Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har Lidl en overlocker från Singer för 1600. Är det en okej maskin för en hobbysömmerska som mig?
Jag undrar också om Lidls maskin är ett bra köp.

Har den "allt man behöver"? Får man problem med tillbehör senare för att den inte säljs av de vanliga butikerna i Sverige? Hur mycket skiljer jämfört med de billigare modellerna som säljs av andra (typ 2300-3000kr)? Är den hållbar och användbar trots att den är billigare, eller märkbart sämre?
Jag skulle säga lägg till ett par tusen och köp en annan. Jag köpte en från Lidl för några år sedan, fick lämna in den två gånger för den gick sönder på ett år, plus att den lät som ett tröskverk... Jag ångrar att jag inte köpte Husqvarna s15 direkt. Den har ju @sthu tagit över från mig :p (s15 alltså)

Angående tillbehör så är det ju en Singer maskin, så det är ju singers tillbehör som funkar på den.

Men åsikten om den maskinen är både bred och delad. Vissa älskar den, jag hatade den. Jag kunde inte ens sy en mössa utan att det krånglade....
 
Tror du? Det är vävt utan stretch, alla mönster jag har säger att det saknas minst en meter 🤔 Men då kanske det är värt att leta vidare! Är ju inget tydligt upp/ner på mönstret i alla fall :p
Du borde få ut en klänning (inte med cirkelkjol då såklart), med typ 3/4 ärm. Det är vad jag får ut i trikå, och då drar jag som sagt 46 😅 man kommer rätt långt på en meter om man inte slösar på tyget.
 
Jag skulle säga lägg till ett par tusen och köp en annan. Jag köpte en från Lidl för några år sedan, fick lämna in den två gånger för den gick sönder på ett år, plus att den lät som ett tröskverk... Jag ångrar att jag inte köpte Husqvarna s15 direkt. Den har ju @sthu tagit över från mig :p (s15 alltså)

Angående tillbehör så är det ju en Singer maskin, så det är ju singers tillbehör som funkar på den.

Men åsikten om den maskinen är både bred och delad. Vissa älskar den, jag hatade den. Jag kunde inte ens sy en mössa utan att det krånglade....
Maskinen jag "ärvde" av @Trott är fenomenal :up:

Tack för tips! Då tror jag att jag satsar på en sån istället. Såg att den fanns för typ 4000 och det är ändå en helt okej prislapp. 7-8’ och uppåt är jag mindre sugen på att lägga. Men just nu har jag egentligen ingen plats, måste fixa en vettig syhörna och förvaring (!! Just nu har jag tygförvaring på golvet i kassar :o) innan jag köper nya maskiner. Men när man ägnar all sin tid man har över till att sy blir det inte så mycket tid att fixa syhörna kvar 😂
 
Jag skulle säga lägg till ett par tusen och köp en annan. Jag köpte en från Lidl för några år sedan, fick lämna in den två gånger för den gick sönder på ett år, plus att den lät som ett tröskverk... Jag ångrar att jag inte köpte Husqvarna s15 direkt. Den har ju @sthu tagit över från mig :p (s15 alltså)

Angående tillbehör så är det ju en Singer maskin, så det är ju singers tillbehör som funkar på den.

Men åsikten om den maskinen är både bred och delad. Vissa älskar den, jag hatade den. Jag kunde inte ens sy en mössa utan att det krånglade....
Hade varit den prisklassen jag tittat på om jag haft möjlighet. '
Nu är det Lidl eller ingenting som är mina alternativ. Men jag vill ju inte kasta bort pengarna och önska jag hellre hade skippat köp helt. Svårt beslut.
 
Hade varit den prisklassen jag tittat på om jag haft möjlighet. '
Nu är det Lidl eller ingenting som är mina alternativ. Men jag vill ju inte kasta bort pengarna och önska jag hellre hade skippat köp helt. Svårt beslut.
Jag skulle säga spara och köp till exempel en Husqvarna s15 eller en juki mo-50. Dom kostar ca 3500-4000 kr. Det kan tyckas vara mycket pengar men det är så mycket roligare om det funkar bra hela tiden.
 
Sytt ihop en varm och gosig tröja. Den har legat utklippt länge men nu äntligen 🙈
IMG_20191008_215704.jpg
 
Vad gillar du för typ av klänning? Jenny Hellström (?) har ett mönster som heter Norah. Det räcker med en meter till den. Ska se vad jag har mer för förslag i gömmorna.
Du borde få ut en klänning (inte med cirkelkjol då såklart), med typ 3/4 ärm. Det är vad jag får ut i trikå, och då drar jag som sagt 46 😅 man kommer rätt långt på en meter om man inte slösar på tyget.
Ni fick mig faktiskt att öppna Tilly and the Buttons första bok och båda klänningarna där i borde funka :D Tack!
 
Mitt köpstopp går dåligt. Har inte köpt något än men hittat såå mycket fint på Tradera. Får jag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 617
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
864
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp