Svider när jag "urinerar".

Började lite smått för nån vecka sen. Smorde lite och då kändes det bättre. Nu har jag förvisso inte smort nått, men idag svider det ordentligt! Har beställt sånna där vagitorier som ska smörja.

Hur lång tid innan det ger resultat får man räkna med?

Har inga andra symptom alls, så tror inte på svamp eller urinvägsinfektion. Tror dessutom att jag är på väg in i övergångsåldern.
Varför vagitorer när du har besvär från urinröret? Det är ju helt olika ställen.

Tills du får hjälp från vården: drick mycket - mer än du vill dricka. Drick gärna surt. Citronjuice, osötad tranbärssaft och undvik socker medan det pågår.

/tanten - tyvärr rutinerad med UVI
 
Varför vagitorer när du har besvär från urinröret? Det är ju helt olika ställen.

Tills du får hjälp från vården: drick mycket - mer än du vill dricka. Drick gärna surt. Citronjuice, osötad tranbärssaft och undvik socker medan det pågår.

/tanten - tyvärr rutinerad med UVI

Därför att sveda vid urinering även kan bero på torra slemhinnor?
Ska dricka så mycket jag vågar, jag har inte fri tillgång till toalett på jobbet.
 
Var på toa nu (3:e gången sen 4 i morse, så inte ofta) och det svider uppe i magen typ. Ger mig och har "videobesök" med läkare 8 (!?) imorgon kl 14.

Vad får jag? Antibiotika? Hur lång tid innan den hjälper i så fall? Kan jag göra nått mot svedan nu? Köpte tranbärsjuice i alla fall, ska jag hinka i mig den?

Känns inte så lockande att dricka mer och behöva gå på toa mer när det svider så här 🙈
 
Var på toa nu (3:e gången sen 4 i morse, så inte ofta) och det svider uppe i magen typ. Ger mig och har "videobesök" med läkare 8 (!?) imorgon kl 14.

Vad får jag? Antibiotika? Hur lång tid innan den hjälper i så fall? Kan jag göra nått mot svedan nu? Köpte tranbärsjuice i alla fall, ska jag hinka i mig den?

Känns inte så lockande att dricka mer och behöva gå på toa mer när det svider så här 🙈
Du kommer antagligen få lämna ett urinprov, sedan bestämmer man behandling utifrån det.
 
Du kommer antagligen få lämna ett urinprov, sedan bestämmer man behandling utifrån det.

Samtidigt så verkar det ju som om man försöker läka ut det utan behandling på en dryg vecka. Och ska jag lämna urinprov, kommer det väl ta minst till slutet av nästa vecka innan resultat har kommit. Så jag är skeptisk till nån behandling alls. Såvida man inte tar med de dryga 2 v det småsvidigt förstås. Då kanske man inte tror det ska självläka längre.
 
Senast ändrad:
Samtidigt så verkar det ju som om man försöker läka ut det utan behandling på en dryg vecka. Och ska jag lämna urinprov, kommer det väl ta minst till slutet av nästa vecka innan resultat har kommit. Så jag är skeptisk till nån behandling alls. Såvida man inte tar med de dryga 2 v de småsvidigt förstås. Då kanske man inte tror det ska självläka längre.
Den bedömningen gör nog läkaren när du "träffar" hen baserat på symptombilden.
 
Jag fick antibiotika mot uvi för 2 år sen efter videosamtal med läkare. Det hjälpte efter bara någon timme. Jag var dock tvungen att springa ofta och hade blod i urinen så diagnos var lätt att ställa.

Måste kolla efter blod, det har jag inte tänkt på. Annars mår jag som vanligt. Skönt att det hjälper fort om jag får det i alla fall. Ganska häftigt att det ger resultat så snabbt!
 
Jag var väldigt tacksam att de hjälpte så fort eftersom jag skulle tillbringa ca 12 h i bil dagen efter för att hämta valp 😁

Det förstår jag verkligen! Men måste vara jättejobbigt att behöva gå oftare när det gör så ont! Jag har ju tur att jag inte behöver gå oftare, det funkar inte med mitt jobb.
 
Tänk bara på om du ska lämna urinprov, att du inte dricker för mycket innan, för då späder du ut urinen.
Och om du får ont i ryggen eller feber; sök vård! Då kan det vara urinbäckensinflammation, och det är allvarligt.

Japp, håller koll på mående!
Funderar på hur 17 jag ska få till ett urinprov med mina arbetstider.
 
Blir ett dyrt urinprov om jag ska vara hemma en hel dag för det. Hoppas kunna lämna utan 1000 kr i löneavdrag.

Det blir dyrt ändå, det fattar jag (åtminstone känner jag själv så), eftersom det är en schablonersättning som för många inte täcker hela avdraget. Men visst får en fortfarande ersättning från Försäkringskassan för karensdagen? Då blir det ju åtminstone lite bättre.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 994
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag har fått jätteproblem med huden på låren. Det svider och blir värre av textilier. Började med att jag fick ont av uniformsbrallorna...
Svar
8
· Visningar
1 335
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 592
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp