Sytt en "beställning" till pappas fru också. Räknade lite fel så fick ta enfärgat till ärmarna. Men blev snyggt ändå.
Visa bifogad fil 33771
Oj så snygg! Håller med @farin enfärgade ärmar blev superbra. Vad är det för mönster?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sytt en "beställning" till pappas fru också. Räknade lite fel så fick ta enfärgat till ärmarna. Men blev snyggt ändå.
Visa bifogad fil 33771
Tack!Oj så snygg! Håller med @farin enfärgade ärmar blev superbra. Vad är det för mönster?
Jag tejpar ihop, ritar ut sömsmån (om det inte redan ingår) och klipper sen ut alla bitar. Blir betydligt lättare att hantera när man kan vika del för del. Ofta är fram och bakstycke samma del, då klipper jag bara bort "halsen" på bakstycket och sparar, så när jag ska klippa ut i tyg så lägger jag bara dit den där den ska vara. Samma med nederkant och ficköppningar.Precis printat ut mitt största pdfmönster hittills. 56 sidor. Hur sjutton ska jag förvara det?! Skrev bara ut en storlek så jag borde kunna klippa ut det direkt och vika ihop delarna och förvara i en plastficka. Eller är det en dålig idé?
Gaaah, jag hatar pdfer av den anledningen! Så fort de blir lite större är de hopplösa att förvara![]()
Tryggt att höra@Linta Det är inte så svårt, bara man är noggrann. Jag har en hel väska med såna mönster från tidigt åttiotal![]()
Tryggt att höradet är tydligen ett franskt mönster så instruktioner hade varit bortkastade ändå
![]()
Eftersom jag så formidabelt sytt mitt första egna plagg; en randig gardin-kjol har jag nu börjar fundera på nästa projekt
Vad tror ni, ska man sy en kjol till eller våga sig ut på annat? Typ klänning eller byxdress? Är sånt svårt?
Vad använder du mest? Jag syr hellre klänning än kjol, bara för att jag hellre använder klänning än kjolEftersom jag så formidabelt sytt mitt första egna plagg; en randig gardin-kjol har jag nu börjar fundera på nästa projekt
Vad tror ni, ska man sy en kjol till eller våga sig ut på annat? Typ klänning eller byxdress? Är sånt svårt?