Har sytt och fyllt innersäcken till en saccosäck med egenpåhittat mönster. Blev konstigt nog helt ok så nu måste jag bara räkna ut hur mycket yttertyg jag måste köpa till den och en till samt hur man syr dragkedjor snyggt 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bättre för stort än för smått, för stor går ju att sy inSmutsig spegel oxå
Tråkigt att den blev för liten, men superfin blev den iafSydde denna idag, det är en till barrett bralette men i mesh och spets. Tyvärr blev den mycket stummare i dubbelt tyg så den blev för liten. Funderar nu på om jag behöver gå upp en eller två storlekar. Lurigt det där.
Visa bifogad fil 66192
Ser jättefin ut! Jag skulle gärna sy liknande men blir så osäker så fort något måste vara elastiskt....Sydde denna idag, det är en till barrett bralette men i mesh och spets. Tyvärr blev den mycket stummare i dubbelt tyg så den blev för liten. Funderar nu på om jag behöver gå upp en eller två storlekar. Lurigt det där.
Visa bifogad fil 66192
Hon som gjort mönstret syr dom med raksöm och zickzack, det är inte så komplicerat man klipper ut bitarna syr ihop dom. Det gäller bara att ha alla olika resårer hemma. Kantresår, bhband och en lite kraftigare resår till nederkanten. Trikå är inte svårt att sy i.Ser jättefin ut! Jag skulle gärna sy liknande men blir så osäker så fort något måste vara elastiskt....
Gissa vem som inte hade klister och nu sitter och handsyr igenSydde snett ca 15 sekunder efter det härimorn blir det klister
![]()
Du får jättegärna pma mig om var man hittar mönster!Hon som gjort mönstret syr dom med raksöm och zickzack, det är inte så komplicerat man klipper ut bitarna syr ihop dom. Det gäller bara att ha alla olika resårer hemma. Kantresår, bhband och en lite kraftigare resår till nederkanten. Trikå är inte svårt att sy i.
Det här är ett gratismönster som jag hämtat härifrån https://madalynne.com/product/barrett-bralette-sewing-pattern/ . Jag plockade bort det där lilla nyckelhålet bara, det var inte min kopp te.Du får jättegärna pma mig om var man hittar mönster!
Lisastyger är en favorit för migVar köper ni fina tyger till bra pris? Vill sy klänningar och kanske tunikor.