Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ull verkar svårt överlag. Har också letat, och min lokala tygbutik hade inte ett enda :(
Blev att jag slaktade en ullkappa tillslut, då jag tycker mycket om tyget men inte bär den längre :o

Ja, det är verkligen ett skralt utbud när det gäller ull så det får kanske bli en beställning från UK ändå. Det känns som att jag är den enda icke-medeltidslajvaren som letar efter ulltyg i Sverige :D Har i alla fall lagt en beställning på svart kappull från Ohlssons som jag hoppas på, i så fall är halva capen löst. Känner jag mig snål så får jag väl fodra med något annat material :cautious:
 
Mitt nyaste projekt :D En handduk med luva till mitt syskonbarn :) Blev helt förälskad i tyget till baksidan :love:
 

Bifogade filer

  • 74218D16-5BA9-4ED6-AEAC-2AC9333D52C6.jpeg
    74218D16-5BA9-4ED6-AEAC-2AC9333D52C6.jpeg
    457,7 KB · Visningar: 51
Suck. Jag lider av nån slags syndrom tror jag. Jag letar fram mönster, lägger ut det på tyget, börjar klippa. Men halvvägs genom klippandet tappar jag intresset och börjar se mig om efter ett nytt projekt.
Så nu ligger ett halvt par byxor på bordet. Ihop med en väska, några tygpåsar och lite annat smått och gott.

Ge mig en spark där bak så jag gör klart i alla fall ett av projekten!
 
Suck. Jag lider av nån slags syndrom tror jag. Jag letar fram mönster, lägger ut det på tyget, börjar klippa. Men halvvägs genom klippandet tappar jag intresset och börjar se mig om efter ett nytt projekt.
Så nu ligger ett halvt par byxor på bordet. Ihop med en väska, några tygpåsar och lite annat smått och gott.

Ge mig en spark där bak så jag gör klart i alla fall ett av projekten!
Jag kan trösta dig med att du inte är ensam iallafall. Hur man slutför kan jag tyvärr inte ge något tips men provar en spark över nätet!
 
Suck. Jag lider av nån slags syndrom tror jag. Jag letar fram mönster, lägger ut det på tyget, börjar klippa. Men halvvägs genom klippandet tappar jag intresset och börjar se mig om efter ett nytt projekt.
Så nu ligger ett halvt par byxor på bordet. Ihop med en väska, några tygpåsar och lite annat smått och gott.

Ge mig en spark där bak så jag gör klart i alla fall ett av projekten!
Jag har bestämt att jag inte får påbörja något nytt förrän det gamla är avslutat hur trist det en verkar bli.
 
Suck. Jag lider av nån slags syndrom tror jag. Jag letar fram mönster, lägger ut det på tyget, börjar klippa. Men halvvägs genom klippandet tappar jag intresset och börjar se mig om efter ett nytt projekt.
Så nu ligger ett halvt par byxor på bordet. Ihop med en väska, några tygpåsar och lite annat smått och gott.

Ge mig en spark där bak så jag gör klart i alla fall ett av projekten!
Jag brukar bryta så fort jag får ngn typ av motgång och har sedan Supersvårt att komma tillbaka.
 
Hjälp! Jag letar efter skotskrutigt (tartan) ulltyg i svart och dova nyanser, helst utan bruna inslag. Är det någon här som vet om det går att hitta i Sverige? Tycker att jag kammar noll hur jag än googlar. Specifikt så hade jag velat få tag i varianten som heter grey highlander men det är nog önsketänkande. De tyger jag hittar ligger på över tusenlappen per meter och det känns alldeles för dyrt.

Har beställt tygprover från Korps men hade egentligen velat ha aningen mer distinkt skotskrutigt än vad de verkar kunna erbjuda.

Tyget ska användas till en cape och om jag beställer från UK, vilket är en möjlighet, så lär det bli vår innan den är klar :p
Vet inte hur mycket rutigt dom har, men de har i alla fall ull, maken fick tips om dem från en kompis som håller på med medeltidslive när han vill testa att sy en dräkt.
http://www.medeltidsmode.se/?p=webbshop&c=60

De funkade bra att beställa från, han fick leveransen utan problem, och tyget var bra :)
 
Jag har fått en bättre symaskin i födelsedagspresent så jag har börjat roa mig med att leta mönster. Länge sen jag sydde någonting ordentligt utan det har mest blivit att laga saker de senaste åren men nu blir det en ridkjol och någon jacka till samt eventuellt nångon poncho-variant som är lätt att plocka av efter man värmt upp :D Undrar om det går att rida i någonting sånt här 🤔
1603283408026.png
 
Vet inte hur mycket rutigt dom har, men de har i alla fall ull, maken fick tips om dem från en kompis som håller på med medeltidslive när han vill testa att sy en dräkt.
http://www.medeltidsmode.se/?p=webbshop&c=60

De funkade bra att beställa från, han fick leveransen utan problem, och tyget var bra :)

Tack för tipset! Rutigt verkar vara hopplöst svårt att hitta.

Jag blev hjälplöst förälskad i en enfärgad mörkgrön ylle under ett besök på Gittes så nu har jag sytt en bra bit på min cape!
 
Funderar på att sy en likadan faktiskt! Så fin!

Visst är modellen fin? (Nu bara antar jag att du menar capen :D)

Jag förlängde mönstret eftersom jag är rätt lång och är väldigt nöjd med resultatet. Har använt den hela dagen och den sitter väldigt bra, lätt att röra sig i, glider inte alls och är perfekt för typiskt svenskt, blött väder.
 
Visst är modellen fin? (Nu bara antar jag att du menar capen :D)

Jag förlängde mönstret eftersom jag är rätt lång och är väldigt nöjd med resultatet. Har använt den hela dagen och den sitter väldigt bra, lätt att röra sig i, glider inte alls och är perfekt för typiskt svenskt, blött väder.
Yes! Glömde att citera. :) Har nog svart ull, men skulle vilja ha en duvblå. Men har gett mig köpstopp på tyg pga har så mycket att sy och har typ allt tyg till det redan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 724
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
875
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
290
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
517
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp