Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I väntan på den breda vikresåren jag beställt från B Wear som var restad så jag kan avsluta mitt träningsset så har jag sytt underkläder från det som blev över från toppen jag sydde sist. Så nöjd och känns så lyxigt med matchande bh och trosor. Testade olika varianter av resår på dessa då de tidigare som jag gjort av tygband inte känts tillräckligt på plats efter en dags användning. Och tror definitivt att jag föredrar både passform, utseende och tillvägagångssätt som resåren ger.
3E14F2FA-1016-4605-B243-2385000A27B7.jpeg
 
Insåg att Foundations Revealed(historiskt)/Your wardrobe unlock'd(kostymeri) har öppet för registrering till imorn(@Tonto) och slog till. Lite saftigt med 50 dollar i månaden men jävlar vilken guldgruva! 🤯 Massor med artiklar om framförallt underkläder från 1700-tal till modern corsetry. Online live workshops och föreläsningar med proffs en gång i månaden.
Hälsar en som genast ska gå och drafta ett par french knickers från 1940
 
Insåg att Foundations Revealed(historiskt)/Your wardrobe unlock'd(kostymeri) har öppet för registrering till imorn(@Tonto) och slog till. Lite saftigt med 50 dollar i månaden men jävlar vilken guldgruva! 🤯 Massor med artiklar om framförallt underkläder från 1700-tal till modern corsetry. Online live workshops och föreläsningar med proffs en gång i månaden.
Hälsar en som genast ska gå och drafta ett par french knickers från 1940
Blev medlem i lördags! Har dock typ läst allt om 1700talet som dom har och det mesta var gammal info som jag hittat gratis online så får se hur länge jag är kvar som medlem dock. :p
 
Beställt hem mönster till gymväskan plus lite beslag och dragkedja. :) Slank med ett mönster till en t-shirt också, spännande! Tänkte göra en cirkelkjol till t-shirten men det verkar görbart utan ett fysiskt mönster så vi får se hur det går /mvh inget tålamod :laugh:
 
Fantastiskt! Tack! Hur menar de med halv eller kvarts? Har hört det förut men förstår inte riktigt hur de skiljer sig. Är det antalet delar man har?

Det är hur pass "fyllig" kjolen blir. En full cirkel blir helt enkelt en större kjol, en rejäl snurrkjol helt enkelt. Ska se om jag hittar någon bra bild som visar skillnaderna.

Min erfarenhet är att full cirkel blir tyngre
 
Behöver inspiration. Vad kan jag göra med ca 75 cm trikå? Vill göra något roligare än en vanlig t-shirt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 357
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
842
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
275
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp