Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har projektstockning i huvudet så, jag vet liksom inte vad jag ska börja med riktigt. Det är limitless imagination hoodies till systerbarnen och esme tunic till mamma + hennes bästis, trosor till en kompis (för att komplettera ett linne), T-shirt till sambon och sedan flera projekt till mig själv bland annat ett par yllevarianter av dessa byxor. Var börja...
IMG_3792.JPG
 
Jag hittade ett par tyger som jag köpt till systersonen. Trikå (utom det regnbågsfärgade, det är tunt jogging). Han är två år.
Nu är frågan, vad ska jag göra till honom?
Var lite inne på byxor, men funkar det i trikå? Alla mönster jag hittar är antingen för denim eller sweatshirt.. T-shirt går väl alltid åt förstås.

Vad hade ni gjort?
15733750446647035569147056925867.jpg
 
Jag hittade ett par tyger som jag köpt till systersonen. Trikå (utom det regnbågsfärgade, det är tunt jogging). Han är två år.
Nu är frågan, vad ska jag göra till honom?
Var lite inne på byxor, men funkar det i trikå? Alla mönster jag hittar är antingen för denim eller sweatshirt.. T-shirt går väl alltid åt förstås.

Vad hade ni gjort?
Visa bifogad fil 39386
Klart det går i trikå. Det blir ju bara lite tunnare än om dom görs i jogging. Men använd ett mönster som är till för trikå/jogging, ett som är till för jeanstyg blir nog inte bra.
 
Jag hittade ett par tyger som jag köpt till systersonen. Trikå (utom det regnbågsfärgade, det är tunt jogging). Han är två år.
Nu är frågan, vad ska jag göra till honom?
Var lite inne på byxor, men funkar det i trikå? Alla mönster jag hittar är antingen för denim eller sweatshirt.. T-shirt går väl alltid åt förstås.

Vad hade ni gjort?
Visa bifogad fil 39386

Tights? Älskar det till barnen.
 
Klart det går i trikå. Det blir ju bara lite tunnare än om dom görs i jogging. Men använd ett mönster som är till för trikå/jogging, ett som är till för jeanstyg blir nog inte bra.

Funkar det att ta ett joggingmönster? Blir inte det lite stort? Vet när jag "översatt" mönstret till mig själv så blir passformen inte bra
 
Men va fan! Råkade bandkanta egna axeln på en t-shirt :banghead: Det gick att rädda hyfsat, men snyggt blev det inte. Tur att tvååringar inte ser sånt.
 
Okej. Jag brukar utgå från befintliga byxor, men jag har ju såna att tillgå:)

Ja, jag har ju inget smått att utgå från.. Ungarna bor 15 mil bort och jag känner ingen att låna av. Det är nu jag hade behövt barn :D

Efter många om och men är tröjan klar. Gjorde några tankevurpor men det gick att rädda hyfsat.
15733815025421231390879501734247.jpg


Inte kompis med bandkantaren.. Hur sjutton ska jag få den att sitta still på symaskinen? Fäster med häftmassa men den glider runt ändå.
 
Ja, jag har ju inget smått att utgå från.. Ungarna bor 15 mil bort och jag känner ingen att låna av. Det är nu jag hade behövt barn :D

Efter många om och men är tröjan klar. Gjorde några tankevurpor men det gick att rädda hyfsat.
Visa bifogad fil 39391

Inte kompis med bandkantaren.. Hur sjutton ska jag få den att sitta still på symaskinen? Fäster med häftmassa men den glider runt ändå.

Köpa ett par på secondhand? Som mall?
 
Jag har börjat sy lite smått nu, hari år sytt 2st georgian walking skirts, en blus (första överdelen jag gjort^_^,) och ful väst :).

Håller nu på med en klänning och har en kofta och en skjorta som står på tur ^_^.

Har shoppat lite väl mycket i rea högarna nu så har köpstopp tills jag sytt upp det jag har :).
Syr för hand och på mina gamlingar, en singer 66 trampmaskin och en husqvarna c.b. handvevad :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 336
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
777
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp