Sv: switch

Ja jeg bruker switch på min hest.
Pga hun blir så angrepet av insekter ellers og kløøøøør.
 
Sv: switch

Nej, för att det är odrygt jämfört med Flusa. Så, jag använder Flusa i kampen mot fästingar och bitande flugor (funkar bra) och så drar jag på med Renons mot myggen...
 
Sv: switch

Något så giftigt vill jag inte ha på mina hästar.
 
Sv: switch

Jag väljer hellre andra alternativ, blir lite anti när karensen är så pass lång....

Ett par hästar jag hällt det på att fått konstig päls på dessa ställen...
 
Sv: switch

Jag använder det och tycker det fungerar bra mot fästingar och mygg. Man får väl prova på en liten yta först för att se om hästen tål det, annars är det bara att köra på (dock ej i sadelläget om hästen rids).
 
Sv: switch

jag använder det. funkar jätte bra mot både fästingar och mygg..men om hästen/hästarna fick konstig päls på dessa ställen så tål de nog inte medlet..prova på en liten yta först..vad är det som är giftigt i medlet (mot hästen alltså)?
 
Sv: switch

Hera skrev:
Jag väljer hellre andra alternativ, blir lite anti när karensen är så pass lång....

Ett par hästar jag hällt det på att fått konstig päls på dessa ställen...


Jag har också provat Switch. Det var väl bra och höll bort fästingar, han hade inte en enda uder tiden jag hade på det, men precis som du så hade jag problem med min hästs päls. Blev nästan fet eller något...:crazy:

Någon som vet något annat bra medel som håller bort fästingar??
hörde talas om något som heter "hopoff"...nån som vet om det funkar? är så trött på att plocka fästingar varenda dag!
 
Sv: switch

Tycker att switch verkar så starkt!!:crazy:
Vet inte om jag vågar ta på det på min häst. Hon är väldigt känslig.
Om Flusa är som switch fast starkare, är det nog inget att tänka på för min del...
 
Sv: switch

Hej!

Jag använder switch för att slippa fästingarna som annars älskar min häst..

Har inte provat Flusa.. måste kolla upp det lite först...

Har inte haft några problem med switchen, utöver att alla vill låna och ingen ger tillbaka igen../ Lavinia
 
Sv: switch

Normalt sett inte, men nu är hästen på bete där det finns extrema mängder fästingar så jag vågar inte chansa. Erlichia vill jag inte ha!
 
Sv: switch

Jag är livrädd för fästingburna sjukdomar så jag chansar inte. Flusa och Switch är effektivt just mot fästingar och jag har valt Flusa. Det räcker ju med att en enda fästing råkar vara smittspridare så är det kört. Nej, jag började med behandling strax innan fästingarna vaknade för säkerhetsskull. Prova någon droppe och se om det blir en reaktion. Sen när man behandlar hästen ska det läggas som en liten sträng över ryggen. Då jag rider lägger jag inget på sadelläget utan mankammen och bakdelen. Har inte haft en enda fästing på någon av hästarna och jag bor i "Fästingriket";)
 
Sv: switch

Jag håller med Piraja.
det är INTE värt chansen att få erlichia pga fästingar. Lite kemikalier i 3-4 doser över en sommar får vara värt det för min del för att skydda hästen mot värre saker....

dock JÄTTENOGA med att provtesta inför varje dos, att han inte utvecklat allergi eller överkänslighet mot medlet. följer instruktionerna på flaskan till punkt och pricka....
 

Liknande trådar

Hästvård En ponny som står i samma stall som mina hästar har fått löss.. Inte min ponny men den behandlas smed switch tror jag. Hästarna står...
Svar
1
· Visningar
1 067
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
386
Senast: jemeni
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 023
Hästvård Hej! Vad skulle ni säga är fördelen med att använda en hovslagare som är godkänd av Jordbruksverket? Vad krävs för att bli godkänd och...
2
Svar
32
· Visningar
1 909
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp