Underbar! Var har du hittat tyget?
Det fanns på Ikea förr. Hittade en på Facebook som sålde. Mattram heter det, finns i svart också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Underbar! Var har du hittat tyget?
Det ser ut som en passpoal. Googla sy passpoal så får du se hur man görÄr det någon här som kan hjälpa mig att hitta hur man gör för att få den här typen av kant? Jag är ju verkligen inte duktig på att sy, så jag kan typ inga ord rörande det så har ingen aning om vad jag ska söka på.
Menar såklart den nedre ”V” formade kanten där det ser ut att vara något slags tunt kantband?
Det finns mönster att köpa för att sy egen korsett-provdocka, men den är mer för "display". Jag skulle vilja påstå att det inte är så bra med provdocka just till korsetter, eftersom det inte är statiska mått när man snörar ihop den. Det som minskas i midjan förflyttar sig ju uppåt/neråt, och hur mycket är ju alltid svårt att säga. Sen är det ju otroligt viktogt att få proportionerna rätt mellan underbyst-midja-höft, vilket nog är svårt att få till/se på en provdocka.En fråga till! Provdockor, vart hittar jag en med riktigt smal midja? typ neråt 55 cm kanske? Min nuvarande har 65, vilket blir lite tokigt när jag försöker fixa passformen på mina korsetter då det är mitt vanliga midjemått.
Det finns mönster att köpa för att sy egen korsett-provdocka, men den är mer för "display". Jag skulle vilja påstå att det inte är så bra med provdocka just till korsetter, eftersom det inte är statiska mått när man snörar ihop den. Det som minskas i midjan förflyttar sig ju uppåt/neråt, och hur mycket är ju alltid svårt att säga. Sen är det ju otroligt viktogt att få proportionerna rätt mellan underbyst-midja-höft, vilket nog är svårt att få till/se på en provdocka.
Undrar om det inte är både lättast och billigast att göra en egen när siluetten är så specifik. Typ få sambon att linda in dig i plastfolie eller tejpBehöver dock något som korsetten kan sitta på då det ska draperas kläder över korsetten. 1700tals korsetter med en lite annan funktion än en vanlig korsett med.![]()
Undrar om det inte är både lättast och billigast att göra en egen när siluetten är så specifik. Typ få sambon att linda in dig i plastfolie eller tejp![]()
Gipsa dig,torka ,skär upp i bak o använd den som "provdocka"Funderade på det, att typ ta på mig korsetten och snöra som det ska, och sen på med T-shirt och sen silvertejpa.![]()
Jag tror på det! Då kan man dessutom stabba rakt in i den när man draperarFunderade på det, att typ ta på mig korsetten och snöra som det ska, och sen på med T-shirt och sen silvertejpa.![]()
Jättefin! Och jag tycker att det blev finare med enfärgade armar (än vad jag tror helblommigt hade blivit)Sytt en "beställning" till pappas fru också. Räknade lite fel så fick ta enfärgat till ärmarna. Men blev snyggt ändå.
Visa bifogad fil 33771
Tack! Ja jag blev nöjd ändåJättefin! Och jag tycker att det blev finare med enfärgade armar (än vad jag tror helblommigt hade blivit)![]()