Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter nu på tradera och letar mönster, har inte riktigt så mycket pengar att lägga på nytt.

Jag köper massor på Tradera. Och second hand. Man kan hitta riktiga guldklimpar!
Tänk dock på att många mönster är gamla med andra storlekar, mindre än dagens. Ofta står ju måtten, men ändå värt att tänka på.
 
Jag köper massor på Tradera. Och second hand. Man kan hitta riktiga guldklimpar!
Tänk dock på att många mönster är gamla med andra storlekar, mindre än dagens. Ofta står ju måtten, men ändå värt att tänka på.
Tack för tipset! Har mest hittat vad som verkar vara för barnkläder. Har inte brottom för jag vill köpa nytt "historiskt" tyg och det är ju inte billigt...
 
Tänker att jag hoppar in lite i tråden här! Syr mest historiska kläder, men är lite sugen på att våga mig på även mer modernt! Sitter nu på tradera och letar mönster, har inte riktigt så mycket pengar att lägga på nytt.
Visa bifogad fil 59691
Jag brukar låna böcker och tidningar med mönster på biblioteket. Jag blev positivt överraskad över hur mycket nytt det fanns att välja på där. I övrigt spanar jag alltid efter mönster (och tyg) på second hand affärer. På Tradera finns mycket men frakten gör ofta att det blir ovärt ändå tycker jag. Säljer mer än jag köper där 😊
 
04893B1D-BCC6-4424-896B-BF21C7728EA3.jpeg

sytt en ny hund-badrock :) Till en som sett ett annat täcke jag sytt på Instagram :D Ska bara få till ett till hennes andra hund med innan jag skickar!
 
Tyckte att herr Sthu behövde en ny tröja. T-shirt är ju lite tråkigt så jag la till en knapplist. Hittade ett gratis mönster på t-shirt på nätet och la till knapparna själv. Får väl se om han gillar det. Tycker halsen blev lite konstig..
IMG_20201109_114520.jpg
 
Jag sitter fast.
Håller på med ett par byxor till mig. Nytt mönster och inte trikå så jag är ute på djupt vatten här.
I vanlig ordning så slutar jag med mitt projekt så fort det blir lite svårt. 😔
Nu har jag dock bestämt mig för att jag ska komma en bra bit på vägen med dem i morgon oavsett vad.
Så nu har jag sagt det här så nu är det bara att sätta fart!
 
Jag är på G
Har kommit förbi den biten som jag gav upp lite på och håller nu på med fickorna. Trodde jag skulle komma längre igår men jag och OL hade ett jättegräl 🙄 så det tog lite längre tid än planerat
 
Jag har fått hem mönster på en viktoriansk blus men har skjutit upp projektet hela veckan pga läskigt :p
Måste få tummen ur och bara börja, ska provsy i ett gammalt lakan. Har dessvärre inte hittat något roligt tyg ännu till den faktiska blusen. Helst vill jag göra den i randigt, svart med antingen benvitt, aubergine, vinrött eller mörkgrönt men får nog börja med enfärgat, det går ju att göra fler om modellen passar!
 
Arrgh 😫
Nu har jag kommit till ett nytt stycke "fattarintevadjagskagörsjagärkorkadochskiteridetta"

Jag som tyckte jag kommit så långt. 😭
Tror jag tar och surstädar vardagsrummet en stund och ser om motivationen kommer igen.

Och är det ngn som kan förklara detta för mig medan jag surar så tackar jag inte nej
16052949861037447499373385397571.jpg
 
Arrgh 😫
Nu har jag kommit till ett nytt stycke "fattarintevadjagskagörsjagärkorkadochskiteridetta"

Jag som tyckte jag kommit så långt. 😭
Tror jag tar och surstädar vardagsrummet en stund och ser om motivationen kommer igen.

Och är det ngn som kan förklara detta för mig medan jag surar så tackar jag inte nej
Visa bifogad fil 60072
Du ska nypa ihop vecket, markeringarna du har gjort utifrån mönstret ska läggas ihop och ”överflödet” dvs det du nyper ihop ska hamna på insidan. Sen viker du det mot sidsömmen och inte mot grensömmen. Och så tråcklar du fast det för att slippa tappa nålar och sådär.
E48B2F86-81B5-454D-882B-5F49BEED502F.jpeg
 
Har funderingar på en overlock och tittar lite åt en janome My lock 644d. Någon med erfarenhet av den maskinen?
Har inte sytt med overlock innan så är nybörjare på den biten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 333
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
774
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp