Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det någon bra sida med enkla mönster som en nybörjare kan förstå sig på? Jag har blivit halvt lovad en symaskin av sambon :laugh:

Hur grön är du? Fixar du engelska mönster tror du?
Vad vill du sy?

Jag har ju blivit smått förälskad i Ellie and Mac :angel: Enkla mönster med bra förklaringar, med bilder.
 
Hur grön är du? Fixar du engelska mönster tror du?
Vad vill du sy?

Jag har ju blivit smått förälskad i Ellie and Mac :angel: Enkla mönster med bra förklaringar, med bilder.
Har inte sytt mer än på lågstadiet för sisådär 10 år sedan. Vill sy det mesta, kläder, väskor, gardiner, ja you name it! Får kolla på Ellie and mac :D Är de bra i storlekarna?
 
Har inte sytt mer än på lågstadiet för sisådär 10 år sedan. Vill sy det mesta, kläder, väskor, gardiner, ja you name it! Får kolla på Ellie and mac :D Är de bra i storlekarna?

Ja, det tycker jag. Man får ju mäta och jämföra med tabellerna men för mig har det stämt bra.

När jag började sy tittade jag mycket på Sew so easy och använde deras gratismönster. De har ett par riktigt enkla och bra mönster.

Swoon har fina väskor!

Hmm, vad har jag ner för favoriter?
Made by Runi är populär och enkel.

Och YouTube förstås. Sök på allt du är osäker på, det finns där :D
 
Har hittat ett klänningsmönster jag vill sno toppen av men jag fattar verkligen inte instruktionen. Vet att ni är många här med mer skills så jag hoppas någon av er kan förklara?

2 bilder så resten finns i nästa inlägg
20190919_144650.jpg
 
@TeamLundVer första understrykningen skulle jag tolka att du ska sy där jag ritat rött streck.
Overlocka sömsmånen plus runt infodringen (det som kommer bli sprund i halsen, men jag hade overlockat först innan jag sydde ihop det röda strecket för att vara säker på att inte sy ihop båda tygstyckena med overlocken. Sen, pressa isär dömmrn mitt fram samt infodringen/sprundet.
IMG_20190920_232051.jpg
 
Första punkten Du ringat in. Den lilla pilen på ditt mönster, har en markering på var sida om piken, dessa streck ska läggas ihop som ett veck. Ena strecket ska till det andra, och fäst sedan då vecket inte åker upp. Själva vecket tyg (på avigsidan) ska nog ligga ut mot axeln. Sy sedan en rynktråd över axelsömmen och dra ihop till 4.5 cm.

IMG_20190920_232827.jpg
 
Sen nästa punkt du ringat in.
Jag skulle gissa att den inringade delen (alltså den mindre biten som är på bakstycket ovanför strecket rakt över) ska vikas ner och fungera som en infodring och att axelsömmen är den lilla böjda bit som är vid fyran. Då ska alltså infidringen vikas ner och fästas i samband med att du syr ihop axelsömmen. Men jag är lite osäker då jag hade behövt se en bild på det färdiga livet.

IMG_20190920_233350.jpg
 
IMG_3902.JPG

Jag har sytt en Relaxed från Ottobre i sweatshirt, Det är nästan ingen stretch alls i tyget. Sydde i mudd i halsen, men när jag sen gjorde stickningen bucklade det sig. Har inte bestämt mig hur jag ska göra med det än (om jag ska sprätta eller låta det vara).
 
Nu har jag en projektbok! Fick en fin anteckningsbok från jobbet med en stor logga på framsidan. Satte lite skyltvinyl och vips! Perfekt.
IMG_20190921_094230.jpg

(Det är alltså framsidan och första sidan, det ser lite konstigt ut men jag har slagit ihop två bilder)

Nu ska jag bara använda den också :angel:
 
Jag kunde inte hålla mig från att shoppa på ohlssons när de hade rabatt.. dels köpt glitterpaljettyg till min kommande tävlingsdräkt och köpt tunn denim till en tunika. Och sen ett guld/svart trikåtyg jag inte har någon aning om vad det blir, men det var så fint! :o:D
 
Jag kunde inte hålla mig från att shoppa på ohlssons när de hade rabatt.. dels köpt glitterpaljettyg till min kommande tävlingsdräkt och köpt tunn denim till en tunika. Och sen ett guld/svart trikåtyg jag inte har någon aning om vad det blir, men det var så fint! :o:D
Vad tävlar du i?
 
Jag kunde inte hålla mig från att shoppa på ohlssons när de hade rabatt.. dels köpt glitterpaljettyg till min kommande tävlingsdräkt och köpt tunn denim till en tunika. Och sen ett guld/svart trikåtyg jag inte har någon aning om vad det blir, men det var så fint! :o:D

Jag var nära att köpa en massa blommiga trikåtyger men jag stod emot!
 
Mitt senaste alster
IMG_20190927_145911.jpg

Ska dit blixtlås, eventuellt svarta fickor, kanske spets istället för vanlig fåll och kanske norra dekorationsknappar.
Typ klart med andra ord :angel:

Tycker ni jag ska ha fickor, spets och knappar eller blir det för mycket?
 
Jag laddade hem ett gratis mönster från made for mermaids som heter paige piko. Någon som sytt den? Det är väll i stort sett en oversize tröja/tunica.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 589
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
862
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
283
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp