rekryteringen inte hakat upp sig på såna saker.
Det var iofs i storstan. Nu bor jag på en så liten ort att det inte finns CO här. Men i mataffären där jag handlar har en i kassapersonalen svartfärgat hår med undercut och flera synliga tatueringar så det känns lyckligtvis inte som något storstadsfenomen.
 
Jag vet att jag skrivit det på buke förut, men när jag kom till ett nyöppnat Clas Ohlson och det i ena kassan satt en tjej i hijab och i den andra en kille med septumpiercing så jublade jag inombords över att de som skött rekryteringen inte hakat upp sig på såna saker.
Det var iofs i storstan. Nu bor jag på en så liten ort att det inte finns CO här. Men i mataffären där jag handlar har en i kassapersonalen svartfärgat hår med undercut och flera synliga tatueringar så det känns lyckligtvis inte som något storstadsfenomen.
Målgruppen är något annorlunda i en speceriaffär och en sällanköpsaffär.
Om kassabiträdet har grönt hår pladdrar på om väder o vind och tatueringar i ansiktet skiter folk i för dom tar bara betalt. Men tänk att du ska göra en investering som kräver för det första personlig service, för det andra kostar i storleksordningen 10-200.000 tusen och för det tredje kräver en betydande arbetsinsats av dig själv.
Den grönhåriga kassörskan kanske inte inger graden av förtroende för att du ska vilja skiljas från dina 100.000 eller mer.
Såklart avgör du själv men Nisse 59 tänker nog en extra gång.
 
Det förklarar inte heller varför en person med rätt utbildning men "fel" namn inte kallas på intervju, med eller utan hijab.
Målgruppen är något annorlunda i en speceriaffär och en sällanköpsaffär.
Om kassabiträdet har grönt hår pladdrar på om väder o vind och tatueringar i ansiktet skiter folk i för dom tar bara betalt. Men tänk att du ska göra en investering som kräver för det första personlig service, för det andra kostar i storleksordningen 10-200.000 tusen och för det tredje kräver en betydande arbetsinsats av dig själv.
Den grönhåriga kassörskan kanske inte inger graden av förtroende för att du ska vilja skiljas från dina 100.000 eller mer.
Såklart avgör du själv men Nisse 59 tänker nog en extra gång.
Det är ju en gammal sanning, du får bara ett tillfälle för att göra ett gott första intryck.
Sedan har du nästa grej...hemtjänsten kommer hem till en gammal dam i 90:års åldern...Då kanske fel intryck blir damens sista ..;)
 
Det är ju en gammal sanning, du får bara ett tillfälle för att göra ett gott första intryck.
Sedan har du nästa grej...hemtjänsten kommer hem till en gammal dam i 90:års åldern...Då kanske fel intryck blir damens sista ..;)
Så är det och om 30 år kanske man kan sälja kapitalvaror med ansiktstatueringar, Hells Angels västar och attribut men än så länge är det omöjligt.
 
Det är ju en gammal sanning, du får bara ett tillfälle för att göra ett gott första intryck.
Sedan har du nästa grej...hemtjänsten kommer hem till en gammal dam i 90:års åldern...Då kanske fel intryck blir damens sista ..;)
90-åriga gamla damer har sett det mesta och chockeras inte så lätt. En släkting till mig var i den åldern och hon yttrade: - Jag vet att de kallar mig satkärringen, men det bryr jag mig inte om!
 
Och nu ska vi komma ihåg att Polisen alltid har spärrat av akutmottagningar i Sverige.
Polisen sätter in stora resurser på ärendet och har även spärrat av akutmottagningen.

Tja, en dog.
En person dog och en skadades i
en skottlossning på Närlundaområdet i Helsingborg sent på fredagskvällen. En man i 20-årsåldern har förts till sjukhus.

Börjar närma sig min profetia : En om dagen.
 
90-åriga gamla damer har sett det mesta och chockeras inte så lätt. En släkting till mig var i den åldern och hon yttrade: - Jag vet att de kallar mig satkärringen, men det bryr jag mig inte om!
Dom lär inte skiljas från sina surt förvärvade slantar i brådrasket, det kan jag tala om för dig.
 
90-åriga gamla damer har sett det mesta och chockeras inte så lätt. En släkting till mig var i den åldern och hon yttrade: - Jag vet att de kallar mig satkärringen, men det bryr jag mig inte om!
Det finns tanter med skinn på näsan, men så har du den stora gruppen som redan idag, i mobilt skick inte vågar gå ut..."för det är så farligt"
Oavsett vilket så gäller regeln , ta seden dit du kommer. Om du vill ha ngt, sälja ngt.
 
Och nu ska vi komma ihåg att Polisen alltid har spärrat av akutmottagningar i Sverige.
Polisen sätter in stora resurser på ärendet och har även spärrat av akutmottagningen.

Tja, en dog.
En person dog och en skadades i
en skottlossning på Närlundaområdet i Helsingborg sent på fredagskvällen. En man i 20-årsåldern har förts till sjukhus.

Börjar närma sig min profetia : En om dagen.
Ska vi slå vad om att det blir inbördeskrig innan nästa val (inte det i år alltså utan nästa)?
 
Nån som är sugen på läraryrket?
https://www.expressen.se/kvallsposten/lararvikarien-rebecka-kallades-for-fet-hora/
Rebecka Rafael, 26, går lärarutbildning och hoppar in som vikarie för att få nyttig erfarenhet. Men efter påhoppet från en elvaåring i södra Malmö har hon tappat lusten.
– Jag sa ifrån när han sparkade boll mot fönstren. Då sa han "blanda dig inte, ät bajs", berättar hon.

Men om vi sjunger Kumbaya och håller varann i händerna så blir det säkert lugnare för Fridolins 100 dagar har väl inte gått än?
 
En numera vanlig fredag

• Helsingborg: En död, en skadad efter skottlossning
• Två skottskadade på pizzeria i Uppsala
• Uddevalla: Restaurang rånad av maskerade män
• Man med skidmask försökte hugga sig in i lägenhet
• Väktare besköts med grön laser – skadad
• Man skadad – attackerades med kniv vid butik
• Ung man opererades efter mordförsök
• Väpnat rån mot matbutik
• Pojke rånad i centrala Malmö
• Äldre kvinna ska ha blivit förföljd och rånad i Kvissleby
• Rånare band och knivskar expedit i klädbutik

Kumbaya!
 
Det är ju en gammal sanning, du får bara ett tillfälle för att göra ett gott första intryck.
Sedan har du nästa grej...hemtjänsten kommer hem till en gammal dam i 90:års åldern...Då kanske fel intryck blir damens sista ..;)
Vad har hemtjänsten med universitet- och högskoleutbildade kvinnor att göra? Jag tror att den gamla damen i 90-års åldern skiter i om en ingenjör inte får någon kallelse till en utlyst IT-tjänst. Vad nu ;) har med saken att göra.
 
På tal om slöjor av religiösa skäl (av alla de slag, jag vet inte alla namn)...

Jag är så himla kluven.

Någonstans tycker jag det är helt fel att pracka på någon under 18 år en religion att leva efter.
Samtidigt känner jag lite "well well jag är ju inte drabbad själv så varför bryr jag mig".
Just slöja liksom att kvinnor ska skyla sig men inte män. Det stör mig.

Men sen ser man unga kvinnor som stolt bär sina slöjor och vill bara dem.
Ser inte dessa kvinnor förtrycket i sin egen religion?
Eller är det inte förtryck? Är det min bild som är snedvriden? Eller är "dom" så hjärntvättade att dom tycker det är helt ok?

Jag "skyler mig" också för andra män än min man men går vi på stranden så har jag bikini och alla som vill kan ju glo... däremot bär jag inte shorts som slutar vid halva skinkan men även om jag slulle vilja det så skulle min man ev ha en åsikt men ändå inte stoppa mig, kränka mig eller misshandla mig för det..

Så kluven...
 
På tal om slöjor av religiösa skäl (av alla de slag, jag vet inte alla namn)...

Jag är så himla kluven.

Någonstans tycker jag det är helt fel att pracka på någon under 18 år en religion att leva efter.
Samtidigt känner jag lite "well well jag är ju inte drabbad själv så varför bryr jag mig".
Just slöja liksom att kvinnor ska skyla sig men inte män. Det stör mig.

Men sen ser man unga kvinnor som stolt bär sina slöjor och vill bara dem.
Ser inte dessa kvinnor förtrycket i sin egen religion?
Eller är det inte förtryck? Är det min bild som är snedvriden? Eller är "dom" så hjärntvättade att dom tycker det är helt ok?

Jag "skyler mig" också för andra män än min man men går vi på stranden så har jag bikini och alla som vill kan ju glo... däremot bär jag inte shorts som slutar vid halva skinkan men även om jag slulle vilja det så skulle min man ev ha en åsikt men ändå inte stoppa mig, kränka mig eller misshandla mig för det..

Så kluven...
Det blir inte lättare för de kvinnorna att komma ut i samhället och få ett jobb genom att folk spottar efter dem, hotar och förföljer dem när de är ute. Varför är det kvinnorna som man ger sig på om man anser att traditionen är fel, varför ger man sig inte på de som förtrycker kvinnorna isf, männen? Jag känner en kvinna som är djupt troende kristen, hon bär kristna symboler offentligt men jag har aldrig hört henne vara utsatt för att folk spottar efter eller på henne, kallar henne för hora mm.

Det är så förbannat fegt att ge sig på de man anser sig vara förtryckta istället för förtryckarna. :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Som rubriken frågar, vad är den bästa festen och varför? Med anledning av den tråd jag precis startade med hur man klär sig vid...
Svar
8
· Visningar
1 076
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 927
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp