Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

  • 5097F3EC-DF32-4E49-8CBB-F2B7D117335D.png
    5097F3EC-DF32-4E49-8CBB-F2B7D117335D.png
    196 KB · Visningar: 102
Hjälp mig att välja stygn!
Ska lägga ner ett par byxor i "elastiskt jeanstyg". Har aldrig sytt liknande. Måste jag ha en trikånål? Vida nertill så väntar inte att sömmen ska bli påfrestad, men bör ändå inte sy vanlig stum söm. Ska nyttja tyget maximalt så ej dubbelvikt fåll.

Bernina 1001 från1994 med begränsade alternativ, ej tre-stegs-zickzack.
Manual (tyvärr med kass bild) Sömmarna finns på sid 21-29.
För råkanten kanske running stitch (7) eller vari-overlock (6)?
För "raksömmen" kanske smal, zickzack (2) eller smal universalsöm (4)?
Bättre förslag? Bara en synlig universal i kontrastfärg? Bandkanta istället?
15996426253388648610312668976711.jpg
 
Hjälp mig att välja stygn!
Ska lägga ner ett par byxor i "elastiskt jeanstyg". Har aldrig sytt liknande. Måste jag ha en trikånål? Vida nertill så väntar inte att sömmen ska bli påfrestad, men bör ändå inte sy vanlig stum söm. Ska nyttja tyget maximalt så ej dubbelvikt fåll.

Bernina 1001 från1994 med begränsade alternativ, ej tre-stegs-zickzack.
Manual (tyvärr med kass bild) Sömmarna finns på sid 21-29.
För råkanten kanske running stitch (7) eller vari-overlock (6)?
För "raksömmen" kanske smal, zickzack (2) eller smal universalsöm (4)?
Bättre förslag? Bara en synlig universal i kontrastfärg? Bandkanta istället?
Visa bifogad fil 56951
För elastiska vävda tyg syr jag som om det vore ett vanligt oelastiskt vävt tyg.
 
Sytt en infinity dress. Ni vet, en sån där som knyts fast på en miljon olika sätt.
Superenkelt att sy och nöjd med resultatet. Speciellt färgen ;)
IMG_20200909_175350.jpg


Det enda jag står lite tveksam till är att det är råa kanter i själva knytbanden. Jag kanske ska sprätta upp och vändsy dem i dubbelt tyg istället? Fast det blir kanske för klumpigt.. De kommer ju inte trasa sig, bara krulla ihop sig. Hmm. Ja ja, nöjd är jag med min lilla insats (det var en söm :angel:)
 
Den här är jag inte nöjd med.
IMG_20200909_190111.jpg

Modellen passar mig inte alls. Dessutom, hur tänkte jag när jag köpte tyget? Jag gillar inte rosa..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 614
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
864
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp