Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ha gått lite bananas på Lidl :angel:
IMG_20190726_150703.jpg

Nu har jag tråd så jag klarar mig ett tag!
 
Precis printat ut mitt största pdfmönster hittills. 56 sidor. Hur sjutton ska jag förvara det?! Skrev bara ut en storlek så jag borde kunna klippa ut det direkt och vika ihop delarna och förvara i en plastficka. Eller är det en dålig idé?
Gaaah, jag hatar pdfer av den anledningen! Så fort de blir lite större är de hopplösa att förvara :rage:
 
Precis printat ut mitt största pdfmönster hittills. 56 sidor. Hur sjutton ska jag förvara det?! Skrev bara ut en storlek så jag borde kunna klippa ut det direkt och vika ihop delarna och förvara i en plastficka. Eller är det en dålig idé?
Gaaah, jag hatar pdfer av den anledningen! Så fort de blir lite större är de hopplösa att förvara :rage:
Jag tejpar ihop, ritar ut sömsmån (om det inte redan ingår) och klipper sen ut alla bitar. Blir betydligt lättare att hantera när man kan vika del för del. Ofta är fram och bakstycke samma del, då klipper jag bara bort "halsen" på bakstycket och sparar, så när jag ska klippa ut i tyg så lägger jag bara dit den där den ska vara. Samma med nederkant och ficköppningar.
 
Idag skrev jag ut ett draft-at-home-mönster på ett par byxor, det verkar både straight forward och komplicerat :laugh: inga instruktioner mer än för själva uppritningen. Ska göra ett försök i helgen :nailbiting::D
 
Okej, nu får jag lugna mig lite. Klippt ur tio par trosor och lika många sockar :D men det har onekligen minskat stuvhögen! Nu får den plats i en byrålåda istället för en överfull låda + halva golvet :angel:
 
Eftersom jag så formidabelt sytt mitt första egna plagg; en randig gardin-kjol har jag nu börjar fundera på nästa projekt :D

Vad tror ni, ska man sy en kjol till eller våga sig ut på annat? Typ klänning eller byxdress? Är sånt svårt?
 
Eftersom jag så formidabelt sytt mitt första egna plagg; en randig gardin-kjol har jag nu börjar fundera på nästa projekt :D

Vad tror ni, ska man sy en kjol till eller våga sig ut på annat? Typ klänning eller byxdress? Är sånt svårt?

Det finns enklare klänningar. Jag hade gett mig på det! Men så är jag galen i klänningar också :angel:
Mitt första projekt var en klänning från lekala
 
Eftersom jag så formidabelt sytt mitt första egna plagg; en randig gardin-kjol har jag nu börjar fundera på nästa projekt :D

Vad tror ni, ska man sy en kjol till eller våga sig ut på annat? Typ klänning eller byxdress? Är sånt svårt?
Vad använder du mest? Jag syr hellre klänning än kjol, bara för att jag hellre använder klänning än kjol 😊 Det finns enkla klänningsmönster med riktigt fina klänningar, bl.a. från OMG Banana 👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 645
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
873
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
289
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp