Du är så imponerande!
Måste vara klurigt att få till passformen så pass bra som du får till den.
Tack snälla! Jo det är lite klurigt, har sytt två stycken som inte passade till 100% och ändrade mönstret eftersom!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är så imponerande!
Måste vara klurigt att få till passformen så pass bra som du får till den.
Tygfråga! Om man vill sy typ en duffle/weekend bag att ha som gymväska, vilket tyg passar bäst? Vad är det för tyg på dem som man kan hitta på t.ex stadium?
Gissar att det är dåliga nålarÄsch klänningen jag sydde i sweatshirt har börjat repa upp sig i sömmarna, själva tyget då. Antingen dåligt tyg eller dåliga nålar..
Kan man kolla det på något sätt, om nålarna blivit skadade?G
Gissar att det är dåliga nålar![]()
Man kan kolla om den är böjd eller om spetsen har blivit trubbig.Kan man kolla det på något sätt, om nålarna blivit skadade?
Det här var väldigt hårt och tjockt så mina vanliga knappnålar ville inte ta sig igenom utan ett visst lirkande.Man kan kolla om den är böjd eller om spetsen har blivit trubbig.
Sweatshirt tyg brukar ju normalt sett inte repa upp sig, så störst chans är det att nålen är trasig.
Medieval garments reconstructed bok med rekonstruktioner från Herjolfnes?Det är ingen som sitter på mönster för klänningar från vikingatid/tidig medeltid?
Hittade den här som ska ha en historiskt förlaga men hittar inga mönster på någonting liknande och skulle gärna ha en underklänning, klänning och mantel som vintersyprojekt.
Tror du att ett möbeltyg skulle fungera, sånt stoppningstyg med laminerad baksida?Jag har sytt i ett grövre bomullstyg, typ canvas. Den håller än![]()
Medieval garments reconstructed bok med rekonstruktioner från Herjolfnes?
Vet dock inte hur lätt/svårt det är att sy själv utifrån den.
Tror du att ett möbeltyg skulle fungera, sånt stoppningstyg med laminerad baksida?
La en beställning efter lite velande så vi får se hur det går!Ja, varför inte? Kanske tungt att sy i?
La en beställning efter lite velande så vi får se hur det går!Ursäkta alla frågor, fick min första symaskin förra veckan på min 20-års dag och är helt novis på tyger
Det är fasen hemskt svårt när man inte kan känna och titta! Tror att det finns en sybutik i stan, det fanns en ohlssons tidigare men den lokalen såg helt tom ut när jag kikade förbi förra helgen. Mer fysiska butiker åt folket!!![]()
Fast det får du väl ut en klänning av? Iof är det vävt kanske det går åt mer, men jag köper oftast 1 meter x fb (150 cm) och då kan jag göra en klänning (strl 46) utan större problemVisa bifogad fil 37729
Som att jag skulle lämna det här liksomVille egentligen göra en klänning men det är bara 170x140 så det får bli nåt litet istället.
Tror du? Det är vävt utan stretch, alla mönster jag har säger att det saknas minst en meterFast det får du väl ut en klänning av? Iof är det vävt kanske det går åt mer, men jag köper oftast 1 meter x fb (150 cm) och då kan jag göra en klänning (strl 46) utan större problem![]()
Tror du? Det är vävt utan stretch, alla mönster jag har säger att det saknas minst en meterMen då kanske det är värt att leta vidare! Är ju inget tydligt upp/ner på mönstret i alla fall
![]()
Nu har Lidl en overlocker från Singer för 1600. Är det en okej maskin för en hobbysömmerska som mig?
För att vara i den prisklassen så är den riktigt bra. Min är flera år gammal ,samma med en väns.Jag undrar också om Lidls maskin är ett bra köp.
Har den "allt man behöver"? Får man problem med tillbehör senare för att den inte säljs av de vanliga butikerna i Sverige? Hur mycket skiljer jämfört med de billigare modellerna som säljs av andra (typ 2300-3000kr)? Är den hållbar och användbar trots att den är billigare, eller märkbart sämre?