Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gillar skarpt dom rosa benreflexerna![]()
![]()
![]()
![]()
Var fick du fatt i den rosa textremsan![]()
![]()
vad bra att den här gamla tråden tittade fram! sökte efter den men sökfunktionen vägrade hitta den!![]()
mamma har köpt en massa hästtyger som inte kommer användas (hon köpte snyggare tyger till det hon ska göra) och bad mig använda upp tygerna!det är vanliga bomullstyger utan stretch eller så.
funderar på detta:
*ryktpåse, eller bara påse för diverse saker. kanske en "friseringspåse" för mankam/borste, gummisnoddar, pälsglans mm...
*tränsväska av något slag- vet dock inte riktigt hur den skulle se ut, eller varför jag skulle sy den.
*schabrak
men nu behöver jag då hjälp- om jag skulle sy ett schabrak- vad för tyg är bäst att ha på undersidan tycker ni?
hur gör ni för att få till passformen? syr ni schabraker i två stycken (varje sida för sig)? fler tips för att få det bra?
fler idéer om vad man kan sy utav "vanliga" tyger utan stretch?
Bilder
![]()
![]()
Lorelei: Gillar det där gammelrosa schabraketHade du täcke i skrev du? Syr du kanterna innan du klipper sönder täcket??
min pappa gjorde hinderstöd åt oss när vi var små och höll på med hoppning.
han gjorde som vanliga stöd (som dom vita på bilden) fast själva pinnen och X de står på i trä. sedan var det armeringsjärn som själva bommarna låg på...
gud så svårt att förklara det måste vara 10 år sedan jag kasserade dem. lite svårt att minnas... de höll iaf i många år =)