Symptom efter missfall

Bukefalos 30 år!

Glimra

Trådstartare
Hej, skulle uppskatta om ni vill dela med er av era erfarenheter. Har haft kontakt med både bm (i avsikt att avboka första mötet) och vc men känner mig inte lugnare.

Jag är på dag 10/11 efter mf (tidig i v 5) och har förstått det som att det är normalt att ha ont och blöda i upp till fyra veckor. Blödningen är jag inte bekymrad över för det är inte kraftigt alls. Men när jag läser på nätet beskrivs smärtan ofta som mensvärksliknande. Det var så det kändes i början men för två dagar sedan vaknade jag med en värk i vänster sida av magen som höll sig konstant och stabilt hela dagen och delar av natten. Varken värktabletter eller värme hjälpte. Låg utslagen hela dagen och alltså inte alls likt den mensvärk jag känt tidigare. När jag ringde vc dagen efter skulle jag bara avvakta, dels för att det inte längre gjorde ont och dels för att det är "normalt". Idag har smärtan legat lågt i mitten av magen istället. Det trycker och värker lite när jag är stilla men känns extra när jag rör mig. Gör ont i strukturen kring ländryggen när jag kissar men vet inte om det är för att jag legat ner så mycket de senaste dagarna. Det har alltså ändrat sig HUR det gör ont och jag blir lite orolig att något är fel även om jag inte förstår hur, vad eller varför. Om det nu är något fel alls.

Kan tillägga att jag tog ett gravtest för några dagar sedan för att se om hormonerna gått ned men det var solklart positivt fortfarande. Blir illamående till och från, känslig för lukter och känsligare bröst. Låg energi rent allmänt. Blev illamående av att gå förbi brödhyllan på affären förut :confused: Nu hann jag visserligen bara ha utebliven mens tre dagar men hann inte ha några gravidsymptom alls, det kom efter mf.

Vilken sorts smärta upplevde ni? Hur länge höll sig symptomen i?

Tack om du orkat läsa allt :heart

Jag beklagar missfallet. :heart

Jag fick missfall i vecka 8 eller liknande och jag tror inte jag hade såärskilt ont, det bara blödde liksom. Men 2 veckor efter hade jag fortfarande utslag på gravtest och när de gjorde en undersökning så hade inte allt kommit ut, så jag fick opereras (hjälpte inte med medicin heller).

Så jag tycker du borde kontakta vården för att se så inget är kvar eller hamnat fel så att säga.

Tack :heart

Vilken sorts kontakt hade du med vården för att få hjälp? Vc eller bm? För när jag ringde vc igår sa hon bara att det inte lät konstigt och att det inte är så mycket som ska ut i v5. Men det har ju heller inte gått över två veckor för mig.

Gjorde misstaget tidigare idag att googla på utomkvedshavandeskap och självklart passade flera av symptom in men så är det ju alltid.

Tack :heart

Vilken sorts kontakt hade du med vården för att få hjälp? Vc eller bm? För när jag ringde vc igår sa hon bara att det inte lät konstigt och att det inte är så mycket som ska ut i v5. Men det har ju heller inte gått över två veckor för mig.

Gjorde misstaget tidigare idag att googla på utomkvedshavandeskap och självklart passade flera av symptom in men så är det ju alltid.

Jag ringde nog gyn tror jag? Det var några år sen nu så kommer inte riktigt ihåg, men jag fick komma in på sjukhuset på gyn så det borde ha varit dit jag vände mig? De ultraljudade, jag fick medicin, medicinen gjorde ingen nytta och då bokade de in mig på operation för att plocka ut det som inte kommit ut.

Mitt utomkvedahavandeskap var såhär: började blöda dagen efter beräknad mens, hade plussat svagt men antog missfall. Blödde i två veckor, sedan fick jag mensvärk en dag och tog ett mycket starkt positivt test. Ett par dagar efter det fick jag väldigt ont på ena sidan som höll i sig några timmar innan det gick över. Ringde ändå gyn dagen efter och fick komma in, det satt i äggledare. Opererades två dagar efter det och hade inte speciellt ont där emellan.

Mina tidiga missfall har varit såhär: börjat blöda omkring beräknad mens, gravtesten har blivit negativa efter några dagar. Blödning i ungefär en vecka som mens.

Om jag var du skulle jag ändå vilka bli undersökt pga den ensidiga smärtepisoden du upplevde.

Mitt utomkvedahavandeskap var såhär: började blöda dagen efter beräknad mens, hade plussat svagt men antog missfall. Blödde i två veckor, sedan fick jag mensvärk en dag och tog ett mycket starkt positivt test. Ett par dagar efter det fick jag väldigt ont på ena sidan som höll i sig några timmar innan det gick över. Ringde ändå gyn dagen efter och fick komma in, det satt i äggledare. Opererades två dagar efter det och hade inte speciellt ont där emellan.

Mina tidiga missfall har varit såhär: börjat blöda omkring beräknad mens, gravtesten har blivit negativa efter några dagar. Blödning i ungefär en vecka som mens.

Om jag var du skulle jag ändå vilka bli undersökt pga den ensidiga smärtepisoden du upplevde.
Jag har själv inte haft missfall och ingen erfarenhet just själv och beklagar ❤️ @Glimra men håller med @Hedblomster om att ensidig buksmärta ska tas på allvar och i det fallet misstänkas utomkvedshavandeskap. Du är inte yr eller kallsvettig eller sådana symtom? ❤️

Jag fick MA i v 8, det kom ut som spontan blödning i v 11. Ingen smärta alls, bara störtblödning. Såpass att jag fick använda syskonbarnets blöjor för att kunna ligga i sängen. Fick tid på gynakuten dagen efter för kontroll och fick där cytotec utskrivet för att säkerställa att allt kom ut. Tror inte jag tog några test efter utan jag fortsatte som vanligt i livet, mycket tröttare pga blodförlusten och järnbristen. Blev oplanerat gravid igen på första ÄL efter (hann alltså inte få någon mens) och resultatet av det är 14 år nu :heart

Tack snälla för alla svar. Det jag har låter inte alls som de missfall ni beskriver även fast jag förstår att det är olika mellan olika personer. Jag har klarat mig med bara trosskydd utan problem, har mest varit brunt och slemmigt och ibland klarrött men inga stora mängder. Tog ett nytt test idag bara för att vara säker inför samtalet och det visade starkt positivt sträck.

Har inte känt mig yr eller liknande, bara illamående och med låg energi.

Jag ringde till bm igen och fick numret till närmsta gyn-mottagning ifall jag är orolig. Ska ringa så fort deras rådgivning öppnar.

Jag blödde, för mig, mycket. Mer och längre än vanlig mens
Kändes nog som svag mensvärk, minns inte riktigt men ej så farligt iaf, hade kommit ihåg det annars tror jag!
Tog ett gravtest efter nån vecka som var negativt, då tyckte BM inte jag behövde komma in för koll

Hoppas allt går bra för dig! :heart

Är så förvirrad och känner mig lite dum som dragit på så stort. Läkaren gjorde ultraljud och det sitter faktiskt något i livmodern som stämmer överens i storlek med veckan jag bör vara i och med en gul boll/säck. Äggstockarna och äggledarna såg okej ut. Däremot kunde hon inte avgöra om det lever eller inte så ska tillbaka nästa vecka. Jag som varit så himla säker på att det varit ett missfall. Hon verkade heller inte särskilt oroad över smärtan och sa att jag inte blöder särskilt mycket. Eller så är det bara en yrkesgrej att varken säga bu eller bä när vi inte vet än. Vågar inte ha alltför stora förhoppningar men det ser ljusare ut nu än imorse.

Är så förvirrad och känner mig lite dum som dragit på så stort. Läkaren gjorde ultraljud och det sitter faktiskt något i livmodern som stämmer överens i storlek med veckan jag bör vara i och med en gul boll/säck. Äggstockarna och äggledarna såg okej ut. Däremot kunde hon inte avgöra om det lever eller inte så ska tillbaka nästa vecka. Jag som varit så himla säker på att det varit ett missfall. Hon verkade heller inte särskilt oroad över smärtan och sa att jag inte blöder särskilt mycket. Eller så är det bara en yrkesgrej att varken säga bu eller bä när vi inte vet än. Vågar inte ha alltför stora förhoppningar men det ser ljusare ut nu än imorse.
Bra att du sökte.

Bra att du sökte! Min kusins tjej hade mens och mensvärk i princip fram till sjätte månaden, det var också då de förstod att hon var gravid!

Å, vilken himla tur att du kollade upp det! Jag vågade knappt skriva men jag hade liknande blödningar i början av min graviditet (minus det där onda du beskrev). Var helt säker på att barnet var borta och väldigt nära att avboka första tiden på mödravården. Men så tittade de efter ganska tidigt och hittade en liten räkliknande gestalt. Hoppas att allt går som du vill!

Det var väl jättebra att du sökte och faktiskt blev undersökt - det finns absolut ingen anledning att känna sig dum för det!! Det är ju inte helt ovanligt med mindre blödningar i början av graviditeten och då är det svårt att veta om fostret faktiskt är kvar eller inte. Dessutom - OM det skulle varit ett utomkvedshavandeskap så kan det bli rätt allvarliga konsekvenser om man inte upptäcker det och får bort det! Grattis till att du faktiskt ÄR gravid! :)

Håller med alla andra om att det var jättebra att du sökte! Hoppas allt går bra nu!

Liknande trådar

• Överjävligt ont i ryggen
  • aj min axel
  • Tänder
  • Inte min vårdcentral

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat