Bukefalos 28 år!

Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fålla så hade jag använt tvillingnål och raksöm.
Om du ska sy ihop på vanlig symaskin så hade jag använt den som ser ut som s1 K på bilden

Screenshot_20211119_101232_com.android.chrome.jpg
 
När man ska sy med tvillingnål i vanlig maskin, trär man båd trådarna på samma sätt från rullarna? Har köpt mig en sådan nål, men inte vågat testa ännu 🙈
 
Fålla så hade jag använt tvillingnål och raksöm.
Om du ska sy ihop på vanlig symaskin så hade jag använt den som ser ut som s1 K på bilden

Visa bifogad fil 79832

Jag har dessa sömmar på min maskin, men jag har bara plats för en trådrulle.
Bilden blev inte hel, man måste trycka på den för att se allt.
 

Bifogade filer

  • 722EC4AF-7417-4546-8B6A-8599FF99C37D.jpeg
    722EC4AF-7417-4546-8B6A-8599FF99C37D.jpeg
    138,5 KB · Visningar: 66
Jag har dessa sömmar på min maskin, men jag har bara plats för en trådrulle.
Bilden blev inte hel, man måste trycka på den för att se allt.
Den nedersta raden nr. 6 hade jag använt för att sy ihop.

Det finns separat hållare för trådrulle att ha på bordet om man inte har på symaskinen men annars kan du använda 3 eller 6 längst ner som en dekorerad fåll.
 
Min maskin har en lös trådhållare som man fäster ovanpå där man fäster spolen för att spola undertråd. Kanske finns såna att köpa som passar andra maskiner också?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
787
Senast: Queen
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 122
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp